- coloque comida o juguetes favoritos en lugares altos, inaccesibles pero visibles.
- sople una burbuja y luego cierre el frasco. Moldee que él diga “bú” si quiere más.
- Coloque un objeto deseado dentro de un frasco bien cerrado.
- Finja que la puerta está trabada cuando él quiere salir.
18 de juny 2012
ESTIMULACIÓ LLENGUATGE NINS AMB AUTISME
ESTRATÈGIES PER A FER UN ENTORN MES COMUNICATIU
- Per a descriure i parlar dels objectes i situacions: Què pots veure tu a aquest dibuix?, Què creus que està passant?
- Per a realitzar prediccions: Quines coses necessitaries per a construir un zoo?
- Formular explicacions: Per què creus que ha passat?, Com és de diferent a això que vàrem veure ahir?
- Relacionar situacions noves amb experiències prèvies: Té a veure amb alguna cosa que t’ha passat abans?
- Alabances : Això és una bona idea!
- Avaluació: Has fet feina? Quin creus que és el correcte?
- Pensar en veu alta: Digues el que estàs fent.
- Requeriments per a clarificacions: Perquè poses aquesta peça aquí?
- Interpretació del significat: Pens que en Joan no ha entès el que has dit.
- Comentaris de les accions del nin: Ara tu estàs posant aigua al poal gran.
ESTRUCTURACIÓ COGNITIVA
Ajudar a establir relacions: Un pastor alemany i un buldog són cans, un dinosaure és més gran que un ocell.
Contradiccions: Vares dir que necessitaves un quadern gran i aquest és petit.
Establiment de la seqüència lògica al discurs narratiu: Què va passar quan el conductor es va trobar amb el moixet?
AJUDA PER A LA MEMÒRIA
- Recordar l’objectiu de la tasca: Recorda bé que estam escrivint aquesta nota per als teus pares.
- Realitzar resumen i donar informació: Hem decidit anar a la platja, què necessites?
3 de maig 2012
BLOG ORIGINAL
BLOG ORIGINAL
És un regal especial i cal que jo també el faci especial:
Citar el lloc d'on ha arribat el premi:
LA MIRADA ESPECIAL
TIC, LLAPIS I PAPER
RECURSOS PER A L'EDUCACIÓ ESPECIAL
Escriure una frase que ens defineixi: Trato a los demás como me gustaría que me tratasen a mí.
Regalar aquest premi a 10 blocs amics:
NOTA: Sé que alguns de vosaltres ja teniu aquest premi però jo som sincera i recomano els blogs que més m'agraden, i si aquest premi us arriba dues o tres vegades.... ja sabeu per què és!!
EL BLOG DE LOS MAESTROS DE AUDICIÓN Y LENGUAJE
SES MEVES FEINETES
ADICTES A L'AUTONOMIA
LA CLASE DE HABLAR
AUDICIÓN Y LENGUAJE
CREA MOMENTOS
QUÉ HACEMOS HOY EN EL COLE
EQUIP DE SUPORT
SÓC MESTRE
PESCANT IDEES
Enhorabona per la vostra feina!
RACÓ DE LES PARAULES A EDUCACIÓ I LES TIC 2.0
podeu trobar molt de recursos per a treballar amb els vostres alumnes, ademés de posar-nos a tots en contacte mitjançant les xarxes socials.
Podeu fer una ullada, segú que trobau un munt de coses interessants.
Gràcies, Joel.
27 d’abr. 2012
20 d’abr. 2012
ACTIVITATS PER APRENDRE A MOCAR-SE
He trobat aquest document, pot ser les activitats i imatges siguin útils. He vist que també en algunes escoles tenen un "racó dels mocs"....

http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_3/actividades%20respiracion_benedictaredondoromero.pdf
Jo crec que el moment de després de pati, en el qual els nins fan la seva relaxació pot ser un bon moment per a incloure qualque activitat d'aquest tipus.
Esper que us sigui útil!
30 de març 2012
RECULL ACTIVITATS OPOSICIONS FONOLÒGIQUES
Després d'una hora cercant per google imatges amb paraules amb oposició fonològica per a treballar amb un parell de nins d'infantil, aquest és el resultat:
OPOSICIONS FONOLÒGIQUES:
Creda Lleida: http://www.xtec.cat/serveis/creda/c5900022/materials.htm
Llistat de paraules : http://www.scribd.com/raframon1/d/63359806-Oposicions-Fonologiques
Clic L R D: http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1165
Clic B D G: http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3694
Clic S sorda/sonora: http://www.xtec.cat/dnee/jornada/material10.htm
Imatges per a imprimir:
1: http://www.scribd.com/doc/31801204/DISCRIMINACIO-AUDITIVA-ABCD-oposicions-fonologiques
2: http://www.scribd.com/doc/32730134/OPOSICIONS-FONOLOGIQUES-2
Gràcies a Ana Dionisio, sempre m'agraden els seus materials.
Ah, si algú té un altre material o enllaç, el pot anar afegint.
Fins prest!
23 de març 2012
6 de març 2012
APLICACIÓ CREAR HISTÒRIES
29 de febr. 2012
15 de des. 2011
DITES DE NADAL, HIVERN I DESEMBRE
PITJAU AQUÍ: http://www.angeldaban.com/modules.php?name=Content
14 de des. 2011
EMBARRUSSAMENTS
9 de des. 2011
PREPOSICIONS (FOTOS)

Del Blog (amb majúscules) EL SONIDO DE LA HIERBA AL CRECER he utilitzat aquest materials per a treballar l'organització espaïal amb un nin amb transtorn del llenguatge.
He aprofitat per a fer les activitats que es proposen i hem treballat per torns la comprensió i expressió de conceptes espaïals.
Gràcies!
5 de des. 2011
IMATGES MANS CREATIVES
POEMES I CANÇONS DELS BOLETS
2 de des. 2011
SEQÜÈNCIES (CLIC)

Aquesta setmana he descobert una activitat del clic. Es tracta d'ordenar una seqüència de tres fotos.
Les fotos són reals i de diferents dificultats.
Es pot utilitzar durant una sessió d'A.L , per a estimulació i estructuració de la frase i també els nins poden fer-la tots sols i després escriure les frases...
29 de nov. 2011
MATERIAL PER A DISCRIMINACIO L/D/R
19 de nov. 2011
JOCS DE LEXIC I EXPRESSIÓ (L'ALBER)
18 de nov. 2011
JOC D'ATENCIÓ
17 de nov. 2011
MATERIALS PER A TREBALLAR PRAGMÀTICA
El vaig trobar fa temps al PICASA DE EUGENIA
Trob que és un material molt interessant, tant per a E.I com per a primària, dóna joc a utilitzar-lo de manera oral, escrita, fent dramatitzacions.
En principi el meu objectiu és deixar-ho com a material del "Racó del llenguatge", on els nins puguin fer tot sols aquesta feina, pot ser en parelles... A la meva escola tenim molts de nins amb necessitats a l
LA MEVA PETITA FABRICA DE CONTES
16 de nov. 2011
ACTIVITATS PER A CASA (RR)
15 de nov. 2011
EDUCACIÓ INCLUSIVA

Al blog Hacia una escuela inclusiva (gràcies!!) m'he trobat aquest complet document sobre educació i diversitat. Val la pena aturar-nos uns minutets per fer-hi una ullada
14 de nov. 2011
ACTIVITAT PER A TREBALLAR ELS SONS L-R-D
Hem de sabre (per si això ho llegeix qualsevol persona no especialista) que aquests tres sons són molt semblants (es denomina "el triangle alveolar"), amb casi el mateix modus i mateix punt d'articulació, sobretot la /r/ i la /l/, als quals només cambia la configuració de la llengua; durant l'emisió de /l/ l'aire surt pels laterals de la llengua i en la /r/ surt per l'apice, fent una petita vibració.
Entre la /d/ i la /r/ també la diferència és mínima, el modus d'articulació és el mateix, encara que la posició lingual canvia de linguo-dental (/d/) a linguo-alveolar (/r/).
TOT AIXÔ FA necessària molta precisió, tant a nivell lingual com de discriminació auditiva.
(No oblidem que moooltes vegades els nins no pronuncien be perquè no discriminen bé els sons!).
Aquesta dificultat sitúa el procés entre uns dels darrers en assolir, junt a altres com la articulació de "rr", "s" o travades.
Com ho embestim?
Primer de tot amb moltes activitats de discriminació auditiva d'aquest so: primer trobar paraules (discriminació amb suport auditiu) que comencin per un so determinat, que el contenguin, classificar les que el contenen o no, per a després classificar imatges (l'adult ja no dóna suport auditiu i és el propi nin el que ha de pensar com se diu la paraula).
Sempre ens pot servir el suport visual: Per això li hem d'explicar com es pronuncien aquests fonemes, que ens imiti i interioritzi aquesta posició)
A jo em serveix fer targetes amb el so escrit i devora un dibuix molt senzill d'una boca ben oberta amb amb una llengua molt prima col·locada darrera dels dents (L), una boqueta més tancada, amb un sonriure i la llengua col·locada igual, però més gruxada i tapant les dents laterals (R) i una boca amb una petita llengua que surt (D).
Una aplicació que ajuda en aquest procés :
13 de nov. 2011
ACTIVITATS PER A PRONUNCIAR /f/ (CLIC)
El JClic sempre és un recurs útil, no? Els nins ja coneixen com funciona i estan més que avesats a fer feina amb aquest tipus d'activitats.
Però jo trob que la part fonològica sempre queda un poquet fluixa, ja que és molt difícil exercitar-la sense model adult, que sempre aporta la insistència, precisió i sobretot el "feedback"que el nin necessita.
En aquesta aplicació en concret trobareu l'activitat "grava`t i escolta't", que em sembla una manera diferent de fer al nin conscient de la seva articulació.
Esper que us sigui útil.
12 de nov. 2011
EXERCICIS PER A PRONUNCIAR "RR" (CLIC)
11 de nov. 2011
ACTIVITAT CONSCIÈNCIA FOLOLOGICA (CLIC)
4 de nov. 2011
ACTIVITATS ELS BOLETS
24 d’oct. 2011
EXERCICIS DE RELAXACIÓ (Del llibre: La voz infantil)
20 d’oct. 2011
PRAXIES TARDOR

CLIKA AQUÍ PER ANAR AL BLOG "AULA VIRTUAL DE A Y L" I DESCARREGAR LA PRESENTACIÓ: http://aulavirtualdeayl.blogspot.com/2011/10/praxias-para-educacion-infantil.html
Clika aqui per a descarregar només les imatges
Aquesta presentació és preciosa!!!
13 d’oct. 2011
29 de juny 2011
BON ESTIU!
16 de juny 2011
PARLEM D'AUTISME
15 de juny 2011
MESURES D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
http://es.scribd.com/doc/26155709/Medidas-de-atencion-a-la-diversidad
També està penjat al meu picasa:
12 de juny 2011
FITXES EL CIRC
Visitau el Picasa de Jessica: https://picasaweb.google.com/jbujalancesanchez?feat=content_notification
8 de juny 2011
VOCABULARI EL COS
Visitau el picasa de Roser Odriozola
5 de juny 2011
4 de juny 2011
3 de juny 2011
ESCENARIS PER A CONTES
Segú que aquests escenaris per a situar contes ens serán molt útils a les persones que dibuixam molt malament (m'imagin només imprimint i plastificant-los i després plastificant i aferrant els personatges)
Visitau el picasa de EUGIENIA BRAVO: https://picasaweb.google.com/eugeniabr85
Té altres materials interessants: mesos del any, làmines per a conversa, mandales i molts de dibuixos per a pintar
Edito aquesta entrada per a afegir aquest material de MARIBEL MARTINEZ CAMACHO Y GINES CIUDAD REAL, que ens pot servir de guia per ajudar als nins a montar les seves pròpies històries.
CALCUL MENTAL
2 de juny 2011
1 de juny 2011
29 de maig 2011
27 de maig 2011
COMPRENSIÓ LECTORA
MAterials així hauriem de trobar-nos més sovint! Gràcies
Al mateix picasa trobareu un material que es diu CONTINUA LA HISTÒRIA. És genial!!
17 de maig 2011
10 de maig 2011
L'OVELLA NEGRA (Terç excloso)
Un altre material per a treballar vocabulari (camps semàntics) i raonament.
Esper que us sigui útil!
Visitau el picasa de ABRUNASA: https://picasaweb.google.com/abrunasa
6 de maig 2011
O podeu mirar aquesta presentació, una reflexió sobre educació:
Educación de la vieja a la nueva enseñanza
"Nos encontramos ante dos islas: Una, la de la educación oficial donde se hallan la inmensa mayoría de los estudiantes y otra, la de los proyectos y escuelas alternativas, aún no terminada de dibujar. Un espacio todavía insalvable las separa, se puede ir de una a otra en pequeñas embarcaciones, campeando los temporales; pero estos medios de comunicación no permiten pasar al grueso de la población. La solución: construir un puente"
3 de maig 2011
MÉS FOTOS D'ONOMATOPEIES
Esper que us siguin útils!
26 d’abr. 2011
CONTE NEDA QUE NEDA
19 d’abr. 2011
15 d’abr. 2011
8 d’abr. 2011
LOTO SINGULAR-PLURAL
Visitau el picasa de MARIA SEBASTIAN : https://picasaweb.google.com/104652218113587068623
7 d’abr. 2011
ACTIVITATS TIPUS SEMÀNTICA
Na Miquela ens va insistir en que és més important tenir un bon repertori d'ACTIVITATS TIPUS que un material determinat.
El material és el mateix que tenen a la classe, fins i tot amb a la fitxa que estan fent la resta de companys li podem treure tot el suc, i fer el que vulguem (sempre que tinguem clar on volem arribar, què volem fer.
Per treure'l el suc a aquests materials crec que hem de contar amb una motxilla d'activitats possibles les quals podem adaptar a qualsevol material.
Aquest és un recull d'activitats tipus que vaig fer quan vaig començar a fer les meves sessions dins l'aula i que em va servir de "chuleta" :
ACTIVITATS TIPUS SEMÁNTICA
- Uneix paraules/imatges que tinguin relació
- Dibuixar alguna cosa que tingui relació amb
- Fer una història en la que van apareixent una tira de paraules
- Completar frases: Per a tallar un vestit usem les...”
• Idem però triant entre tres imatges /paraules.
- Assenyalar (dibuixos amb una i dues característiques): Una cosa que sigui petita i estigui a la dreta
- Conceptes bàsics:
o assenyala el que es/està +petit, +lluny, avall, damunt
o Ordena de major a menor (animals, coses)
o Escriure/dir/assenyalar l’acció que es fa just abans i després de: posar-se el pijama, anar a escola, pagar el bitllet de bus, obrir la porta, menjar, llegir un llibre, ficar-se a la banyera, rentar-se les dents, posar aigua a un tassó
o Donada una seqüència de 3 accions, ordenar
o Classificar/pintar de diferent color objectes segon la forma
o Dir les relacions espacials entre objectes
- Dir en què es pareixen i diferencien 2 paraules
- Absurds: Davant una imatge, fer-li preguntes: els.... poden….? Els …. Fan? Podries (fer alguna cosa) amb (qualque objecte)?.
o Explicar l’error que hi ha a una frase que jo dic
- Camps semàntics: Dir/escriure/ noms de plantes, oficis, coses que
o necessitem per a....,
o se usen per a....
o posem a la maleta quan ens anem de viatge,
o s’escolten al carrer,
o fan molt de renou,
o serveixen per a...,
o se puguin...., coses que poden fer/fan els (animals, persones), coses que es poden ficar a una capsa (petites) o que no (grans), tenen o estan fets de fusta, metall, vidre, plomes
o A un full amb 2/3 columnes, classificar paraules/dibuixos que tinguin relació amb... (2/3 camps semàntics diferents)
o Igual però classificar accions que se poden fer a (llocs: cotxe, cuina, escola, muntanya, carrer, camp de futbol)), o amb les mans i els peus, amb la boca, els ulls
o Coses que se puguin ver / escoltar, animals que tenen ploma/no tenen ploma
o Separar 2 camps semàntics i dir què son
o Donades tres paraules/imatges, dir a quin grup pertanyen
o Donades 4 paraules/imatges, dir quina és diferent i per què.
o Dir en veu alta, alternativament, paraules de 2/3 camps semàntics.
o Dir accions relaccionades amb..... i després fe3r una història
o Families de paraules: completar: ca-canet
- Oficis: Fer-li preguntes.. qui treballa amb fusta?
- Definicions:
o Dir a quin objecte es refereix: Té 4 potes, és de fusta i serveix per a seure
o Dir què és o què significa... paraules
(triant entre tres)
- Unir segons el significat:
o A l’estiu fa fred
o A l’hivern pel riu
o El fuster anem a la platja
o L’aigua corre treballa amb fusta
- Seguir ordres.151,153,157,158,174,175176,177,178
- Situacions: Què faries si....
Triant entre 3
o Si tinguessis que ..... què necessitaries, de quina manera ho faries més ràpid
- Raonament: Completar frases: A l’hivern usem abrics perquè....
ACTIVITATS PER A LA MILLORA DE L'EXPRESSIÓ VERBAL
-Llegir-li un text i que conti la història del personatge.
-Contar la seva pròpia història (organització familiar, procedència, etc.)
-Donats/llegits diversos textos, contestarà oralment a preguntes relacionades amb la lectura (lectura comprensiva)
-Se li presentaran historietes i el nen narrarà el que ocorre.
-Descriurà objectes reals o dibuixats.
-S'enregistrarà una entrevista amb l'alumne i després deixarà que l'escolti comentant i analitzant les respostes.
-Escoltarà contes breus i després els contarà (podrà sentir-los totes les vegades que vulgui).
-Ensenyarà al nen un conte en imatges, li demanarà que narri la història, s'enregistrarà i s'escoltarà.
-Fer preguntes que el nen respongui amb frases completes:
Ex. "Digues el teu nom i cognoms, edat, data de naixement, professió dels teus pares, on vius, ciutat, carrer, pis, número de telèfon"
-Construir frases a partir de paraules soltes.
-Completar frases.
-Amplificació progressiva de frases mantenint el sentit inicial.
-Explicar verbalment recorreguts realitzats per ella mateixa.
Ex. - de casa a l'escola.
- de casa al forn.
-Explicar com es juga a un joc determinat:
Futbol, agafat, boletes, amagatall, basquetbol...
-Explicar com es fa una determinada activitat.
Un cucurull, una gorra de paper, una bola de paper, un exercici d'EF, etc.
-Explicar COM, PER QUÈ, PER A QUÈ, etc. a una activitat concreta:
- com s'alimenta un ocell, per què i per a què.
- com es vesteix un futbolista, per què i per a què.
- com es prepara un filet amb patates, per què i per a què.
-Realitzar telefonades reals o imaginàries.
-Donar explicacions lògiques a situacions de la vida real presentades pel professor o per altres companys, del tipus de:
a) Vas a casa teva des del col•legi i comença a ploure Què faries?
b) Estàs en casa teva i se n'ha anat la llum. Quins feixos?
c) Has trencat un vidre Què faries?
d) T'has trobat 100 pessetes Què faries?
e) Et truquen per telèfon (s'escenifica) el nen hi ha se seguir la conversa.
f) Relatar una experiència real o imaginària.
g) Veure un vídeo o TV i repetir verbalment el programa vist, ressaltant el més significatiu.
h) Endevinar mitjançant preguntes una paraula secreta (Ex "gos".
- És animal? - Té pèl? -És salvatge? - Té banyes?
i) Per què hi ha gent que vol que no plogui a l'estiu?
j) Com podria saber un cec que alguna cosa es crema?
k) Indicar semblants i diferències entre dues coses:
- gos i gat - gat i ratolí
- pera i poma - cadira i taula
- martell i clau - aigua i vi
- terra i farina - farina i sal
- llet i aigua - pantaló i faldilla
- llapis i bolígraf - tortuga i peix
- bitllet i moneda - llebre i tortuga
l) Què faries si el perruquer et tallés el cabell més curt de com ho volies?
ll) Què faries si menges en un lloc (casa d'un amic, de la veïna, d'un familiar, un restaurant) i l'menjar no està del teu grat?
m) Què faries si el teu professor et diu que portes tacada la roba?
n) Què faries si anessis a comprar llet i el tender et diu que no la ven?
-Contarà experiències personals:
a) El dia que va veure una colobra al camp.
b) El dia que es va trobar un niu d'ocell.
c) La sensació que va sentir quan va veure el mar.
d) La sensació que va sentir el dia que va anar al zoo.
-Donat un dibuix o vinyeta relatarà el que ocorre en el dibuix i el que li fa sentir (o opina).
DESCARREGA AQUÍ EL DOCUMENT
SI US FA GANES, PODEU TAMBÉ COMPARTIR LES VOSTRES ACTIVITATS TIPUS!!
5 d’abr. 2011
FITXES COMPRENSIÓ LECTORA
Esper que us siguin útils!
Visitau el picasa de NATALIA MARTÍNEZ: https://picasaweb.google.com/natalia.bdn2
1 d’abr. 2011
control pragmàtica
Vaig fer aquesta petita graella que em serveix de guia per a avaluar la part pragmàtica de manera espontània: conversa amb companys, en moments de joc, mentre juga als racons, al pati...
Esper que us sigui útil!
29 de març 2011
MATERIAL AITOR ZENAZURRABEITA
Fa temps vaig fer un curs amb n'Aitor Zenazurrabeita. Ens va donar un munt de material amb activitats per treballar el llenguatge oral.
Ara, visitant la web del CRAER ELCHE DE LA SIERRA (vaig fer feina per aquesta zona tan bonica quan vivia per allà) m'he trobat que havien penjat aquests i altres materials de n'Aitor.
Esper que us siguin útils!
25 de març 2011
ASOCIAR POR FUNCIÓN
Visitau la web Picasa de Carolina Montero: https://picasaweb.google.com/caromp67
19 de març 2011
17 de març 2011
16 de març 2011
ORIENTACIONS PER A PARES
13 de març 2011
REVISTA INNOVIB
La revista InnovIB és una publicació de periodicitat anual adreçada a tota la comunitat educativa de les Illes Balears. L'objectiu d'aquesta publicació és donar la màxima difusió dels treballs realitzats pel professorat als centres educatius i a la Universitat.
A més a més, inclou una secció dedicada als treballs guardonats en l’edició dels Premis a Experiències Educatives convocats per la Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears
10 de març 2011
CONCEPTES OPOSATS I VOCABULARI
Una altra vegada, BRICHI ens comparteix un material molt útil: Un dominó per a treballar conceptes oposats.
Visitau la seva picasa: https://picasaweb.google.com/brimar333, hi trobareu també:
- VOCABULARI DE FRUITES I VERDURES
- VOCABULARI D'ANIMALS
- VOCABULARI D'ANIMALS DE LA GRANJA
8 de març 2011
1 de març 2011
LLIBRE: UN NIN AMB AUTISME A LA FAMÍLIA
Aquesta guia bàsica per a les famílies que han rebut un diagnòstic d'autisme pel seu fill o filla, és el resultat del treball conjunt realitzat per un equip de la Unitat Asistencial per a persones amb autisme i Discapacintats del desenvolupament de la Universitat de Salamanca.
M'ha agradat perquè és fàcil de llegir i entendre. Cap guia ens donarà les pautes màgiques per donar resposta a les necesitats d'aquests nins, però al menys aquests tipus de guies poden ser un suport i ajuda per a les famílies.
22 de febr. 2011
21 de febr. 2011
APLICACIONS JOCS LLENGUA
15 de febr. 2011
CARACTERÍSTIQUES X FRÀGIL

Cercant aquesta informació sobre l'X fràgil em vaig trobar amb aquest blog tan maco. Pasen y vean...
CAMINAD A MI LADO
12 de febr. 2011
MATERIAL COMPRENSIÓ ORAL

Un altre blog preferit. Crec que ja us havia posar l'enllaç, però val la pena.
M'ha agradat molt aquest material de comprensió oral; es semblant al "qui és qui": el nin té un personatge i ha de contestar/ ha d'anar col·locant devora la pregunta la resposta "sí" o "no". Sembla divertit, no? Gràcies Yolanda!
11 de febr. 2011
GESTOS D'AJUDA PER A L'ARTICULACIÓ DELS FONEMES
No sé si et refereixes a imatges dels fonemes (cares amb nins que articulen els fonemes) o als gestos d'ajuda als fonemes, és a dir, a cada fonema li correspon un gest. Si acompanyem l'articulació amb el gest, al nin li ajuda molt.
de l'Universitat d'Iowa (castellà)


En aquest programa surt el gest acompanyat d'un petit video. És molt bó. Està fet per n'Amaia Rivero Zabaleta i na Maite MArtínez Martínez, logopedes del ZENTROA. Per favor, si ho comparteixes, no oblidis dir el nom de les autores.Sempre pots "capturar" les imatges i imprimir-les, o treballar directament amb l'ordinador.
CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR
Salutacions
ACTUALITZACIÓ DEL 11 DE FEBRER DE 2011
Us deixo un nou document amb fotos de gestos d'ajuda als fonemes
10 de febr. 2011
7 de febr. 2011
4 de febr. 2011
31 de gen. 2011
28 de gen. 2011
27 de gen. 2011
LLISTAT D'ENLLAÇOS
FONÈTICA
Materials de la pàgina del Creda per treballar els diferents fonemes
Enllaç a la pàgina del Creda on podem trobar jclic /R/, oca bisíl·labes, plurals, oca /s/,/z/
Es pot fer servir per treballar la lectura i l'escriptura de paraules amb les primeres consonants (l, p, m, s, n).
29 activitats clic per a cada una de les lletres que es treballen: P, N, L, M, D i T (174 activitats en total)
Aplicació Jclic per gravar sons, paraules, ...
GLOBUS 3. Exercicis d'intensitat i/o absència/presència de so
PRELINGUA: Programa pel treball dels aspectes preverbals de la parla
Activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.
MILLORAR ARTICULACIÓ: diferents ppt de la pàgina d'ARASAAC per a millorar l'articulació
FONOLOGIA
Col.locar vocals varis temes
Col.locar vocals animals
Jocs de taula. són prop de 40 materials per treballar el fonema r
Jocs de taula amb diferents sons
Discriminació auditiva de paraules semblants en la seva pronúncia i escriptura, però diferents en un fonema
Consciència fonològica: Exercicis sobre Paraules Bessones
Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura
Treball de rimes, de sil·labes ... conciència fonològica
Materials de la Universitat de Málaga, trobareu materials de fonologia morfosintaxi
Clic consciència fonològica
PRÀXIES
Pàgina en castellà amb recursos per a fer l’exploració orofacial i de deglució. Llistes de pràxies, jocs d’oca, daus, … per a imprimir i jugar!.
Emocions.Imitació de cares
AUDICIÓ
Animalades
Discriminació auditiva
Joc onomatopeies, contes, anima
Parlar, gravar, escoltar
Discriminació de sons familiars, solament és una pantalla
Programa dels sentits, audició
Una pantalla sons dels animals de granja
Discriminació auditiva, sons animals, classe, casa, natura, transports
Fer Cares d’animals i se sent el so
Endevinar instruments
Discriminació de vocals en monosíl·labs
Escoltar.cat és el paisatge sonor dels Països Catalans on pots publicar sons i sentir els d’altres usuaris, natura,…
Activitats de discriminació auditiva. identificar sons emmascarats i produïts
simultàniament i finalment, ordenar els sonssegons la seqüència escoltada
Oca llarg-curt treballar paraules llargues i curtes
MORFOLOGIA
Marc teòric: evolució, errors, estratègies, situacions d’ensenyament-aprenentatge, funcions del llenguatge, …
Identificació d’adjectius, com ets, com et sents
Pronoms
Cal mirar!!!!!
Mirar disfasiaTreball de Jordi Esteban, jocs del vaixell per conjugar verbs.
Joc amb animals, moure els ulls, dalt/baix, esquerra/dreta. Amb els sons dels animals.
Conte Caputxeta, concordances, frases
Joc treballar trist i content
Memory de frases amb les tres bessones
Joc QUE-QUI per a treballar la flexió verbal
Els temps verbals. Present-Passat-Futur
SINTAXI
Treball de Jordi Esteban, per a fer descripcions, està en jocs diversos.
Buscar les diferencies entre dos dibuixos
Buscar l’element que relaciona,
Diferències, dibuixos per pintar
Millorar les habilitats lectores a C Mitjà, Superior, i 1r cicle d’ESO
Primeres lectures
Joc de simulació de comprar-vendre
Construir les frases. Està en present, passat i futur
Estructuració de la frase en etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Activitats de llegir i escriure. “llegim accions”, diferents frases simples S+V+CD, S+V+CD+CC, … A l’apartat d’ “estudia“, hi ha diferents temes de ciències naturals.
Centre educatiu: Jacint Verdaguer. Activitats diverses per desenvolupar l’agilitat lectora i el propi llenguatge.
Nivell llindar per a escolars de 8 a 14 anys competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure)
Més activitats competència comunicativa (per imprimir)Activitats de lectura i escriptura: la roba
CONTES
Activitats a partir de 4 contes, materials multimèdia
El material consta de 5 contes:El vestit nou del rei , Els amics del granger, Pinotxo i els colors, La ventafocs , La mongetera màgica
Històries elaborades mitjançant el SPC: El Gegant del pi i la Història de la Universitat de Cervera.
Pagina on podràs trobar diferents contes en SPC com “El Tabales” “La castanyera” ”La llegennda de Sant Jordi” i d’altres.
Conte del Patufet
Conte patufet
Conte Joan brut, activitats signades per obrir-lo cal descomprimir i posar obrir amb microsoft
Conte el lleó i el ratolí
Contes del Tom i la Laia
Conte de la Caputxeta
Projecte d'activitats sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian
Recull de contes en llenguatge de signes en castellà
Recull de contes, endevinalles, en castellà
Conte de Nadal i conceptes de davant
Recull de contes en castella
Jocs, contes, vídeos, activitats amb els diferents personatges de Disney
Recull de dos contes: En Martí no pot dormir. La casta de la Tefi.
El gos d'en Pol i El pastís de la Paula
Pots llegir contes, i en pots escriure!
Els 3 porquets. Amb jocs.
Contes bojos. Espai per crear contes.
Contes muts en vídeo.
Contes SPC. En Power Point o fitxers Word que es poden imprimir o modificar.
UNA MÁ DE CONTES: Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes
Titelles, fades i follets
Materials pel conte: El Secret de l’Avi
Col·lecció de contes sobre l’implant coclear
Nabar és un ós contacontes
Nou!!!
Rondalles als païssos catalans
Nou!!!
CANÇONS
Cançó gallina policana
Cançó el lleo no emfa por
Cançó peix, peixet
Cançó comprar peix, s’anomenen molts verbsCançó Una mosca volava per la llum
Cançó el gall i la gallina
Cançons infantils
Recull de poesies
COMPRENSIÓ
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic.Descodificació i Comprensió lectora
Activitats diverses per desenvolupar l'agilitat lectora i el propi llenguatge
Reforçar l’aprenentatge de la lectura
http://clic.xtec.net/projects/racopens/jclic/racopens.jclic.zip
CENTRES D’INTERÈS
Identificació i nom de les parts del cos
Identificar el nom de parentiu
Identificar noms de vestits
Retallables de peces de roba
Joc de vestir personatges, segons l’epoca de l’any
Joc de vestir personatges per carnestoltes
Vestits.Retallables personalitzats
Disfressar personatges de la Lada
Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir
Vocabulari del castell, nivell avançat
Ombres d’animals
Joc per montar escenari a la sabana
http://pbskids.org/mamamirabelle/savanna_puppet.html
Donar menjar segons el menú de la Lada
Joc d’escollir aliments, per fer esmorzar, no molt motivador
Nadal
L’hivern. Projecte d’activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l’estació de l’hivern
L’aigua
http://jocsinfantils.com/
El mon per un forat, la festa de Sant JOrdi
900 jocs tradicionals i d'arreu del món
Megajocs Un portal de jocs en flash
web actualitzada amb noticies sobre el món del joc
Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs
Pàgina amb diferents enllaços organitzats per centres d’interès
JClic's, Centres d'interès
Recursos educatius sobre diferents centres d’interès
Treball de Jordi Esteban, hi ha oques per camps semàntics
Trobareu diferents interfícies per a triar diverses activitats com : treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
Creació de plafons SPC amb el Word
Programa per a la creació de materials per a treballar el lèxic (mots encreuats, sopes de lletres, colocar la paraula adient).
Programes senzills per a fer puzles, sopes de lletres, dòminos
Treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Pàg. colorear
Dibuixos en blanc i negre
Dibuixos en blanc i negre molts temes
Web organitzada per molts temes
Web amb diferents activitats, emparellar, memòria, siluetes.
Activitat “Fem feinetes” on podem tronar sis activitats diferents amb lèxic de diferents camps semàntics
Trobar l’element que no correspon
Web (francesa) amb una gran quantitat d’activitats educatives. Hi ha propostes interessants per a les quals no cal conèixer l’idioma
BANC D'IMATGES I SONS
http://www.xtec.es/dnee/mic/
http://www.freefoto.com/index.jsp
http://www.picto.qc.ca/
http://foto2.difo.uah.es/fototeca
http://bancoimagenes.com/banco.php
Banc d’imatges i sons del isftic
VOCABULARI
Imatges de vegetals
Les botigues, les joguines, 112 accions. Jocs de comprar i vendre, repartiment i classificació dels productes
Vocabulari relacionat amb les necessitats més bàsiques i l'entorn més proper
Diccionari d’accions
Vocabulari classificat per centres d’interés. Es pot visualitzar al mateix ordinador però si voleu les imatges les heu d’extreure del .zip
Vocabulari per imprimir en castellà
Recursos de primària i preescolar. Exercicis de llenguatge, vocabulari...
Materials per a l'aprenentatge elaborats per la Secretaria de Política Lingüística
Diccionari català-àrab
Làmines, dibuixos, definicions
MIC magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
Web italiana on hi ha moltes imatges
Diccionari de signes manuals amb suport d'imatges de vídeo
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
ALTRES ÀREES
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic
Ordenar un text.una activitat
Comprensió lectora d’una descripció donada
Descodificació i comprensió lectora
Orientacio espacial
Les hores
Col·lecció de vídeos digitals amb determinats conceptes espacials i de quantitat
Abecedari de joguinesNOU!!!
TRUCS D’INFORMÀTICA
Plantilles per crear jocs de taula (daus, ...)
Com fer presentacions PowerPoint i Open Office
Crear una carpeta, Capturar imatges, Modificar les imatges, Inserir imatges dins una taula Word, Desar les plantilles Word
WordCorrect és un corrector ortogràfic i gramatical de català que s'integra en el processador de textos i que millora les seves prestacions
Els esquemes del processador de text un recurs per ensenyar a estructurar un text
Els blogs com a recurs didàctic.
RECURSOS PER TREBALLAR LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA
Nou!!!
Espai LIC
Una aproximació a la llengua de l’alumnat estranger de catalunya
Espai de llengües del Servei educatiu del Gironès
Llengües de la nova ciutadania
Declaració Universal dels Drets Lingüístics
LINGUAMÓN - Casa de les llengües
LINGUAPAX
Les llengües del món
FRERE JAQUES:llengües i alfabets del mon
Totes les llengües classificades per ordre alfabètic, per països, per famílies, per nombre de parlants,…
Nens i nenes que diuen algunes paraules en les seves llengües
Cançons del món cantades per nens i nenes, amb la lletra
DOCUMENTS DE CONSULTA
Treball sobre la disfèmia, orientacions als docents, pares...
Treball del C. Llombar, tinc un alumne sord a l’aula, moltes orientacions des dels aparells fins a l’aula.
Continguts teòrics de la gramàtica i fonètica catalana
Dins la revista minusval, un dossier que comença a la pàg.17 sobre la comunicació augmentativa i alternativa, diferents articles.
Catàleg d'ajudes tècniques
Adreces web de diferents associacions
Els Audífons
Eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena
Llibre: Un nin amb autisme a la família
Estan adaptats d'un document que vaig trobar per internet fa temps,però ara no se a on, em sap greu no poder citar la font.