Mirau quin conte més bonic! Ens pot servir per a parlar sobre el treball en equip, també sobre la inclusió i les diferències individuals.
26 d’abr. 2011
19 d’abr. 2011
15 d’abr. 2011
8 d’abr. 2011
LOTO SINGULAR-PLURAL
Visitau el picasa de MARIA SEBASTIAN : https://picasaweb.google.com/104652218113587068623
7 d’abr. 2011
ACTIVITATS TIPUS SEMÀNTICA
Al nostre seminari d'A.LL que feim al CEP varem convidar a na Miquela Sastre perquè ens parlàs de com fa la seva feina d'A.LL dins l'aula ordinària.
Na Miquela ens va insistir en que és més important tenir un bon repertori d'ACTIVITATS TIPUS que un material determinat.
El material és el mateix que tenen a la classe, fins i tot amb a la fitxa que estan fent la resta de companys li podem treure tot el suc, i fer el que vulguem (sempre que tinguem clar on volem arribar, què volem fer.
Per treure'l el suc a aquests materials crec que hem de contar amb una motxilla d'activitats possibles les quals podem adaptar a qualsevol material.
Aquest és un recull d'activitats tipus que vaig fer quan vaig començar a fer les meves sessions dins l'aula i que em va servir de "chuleta" :
ACTIVITATS TIPUS SEMÁNTICA
- Uneix paraules/imatges que tinguin relació
- Dibuixar alguna cosa que tingui relació amb
- Fer una història en la que van apareixent una tira de paraules
- Completar frases: Per a tallar un vestit usem les...”
• Idem però triant entre tres imatges /paraules.
- Assenyalar (dibuixos amb una i dues característiques): Una cosa que sigui petita i estigui a la dreta
- Conceptes bàsics:
o assenyala el que es/està +petit, +lluny, avall, damunt
o Ordena de major a menor (animals, coses)
o Escriure/dir/assenyalar l’acció que es fa just abans i després de: posar-se el pijama, anar a escola, pagar el bitllet de bus, obrir la porta, menjar, llegir un llibre, ficar-se a la banyera, rentar-se les dents, posar aigua a un tassó
o Donada una seqüència de 3 accions, ordenar
o Classificar/pintar de diferent color objectes segon la forma
o Dir les relacions espacials entre objectes
- Dir en què es pareixen i diferencien 2 paraules
- Absurds: Davant una imatge, fer-li preguntes: els.... poden….? Els …. Fan? Podries (fer alguna cosa) amb (qualque objecte)?.
o Explicar l’error que hi ha a una frase que jo dic
- Camps semàntics: Dir/escriure/ noms de plantes, oficis, coses que
o necessitem per a....,
o se usen per a....
o posem a la maleta quan ens anem de viatge,
o s’escolten al carrer,
o fan molt de renou,
o serveixen per a...,
o se puguin...., coses que poden fer/fan els (animals, persones), coses que es poden ficar a una capsa (petites) o que no (grans), tenen o estan fets de fusta, metall, vidre, plomes
o A un full amb 2/3 columnes, classificar paraules/dibuixos que tinguin relació amb... (2/3 camps semàntics diferents)
o Igual però classificar accions que se poden fer a (llocs: cotxe, cuina, escola, muntanya, carrer, camp de futbol)), o amb les mans i els peus, amb la boca, els ulls
o Coses que se puguin ver / escoltar, animals que tenen ploma/no tenen ploma
o Separar 2 camps semàntics i dir què son
o Donades tres paraules/imatges, dir a quin grup pertanyen
o Donades 4 paraules/imatges, dir quina és diferent i per què.
o Dir en veu alta, alternativament, paraules de 2/3 camps semàntics.
o Dir accions relaccionades amb..... i després fe3r una història
o Families de paraules: completar: ca-canet
- Oficis: Fer-li preguntes.. qui treballa amb fusta?
- Definicions:
o Dir a quin objecte es refereix: Té 4 potes, és de fusta i serveix per a seure
o Dir què és o què significa... paraules
(triant entre tres)
- Unir segons el significat:
o A l’estiu fa fred
o A l’hivern pel riu
o El fuster anem a la platja
o L’aigua corre treballa amb fusta
- Seguir ordres.151,153,157,158,174,175176,177,178
- Situacions: Què faries si....
Triant entre 3
o Si tinguessis que ..... què necessitaries, de quina manera ho faries més ràpid
- Raonament: Completar frases: A l’hivern usem abrics perquè....
ACTIVITATS PER A LA MILLORA DE L'EXPRESSIÓ VERBAL
-Llegir-li un text i que conti la història del personatge.
-Contar la seva pròpia història (organització familiar, procedència, etc.)
-Donats/llegits diversos textos, contestarà oralment a preguntes relacionades amb la lectura (lectura comprensiva)
-Se li presentaran historietes i el nen narrarà el que ocorre.
-Descriurà objectes reals o dibuixats.
-S'enregistrarà una entrevista amb l'alumne i després deixarà que l'escolti comentant i analitzant les respostes.
-Escoltarà contes breus i després els contarà (podrà sentir-los totes les vegades que vulgui).
-Ensenyarà al nen un conte en imatges, li demanarà que narri la història, s'enregistrarà i s'escoltarà.
-Fer preguntes que el nen respongui amb frases completes:
Ex. "Digues el teu nom i cognoms, edat, data de naixement, professió dels teus pares, on vius, ciutat, carrer, pis, número de telèfon"
-Construir frases a partir de paraules soltes.
-Completar frases.
-Amplificació progressiva de frases mantenint el sentit inicial.
-Explicar verbalment recorreguts realitzats per ella mateixa.
Ex. - de casa a l'escola.
- de casa al forn.
-Explicar com es juga a un joc determinat:
Futbol, agafat, boletes, amagatall, basquetbol...
-Explicar com es fa una determinada activitat.
Un cucurull, una gorra de paper, una bola de paper, un exercici d'EF, etc.
-Explicar COM, PER QUÈ, PER A QUÈ, etc. a una activitat concreta:
- com s'alimenta un ocell, per què i per a què.
- com es vesteix un futbolista, per què i per a què.
- com es prepara un filet amb patates, per què i per a què.
-Realitzar telefonades reals o imaginàries.
-Donar explicacions lògiques a situacions de la vida real presentades pel professor o per altres companys, del tipus de:
a) Vas a casa teva des del col•legi i comença a ploure Què faries?
b) Estàs en casa teva i se n'ha anat la llum. Quins feixos?
c) Has trencat un vidre Què faries?
d) T'has trobat 100 pessetes Què faries?
e) Et truquen per telèfon (s'escenifica) el nen hi ha se seguir la conversa.
f) Relatar una experiència real o imaginària.
g) Veure un vídeo o TV i repetir verbalment el programa vist, ressaltant el més significatiu.
h) Endevinar mitjançant preguntes una paraula secreta (Ex "gos".
- És animal? - Té pèl? -És salvatge? - Té banyes?
i) Per què hi ha gent que vol que no plogui a l'estiu?
j) Com podria saber un cec que alguna cosa es crema?
k) Indicar semblants i diferències entre dues coses:
- gos i gat - gat i ratolí
- pera i poma - cadira i taula
- martell i clau - aigua i vi
- terra i farina - farina i sal
- llet i aigua - pantaló i faldilla
- llapis i bolígraf - tortuga i peix
- bitllet i moneda - llebre i tortuga
l) Què faries si el perruquer et tallés el cabell més curt de com ho volies?
ll) Què faries si menges en un lloc (casa d'un amic, de la veïna, d'un familiar, un restaurant) i l'menjar no està del teu grat?
m) Què faries si el teu professor et diu que portes tacada la roba?
n) Què faries si anessis a comprar llet i el tender et diu que no la ven?
-Contarà experiències personals:
a) El dia que va veure una colobra al camp.
b) El dia que es va trobar un niu d'ocell.
c) La sensació que va sentir quan va veure el mar.
d) La sensació que va sentir el dia que va anar al zoo.
-Donat un dibuix o vinyeta relatarà el que ocorre en el dibuix i el que li fa sentir (o opina).
DESCARREGA AQUÍ EL DOCUMENT
SI US FA GANES, PODEU TAMBÉ COMPARTIR LES VOSTRES ACTIVITATS TIPUS!!
Na Miquela ens va insistir en que és més important tenir un bon repertori d'ACTIVITATS TIPUS que un material determinat.
El material és el mateix que tenen a la classe, fins i tot amb a la fitxa que estan fent la resta de companys li podem treure tot el suc, i fer el que vulguem (sempre que tinguem clar on volem arribar, què volem fer.
Per treure'l el suc a aquests materials crec que hem de contar amb una motxilla d'activitats possibles les quals podem adaptar a qualsevol material.
Aquest és un recull d'activitats tipus que vaig fer quan vaig començar a fer les meves sessions dins l'aula i que em va servir de "chuleta" :
ACTIVITATS TIPUS SEMÁNTICA
- Uneix paraules/imatges que tinguin relació
- Dibuixar alguna cosa que tingui relació amb
- Fer una història en la que van apareixent una tira de paraules
- Completar frases: Per a tallar un vestit usem les...”
• Idem però triant entre tres imatges /paraules.
- Assenyalar (dibuixos amb una i dues característiques): Una cosa que sigui petita i estigui a la dreta
- Conceptes bàsics:
o assenyala el que es/està +petit, +lluny, avall, damunt
o Ordena de major a menor (animals, coses)
o Escriure/dir/assenyalar l’acció que es fa just abans i després de: posar-se el pijama, anar a escola, pagar el bitllet de bus, obrir la porta, menjar, llegir un llibre, ficar-se a la banyera, rentar-se les dents, posar aigua a un tassó
o Donada una seqüència de 3 accions, ordenar
o Classificar/pintar de diferent color objectes segon la forma
o Dir les relacions espacials entre objectes
- Dir en què es pareixen i diferencien 2 paraules
- Absurds: Davant una imatge, fer-li preguntes: els.... poden….? Els …. Fan? Podries (fer alguna cosa) amb (qualque objecte)?.
o Explicar l’error que hi ha a una frase que jo dic
- Camps semàntics: Dir/escriure/ noms de plantes, oficis, coses que
o necessitem per a....,
o se usen per a....
o posem a la maleta quan ens anem de viatge,
o s’escolten al carrer,
o fan molt de renou,
o serveixen per a...,
o se puguin...., coses que poden fer/fan els (animals, persones), coses que es poden ficar a una capsa (petites) o que no (grans), tenen o estan fets de fusta, metall, vidre, plomes
o A un full amb 2/3 columnes, classificar paraules/dibuixos que tinguin relació amb... (2/3 camps semàntics diferents)
o Igual però classificar accions que se poden fer a (llocs: cotxe, cuina, escola, muntanya, carrer, camp de futbol)), o amb les mans i els peus, amb la boca, els ulls
o Coses que se puguin ver / escoltar, animals que tenen ploma/no tenen ploma
o Separar 2 camps semàntics i dir què son
o Donades tres paraules/imatges, dir a quin grup pertanyen
o Donades 4 paraules/imatges, dir quina és diferent i per què.
o Dir en veu alta, alternativament, paraules de 2/3 camps semàntics.
o Dir accions relaccionades amb..... i després fe3r una història
o Families de paraules: completar: ca-canet
- Oficis: Fer-li preguntes.. qui treballa amb fusta?
- Definicions:
o Dir a quin objecte es refereix: Té 4 potes, és de fusta i serveix per a seure
o Dir què és o què significa... paraules
(triant entre tres)
- Unir segons el significat:
o A l’estiu fa fred
o A l’hivern pel riu
o El fuster anem a la platja
o L’aigua corre treballa amb fusta
- Seguir ordres.151,153,157,158,174,175176,177,178
- Situacions: Què faries si....
Triant entre 3
o Si tinguessis que ..... què necessitaries, de quina manera ho faries més ràpid
- Raonament: Completar frases: A l’hivern usem abrics perquè....
ACTIVITATS PER A LA MILLORA DE L'EXPRESSIÓ VERBAL
-Llegir-li un text i que conti la història del personatge.
-Contar la seva pròpia història (organització familiar, procedència, etc.)
-Donats/llegits diversos textos, contestarà oralment a preguntes relacionades amb la lectura (lectura comprensiva)
-Se li presentaran historietes i el nen narrarà el que ocorre.
-Descriurà objectes reals o dibuixats.
-S'enregistrarà una entrevista amb l'alumne i després deixarà que l'escolti comentant i analitzant les respostes.
-Escoltarà contes breus i després els contarà (podrà sentir-los totes les vegades que vulgui).
-Ensenyarà al nen un conte en imatges, li demanarà que narri la història, s'enregistrarà i s'escoltarà.
-Fer preguntes que el nen respongui amb frases completes:
Ex. "Digues el teu nom i cognoms, edat, data de naixement, professió dels teus pares, on vius, ciutat, carrer, pis, número de telèfon"
-Construir frases a partir de paraules soltes.
-Completar frases.
-Amplificació progressiva de frases mantenint el sentit inicial.
-Explicar verbalment recorreguts realitzats per ella mateixa.
Ex. - de casa a l'escola.
- de casa al forn.
-Explicar com es juga a un joc determinat:
Futbol, agafat, boletes, amagatall, basquetbol...
-Explicar com es fa una determinada activitat.
Un cucurull, una gorra de paper, una bola de paper, un exercici d'EF, etc.
-Explicar COM, PER QUÈ, PER A QUÈ, etc. a una activitat concreta:
- com s'alimenta un ocell, per què i per a què.
- com es vesteix un futbolista, per què i per a què.
- com es prepara un filet amb patates, per què i per a què.
-Realitzar telefonades reals o imaginàries.
-Donar explicacions lògiques a situacions de la vida real presentades pel professor o per altres companys, del tipus de:
a) Vas a casa teva des del col•legi i comença a ploure Què faries?
b) Estàs en casa teva i se n'ha anat la llum. Quins feixos?
c) Has trencat un vidre Què faries?
d) T'has trobat 100 pessetes Què faries?
e) Et truquen per telèfon (s'escenifica) el nen hi ha se seguir la conversa.
f) Relatar una experiència real o imaginària.
g) Veure un vídeo o TV i repetir verbalment el programa vist, ressaltant el més significatiu.
h) Endevinar mitjançant preguntes una paraula secreta (Ex "gos".
- És animal? - Té pèl? -És salvatge? - Té banyes?
i) Per què hi ha gent que vol que no plogui a l'estiu?
j) Com podria saber un cec que alguna cosa es crema?
k) Indicar semblants i diferències entre dues coses:
- gos i gat - gat i ratolí
- pera i poma - cadira i taula
- martell i clau - aigua i vi
- terra i farina - farina i sal
- llet i aigua - pantaló i faldilla
- llapis i bolígraf - tortuga i peix
- bitllet i moneda - llebre i tortuga
l) Què faries si el perruquer et tallés el cabell més curt de com ho volies?
ll) Què faries si menges en un lloc (casa d'un amic, de la veïna, d'un familiar, un restaurant) i l'menjar no està del teu grat?
m) Què faries si el teu professor et diu que portes tacada la roba?
n) Què faries si anessis a comprar llet i el tender et diu que no la ven?
-Contarà experiències personals:
a) El dia que va veure una colobra al camp.
b) El dia que es va trobar un niu d'ocell.
c) La sensació que va sentir quan va veure el mar.
d) La sensació que va sentir el dia que va anar al zoo.
-Donat un dibuix o vinyeta relatarà el que ocorre en el dibuix i el que li fa sentir (o opina).
DESCARREGA AQUÍ EL DOCUMENT
SI US FA GANES, PODEU TAMBÉ COMPARTIR LES VOSTRES ACTIVITATS TIPUS!!
5 d’abr. 2011
FITXES COMPRENSIÓ LECTORA
Esper que us siguin útils!
Visitau el picasa de NATALIA MARTÍNEZ: https://picasaweb.google.com/natalia.bdn2
1 d’abr. 2011
control pragmàtica
Vaig fer aquesta petita graella que em serveix de guia per a avaluar la part pragmàtica de manera espontània: conversa amb companys, en moments de joc, mentre juga als racons, al pati...
Esper que us sigui útil!
29 de març 2011
MATERIAL AITOR ZENAZURRABEITA
Fa temps vaig fer un curs amb n'Aitor Zenazurrabeita. Ens va donar un munt de material amb activitats per treballar el llenguatge oral.
Ara, visitant la web del CRAER ELCHE DE LA SIERRA (vaig fer feina per aquesta zona tan bonica quan vivia per allà) m'he trobat que havien penjat aquests i altres materials de n'Aitor.
Esper que us siguin útils!
25 de març 2011
ASOCIAR POR FUNCIÓN
Amb aquestes fitxes treballarem a la vegada raonament, vocabulari i estructuració de frases
Visitau la web Picasa de Carolina Montero: https://picasaweb.google.com/caromp67
Visitau la web Picasa de Carolina Montero: https://picasaweb.google.com/caromp67
19 de març 2011
17 de març 2011
16 de març 2011
ORIENTACIONS PER A PARES
Aquest és un enllaç on podeu trobar diverses orientacions per a la modificació de conducta.
13 de març 2011
REVISTA INNOVIB
La revista InnovIB és una publicació de periodicitat anual adreçada a tota la comunitat educativa de les Illes Balears. L'objectiu d'aquesta publicació és donar la màxima difusió dels treballs realitzats pel professorat als centres educatius i a la Universitat.
A més a més, inclou una secció dedicada als treballs guardonats en l’edició dels Premis a Experiències Educatives convocats per la Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears
10 de març 2011
CONCEPTES OPOSATS I VOCABULARI
Una altra vegada, BRICHI ens comparteix un material molt útil: Un dominó per a treballar conceptes oposats.
Visitau la seva picasa: https://picasaweb.google.com/brimar333, hi trobareu també:
- VOCABULARI DE FRUITES I VERDURES
- VOCABULARI D'ANIMALS
- VOCABULARI D'ANIMALS DE LA GRANJA
8 de març 2011
1 de març 2011
LLIBRE: UN NIN AMB AUTISME A LA FAMÍLIA
Aquesta guia bàsica per a les famílies que han rebut un diagnòstic d'autisme pel seu fill o filla, és el resultat del treball conjunt realitzat per un equip de la Unitat Asistencial per a persones amb autisme i Discapacintats del desenvolupament de la Universitat de Salamanca.
M'ha agradat perquè és fàcil de llegir i entendre. Cap guia ens donarà les pautes màgiques per donar resposta a les necesitats d'aquests nins, però al menys aquests tipus de guies poden ser un suport i ajuda per a les famílies.
22 de febr. 2011
21 de febr. 2011
APLICACIONS JOCS LLENGUA
15 de febr. 2011
CARACTERÍSTIQUES X FRÀGIL

Cercant aquesta informació sobre l'X fràgil em vaig trobar amb aquest blog tan maco. Pasen y vean...
CAMINAD A MI LADO
12 de febr. 2011
MATERIAL COMPRENSIÓ ORAL

Un altre blog preferit. Crec que ja us havia posar l'enllaç, però val la pena.
M'ha agradat molt aquest material de comprensió oral; es semblant al "qui és qui": el nin té un personatge i ha de contestar/ ha d'anar col·locant devora la pregunta la resposta "sí" o "no". Sembla divertit, no? Gràcies Yolanda!
11 de febr. 2011
GESTOS D'AJUDA PER A L'ARTICULACIÓ DELS FONEMES
Hola, Mª Virginia,
No sé si et refereixes a imatges dels fonemes (cares amb nins que articulen els fonemes) o als gestos d'ajuda als fonemes, és a dir, a cada fonema li correspon un gest. Si acompanyem l'articulació amb el gest, al nin li ajuda molt.

En aquest programa surt el gest acompanyat d'un petit video. És molt bó. Està fet per n'Amaia Rivero Zabaleta i na Maite MArtínez Martínez, logopedes del ZENTROA. Per favor, si ho comparteixes, no oblidis dir el nom de les autores.Sempre pots "capturar" les imatges i imprimir-les, o treballar directament amb l'ordinador.
CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR
Salutacions
ACTUALITZACIÓ DEL 11 DE FEBRER DE 2011
Us deixo un nou document amb fotos de gestos d'ajuda als fonemes
No sé si et refereixes a imatges dels fonemes (cares amb nins que articulen els fonemes) o als gestos d'ajuda als fonemes, és a dir, a cada fonema li correspon un gest. Si acompanyem l'articulació amb el gest, al nin li ajuda molt.
Així que penjaré les dues coses, i ja ens contaràs.
Imatges dels fonemes pots trobar:
- a la guia pdf del programa Pronunciem, que varem penjar fa un parell de dies.
A la pàgina http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/spanish/frameset.html
de l'Universitat d'Iowa (castellà)
de l'Universitat d'Iowa (castellà)

Al llibre "Entrenamiento fonetico" de CEPE, també surten dibuixos de nins articulant tots els fonemes. Té un munt d'anys aquest llibre, (per cert, les pràxies per a ballar són una versió moderna de les pràxies que hi surten!).
Gestos pels fonemes

En aquest programa surt el gest acompanyat d'un petit video. És molt bó. Està fet per n'Amaia Rivero Zabaleta i na Maite MArtínez Martínez, logopedes del ZENTROA. Per favor, si ho comparteixes, no oblidis dir el nom de les autores.Sempre pots "capturar" les imatges i imprimir-les, o treballar directament amb l'ordinador.
CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR
Salutacions
ACTUALITZACIÓ DEL 11 DE FEBRER DE 2011
Us deixo un nou document amb fotos de gestos d'ajuda als fonemes
10 de febr. 2011
7 de febr. 2011
4 de febr. 2011
31 de gen. 2011
28 de gen. 2011
27 de gen. 2011
LLISTAT D'ENLLAÇOS
Actualitzat el 9 de MARÇ de 2011
FONÈTICA
Materials de la pàgina del Creda per treballar els diferents fonemes
Enllaç a la pàgina del Creda on podem trobar jclic /R/, oca bisíl·labes, plurals, oca /s/,/z/
Es pot fer servir per treballar la lectura i l'escriptura de paraules amb les primeres consonants (l, p, m, s, n).
29 activitats clic per a cada una de les lletres que es treballen: P, N, L, M, D i T (174 activitats en total)
Aplicació Jclic per gravar sons, paraules, ...
GLOBUS 3. Exercicis d'intensitat i/o absència/presència de so
PRELINGUA: Programa pel treball dels aspectes preverbals de la parla
Activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.
MILLORAR ARTICULACIÓ: diferents ppt de la pàgina d'ARASAAC per a millorar l'articulació
FONOLOGIA
Col.locar vocals varis temes
Col.locar vocals animals
Jocs de taula. són prop de 40 materials per treballar el fonema r
Jocs de taula amb diferents sons
Discriminació auditiva de paraules semblants en la seva pronúncia i escriptura, però diferents en un fonema
Consciència fonològica: Exercicis sobre Paraules Bessones
Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura
Treball de rimes, de sil·labes ... conciència fonològica
Materials de la Universitat de Málaga, trobareu materials de fonologia morfosintaxi
Clic consciència fonològica
PRÀXIES
Pàgina en castellà amb recursos per a fer l’exploració orofacial i de deglució. Llistes de pràxies, jocs d’oca, daus, … per a imprimir i jugar!.
Emocions.Imitació de cares
AUDICIÓ
Animalades
Discriminació auditiva
Joc onomatopeies, contes, anima
Parlar, gravar, escoltar
Discriminació de sons familiars, solament és una pantalla
Programa dels sentits, audició
Una pantalla sons dels animals de granja
Discriminació auditiva, sons animals, classe, casa, natura, transports
Fer Cares d’animals i se sent el so
Endevinar instruments
Discriminació de vocals en monosíl·labs
Escoltar.cat és el paisatge sonor dels Països Catalans on pots publicar sons i sentir els d’altres usuaris, natura,…
Activitats de discriminació auditiva. identificar sons emmascarats i produïts
simultàniament i finalment, ordenar els sonssegons la seqüència escoltada
Oca llarg-curt treballar paraules llargues i curtes
MORFOLOGIA
Marc teòric: evolució, errors, estratègies, situacions d’ensenyament-aprenentatge, funcions del llenguatge, …
Identificació d’adjectius, com ets, com et sents
Pronoms
Cal mirar!!!!!
Mirar disfasiaTreball de Jordi Esteban, jocs del vaixell per conjugar verbs.
Joc amb animals, moure els ulls, dalt/baix, esquerra/dreta. Amb els sons dels animals.
Conte Caputxeta, concordances, frases
Joc treballar trist i content
Memory de frases amb les tres bessones
Joc QUE-QUI per a treballar la flexió verbal
Els temps verbals. Present-Passat-Futur
SINTAXI
Treball de Jordi Esteban, per a fer descripcions, està en jocs diversos.
Buscar les diferencies entre dos dibuixos
Buscar l’element que relaciona,
Diferències, dibuixos per pintar
Millorar les habilitats lectores a C Mitjà, Superior, i 1r cicle d’ESO
Primeres lectures
Joc de simulació de comprar-vendre
Construir les frases. Està en present, passat i futur
Estructuració de la frase en etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Activitats de llegir i escriure. “llegim accions”, diferents frases simples S+V+CD, S+V+CD+CC, … A l’apartat d’ “estudia“, hi ha diferents temes de ciències naturals.
Centre educatiu: Jacint Verdaguer. Activitats diverses per desenvolupar l’agilitat lectora i el propi llenguatge.
Nivell llindar per a escolars de 8 a 14 anys competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure)
Més activitats competència comunicativa (per imprimir)Activitats de lectura i escriptura: la roba
CONTES
Activitats a partir de 4 contes, materials multimèdia
El material consta de 5 contes:El vestit nou del rei , Els amics del granger, Pinotxo i els colors, La ventafocs , La mongetera màgica
Històries elaborades mitjançant el SPC: El Gegant del pi i la Història de la Universitat de Cervera.
Pagina on podràs trobar diferents contes en SPC com “El Tabales” “La castanyera” ”La llegennda de Sant Jordi” i d’altres.
Conte del Patufet
Conte patufet
Conte Joan brut, activitats signades per obrir-lo cal descomprimir i posar obrir amb microsoft
Conte el lleó i el ratolí
Contes del Tom i la Laia
Conte de la Caputxeta
Projecte d'activitats sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian
Recull de contes en llenguatge de signes en castellà
Recull de contes, endevinalles, en castellà
Conte de Nadal i conceptes de davant
Recull de contes en castella
Jocs, contes, vídeos, activitats amb els diferents personatges de Disney
Recull de dos contes: En Martí no pot dormir. La casta de la Tefi.
El gos d'en Pol i El pastís de la Paula
Pots llegir contes, i en pots escriure!
Els 3 porquets. Amb jocs.
Contes bojos. Espai per crear contes.
Contes muts en vídeo.
Contes SPC. En Power Point o fitxers Word que es poden imprimir o modificar.
UNA MÁ DE CONTES: Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes
Titelles, fades i follets
Materials pel conte: El Secret de l’Avi
Col·lecció de contes sobre l’implant coclear
Nabar és un ós contacontes
Nou!!!
Rondalles als païssos catalans
Nou!!!
CANÇONS
Cançó gallina policana
Cançó el lleo no emfa por
Cançó peix, peixet
Cançó comprar peix, s’anomenen molts verbsCançó Una mosca volava per la llum
Cançó el gall i la gallina
Cançons infantils
Recull de poesies
COMPRENSIÓ
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic.Descodificació i Comprensió lectora
Activitats diverses per desenvolupar l'agilitat lectora i el propi llenguatge
Reforçar l’aprenentatge de la lectura
http://clic.xtec.net/projects/racopens/jclic/racopens.jclic.zip
CENTRES D’INTERÈS
Identificació i nom de les parts del cos
Identificar el nom de parentiu
Identificar noms de vestits
Retallables de peces de roba
Joc de vestir personatges, segons l’epoca de l’any
Joc de vestir personatges per carnestoltes
Vestits.Retallables personalitzats
Disfressar personatges de la Lada
Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir
Vocabulari del castell, nivell avançat
Ombres d’animals
Joc per montar escenari a la sabana
http://pbskids.org/mamamirabelle/savanna_puppet.html
Donar menjar segons el menú de la Lada
Joc d’escollir aliments, per fer esmorzar, no molt motivador
Nadal
L’hivern. Projecte d’activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l’estació de l’hivern
L’aigua
http://jocsinfantils.com/
El mon per un forat, la festa de Sant JOrdi
900 jocs tradicionals i d'arreu del món
Megajocs Un portal de jocs en flash
web actualitzada amb noticies sobre el món del joc
Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs
Pàgina amb diferents enllaços organitzats per centres d’interès
JClic's, Centres d'interès
Recursos educatius sobre diferents centres d’interès
Treball de Jordi Esteban, hi ha oques per camps semàntics
Trobareu diferents interfícies per a triar diverses activitats com : treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
Creació de plafons SPC amb el Word
Programa per a la creació de materials per a treballar el lèxic (mots encreuats, sopes de lletres, colocar la paraula adient).
Programes senzills per a fer puzles, sopes de lletres, dòminos
Treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Pàg. colorear
Dibuixos en blanc i negre
Dibuixos en blanc i negre molts temes
Web organitzada per molts temes
Web amb diferents activitats, emparellar, memòria, siluetes.
Activitat “Fem feinetes” on podem tronar sis activitats diferents amb lèxic de diferents camps semàntics
Trobar l’element que no correspon
Web (francesa) amb una gran quantitat d’activitats educatives. Hi ha propostes interessants per a les quals no cal conèixer l’idioma
BANC D'IMATGES I SONS
http://www.xtec.es/dnee/mic/
http://www.freefoto.com/index.jsp
http://www.picto.qc.ca/
http://foto2.difo.uah.es/fototeca
http://bancoimagenes.com/banco.php
Banc d’imatges i sons del isftic
VOCABULARI
Imatges de vegetals
Les botigues, les joguines, 112 accions. Jocs de comprar i vendre, repartiment i classificació dels productes
Vocabulari relacionat amb les necessitats més bàsiques i l'entorn més proper
Diccionari d’accions
Vocabulari classificat per centres d’interés. Es pot visualitzar al mateix ordinador però si voleu les imatges les heu d’extreure del .zip
Vocabulari per imprimir en castellà
Recursos de primària i preescolar. Exercicis de llenguatge, vocabulari...
Materials per a l'aprenentatge elaborats per la Secretaria de Política Lingüística
Diccionari català-àrab
Làmines, dibuixos, definicions
MIC magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
Web italiana on hi ha moltes imatges
Diccionari de signes manuals amb suport d'imatges de vídeo
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
ALTRES ÀREES
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic
Ordenar un text.una activitat
Comprensió lectora d’una descripció donada
Descodificació i comprensió lectora
Orientacio espacial
Les hores
Col·lecció de vídeos digitals amb determinats conceptes espacials i de quantitat
Abecedari de joguinesNOU!!!
TRUCS D’INFORMÀTICA
Plantilles per crear jocs de taula (daus, ...)
Com fer presentacions PowerPoint i Open Office
Crear una carpeta, Capturar imatges, Modificar les imatges, Inserir imatges dins una taula Word, Desar les plantilles Word
WordCorrect és un corrector ortogràfic i gramatical de català que s'integra en el processador de textos i que millora les seves prestacions
Els esquemes del processador de text un recurs per ensenyar a estructurar un text
Els blogs com a recurs didàctic.
RECURSOS PER TREBALLAR LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA
Nou!!!
Espai LIC
Una aproximació a la llengua de l’alumnat estranger de catalunya
Espai de llengües del Servei educatiu del Gironès
Llengües de la nova ciutadania
Declaració Universal dels Drets Lingüístics
LINGUAMÓN - Casa de les llengües
LINGUAPAX
Les llengües del món
FRERE JAQUES:llengües i alfabets del mon
Totes les llengües classificades per ordre alfabètic, per països, per famílies, per nombre de parlants,…
Nens i nenes que diuen algunes paraules en les seves llengües
Cançons del món cantades per nens i nenes, amb la lletra
DOCUMENTS DE CONSULTA
Treball sobre la disfèmia, orientacions als docents, pares...
Treball del C. Llombar, tinc un alumne sord a l’aula, moltes orientacions des dels aparells fins a l’aula.
Continguts teòrics de la gramàtica i fonètica catalana
Dins la revista minusval, un dossier que comença a la pàg.17 sobre la comunicació augmentativa i alternativa, diferents articles.
Catàleg d'ajudes tècniques
Adreces web de diferents associacions
Els Audífons
Eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena
Llibre: Un nin amb autisme a la família
Estan adaptats d'un document que vaig trobar per internet fa temps,però ara no se a on, em sap greu no poder citar la font.
FONÈTICA
Materials de la pàgina del Creda per treballar els diferents fonemes
Enllaç a la pàgina del Creda on podem trobar jclic /R/, oca bisíl·labes, plurals, oca /s/,/z/
Es pot fer servir per treballar la lectura i l'escriptura de paraules amb les primeres consonants (l, p, m, s, n).
29 activitats clic per a cada una de les lletres que es treballen: P, N, L, M, D i T (174 activitats en total)
Aplicació Jclic per gravar sons, paraules, ...
GLOBUS 3. Exercicis d'intensitat i/o absència/presència de so
PRELINGUA: Programa pel treball dels aspectes preverbals de la parla
Activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.
MILLORAR ARTICULACIÓ: diferents ppt de la pàgina d'ARASAAC per a millorar l'articulació
FONOLOGIA
Col.locar vocals varis temes
Col.locar vocals animals
Jocs de taula. són prop de 40 materials per treballar el fonema r
Jocs de taula amb diferents sons
Discriminació auditiva de paraules semblants en la seva pronúncia i escriptura, però diferents en un fonema
Consciència fonològica: Exercicis sobre Paraules Bessones
Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura
Treball de rimes, de sil·labes ... conciència fonològica
Materials de la Universitat de Málaga, trobareu materials de fonologia morfosintaxi
Clic consciència fonològica
PRÀXIES
Pàgina en castellà amb recursos per a fer l’exploració orofacial i de deglució. Llistes de pràxies, jocs d’oca, daus, … per a imprimir i jugar!.
Emocions.Imitació de cares
AUDICIÓ
Animalades
Discriminació auditiva
Joc onomatopeies, contes, anima
Parlar, gravar, escoltar
Discriminació de sons familiars, solament és una pantalla
Programa dels sentits, audició
Una pantalla sons dels animals de granja
Discriminació auditiva, sons animals, classe, casa, natura, transports
Fer Cares d’animals i se sent el so
Endevinar instruments
Discriminació de vocals en monosíl·labs
Escoltar.cat és el paisatge sonor dels Països Catalans on pots publicar sons i sentir els d’altres usuaris, natura,…
Activitats de discriminació auditiva. identificar sons emmascarats i produïts
simultàniament i finalment, ordenar els sonssegons la seqüència escoltada
Oca llarg-curt treballar paraules llargues i curtes
MORFOLOGIA
Marc teòric: evolució, errors, estratègies, situacions d’ensenyament-aprenentatge, funcions del llenguatge, …
Identificació d’adjectius, com ets, com et sents
Pronoms
Cal mirar!!!!!
Mirar disfasiaTreball de Jordi Esteban, jocs del vaixell per conjugar verbs.
Joc amb animals, moure els ulls, dalt/baix, esquerra/dreta. Amb els sons dels animals.
Conte Caputxeta, concordances, frases
Joc treballar trist i content
Memory de frases amb les tres bessones
Joc QUE-QUI per a treballar la flexió verbal
Els temps verbals. Present-Passat-Futur
SINTAXI
Treball de Jordi Esteban, per a fer descripcions, està en jocs diversos.
Buscar les diferencies entre dos dibuixos
Buscar l’element que relaciona,
Diferències, dibuixos per pintar
Millorar les habilitats lectores a C Mitjà, Superior, i 1r cicle d’ESO
Primeres lectures
Joc de simulació de comprar-vendre
Construir les frases. Està en present, passat i futur
Estructuració de la frase en etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Activitats de llegir i escriure. “llegim accions”, diferents frases simples S+V+CD, S+V+CD+CC, … A l’apartat d’ “estudia“, hi ha diferents temes de ciències naturals.
Centre educatiu: Jacint Verdaguer. Activitats diverses per desenvolupar l’agilitat lectora i el propi llenguatge.
Nivell llindar per a escolars de 8 a 14 anys competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure)
Més activitats competència comunicativa (per imprimir)Activitats de lectura i escriptura: la roba
CONTES
Activitats a partir de 4 contes, materials multimèdia
El material consta de 5 contes:El vestit nou del rei , Els amics del granger, Pinotxo i els colors, La ventafocs , La mongetera màgica
Històries elaborades mitjançant el SPC: El Gegant del pi i la Història de la Universitat de Cervera.
Pagina on podràs trobar diferents contes en SPC com “El Tabales” “La castanyera” ”La llegennda de Sant Jordi” i d’altres.
Conte del Patufet
Conte patufet
Conte Joan brut, activitats signades per obrir-lo cal descomprimir i posar obrir amb microsoft
Conte el lleó i el ratolí
Contes del Tom i la Laia
Conte de la Caputxeta
Projecte d'activitats sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian
Recull de contes en llenguatge de signes en castellà
Recull de contes, endevinalles, en castellà
Conte de Nadal i conceptes de davant
Recull de contes en castella
Jocs, contes, vídeos, activitats amb els diferents personatges de Disney
Recull de dos contes: En Martí no pot dormir. La casta de la Tefi.
El gos d'en Pol i El pastís de la Paula
Pots llegir contes, i en pots escriure!
Els 3 porquets. Amb jocs.
Contes bojos. Espai per crear contes.
Contes muts en vídeo.
Contes SPC. En Power Point o fitxers Word que es poden imprimir o modificar.
UNA MÁ DE CONTES: Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes
Titelles, fades i follets
Materials pel conte: El Secret de l’Avi
Col·lecció de contes sobre l’implant coclear
Nabar és un ós contacontes
Nou!!!
Rondalles als païssos catalans
Nou!!!
CANÇONS
Cançó gallina policana
Cançó el lleo no emfa por
Cançó peix, peixet
Cançó comprar peix, s’anomenen molts verbsCançó Una mosca volava per la llum
Cançó el gall i la gallina
Cançons infantils
Recull de poesies
COMPRENSIÓ
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic.Descodificació i Comprensió lectora
Activitats diverses per desenvolupar l'agilitat lectora i el propi llenguatge
Reforçar l’aprenentatge de la lectura
http://clic.xtec.net/projects/racopens/jclic/racopens.jclic.zip
CENTRES D’INTERÈS
Identificació i nom de les parts del cos
Identificar el nom de parentiu
Identificar noms de vestits
Retallables de peces de roba
Joc de vestir personatges, segons l’epoca de l’any
Joc de vestir personatges per carnestoltes
Vestits.Retallables personalitzats
Disfressar personatges de la Lada
Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir
Vocabulari del castell, nivell avançat
Ombres d’animals
Joc per montar escenari a la sabana
http://pbskids.org/mamamirabelle/savanna_puppet.html
Donar menjar segons el menú de la Lada
Joc d’escollir aliments, per fer esmorzar, no molt motivador
Nadal
L’hivern. Projecte d’activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l’estació de l’hivern
L’aigua
http://jocsinfantils.com/
El mon per un forat, la festa de Sant JOrdi
900 jocs tradicionals i d'arreu del món
Megajocs Un portal de jocs en flash
web actualitzada amb noticies sobre el món del joc
Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs
Pàgina amb diferents enllaços organitzats per centres d’interès
JClic's, Centres d'interès
Recursos educatius sobre diferents centres d’interès
Treball de Jordi Esteban, hi ha oques per camps semàntics
Trobareu diferents interfícies per a triar diverses activitats com : treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
Creació de plafons SPC amb el Word
Programa per a la creació de materials per a treballar el lèxic (mots encreuats, sopes de lletres, colocar la paraula adient).
Programes senzills per a fer puzles, sopes de lletres, dòminos
Treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Pàg. colorear
Dibuixos en blanc i negre
Dibuixos en blanc i negre molts temes
Web organitzada per molts temes
Web amb diferents activitats, emparellar, memòria, siluetes.
Activitat “Fem feinetes” on podem tronar sis activitats diferents amb lèxic de diferents camps semàntics
Trobar l’element que no correspon
Web (francesa) amb una gran quantitat d’activitats educatives. Hi ha propostes interessants per a les quals no cal conèixer l’idioma
BANC D'IMATGES I SONS
http://www.xtec.es/dnee/mic/
http://www.freefoto.com/index.jsp
http://www.picto.qc.ca/
http://foto2.difo.uah.es/fototeca
http://bancoimagenes.com/banco.php
Banc d’imatges i sons del isftic
VOCABULARI
Imatges de vegetals
Les botigues, les joguines, 112 accions. Jocs de comprar i vendre, repartiment i classificació dels productes
Vocabulari relacionat amb les necessitats més bàsiques i l'entorn més proper
Diccionari d’accions
Vocabulari classificat per centres d’interés. Es pot visualitzar al mateix ordinador però si voleu les imatges les heu d’extreure del .zip
Vocabulari per imprimir en castellà
Recursos de primària i preescolar. Exercicis de llenguatge, vocabulari...
Materials per a l'aprenentatge elaborats per la Secretaria de Política Lingüística
Diccionari català-àrab
Làmines, dibuixos, definicions
MIC magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
Web italiana on hi ha moltes imatges
Diccionari de signes manuals amb suport d'imatges de vídeo
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
ALTRES ÀREES
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic
Ordenar un text.una activitat
Comprensió lectora d’una descripció donada
Descodificació i comprensió lectora
Orientacio espacial
Les hores
Col·lecció de vídeos digitals amb determinats conceptes espacials i de quantitat
Abecedari de joguinesNOU!!!
TRUCS D’INFORMÀTICA
Plantilles per crear jocs de taula (daus, ...)
Com fer presentacions PowerPoint i Open Office
Crear una carpeta, Capturar imatges, Modificar les imatges, Inserir imatges dins una taula Word, Desar les plantilles Word
WordCorrect és un corrector ortogràfic i gramatical de català que s'integra en el processador de textos i que millora les seves prestacions
Els esquemes del processador de text un recurs per ensenyar a estructurar un text
Els blogs com a recurs didàctic.
RECURSOS PER TREBALLAR LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA
Nou!!!
Espai LIC
Una aproximació a la llengua de l’alumnat estranger de catalunya
Espai de llengües del Servei educatiu del Gironès
Llengües de la nova ciutadania
Declaració Universal dels Drets Lingüístics
LINGUAMÓN - Casa de les llengües
LINGUAPAX
Les llengües del món
FRERE JAQUES:llengües i alfabets del mon
Totes les llengües classificades per ordre alfabètic, per països, per famílies, per nombre de parlants,…
Nens i nenes que diuen algunes paraules en les seves llengües
Cançons del món cantades per nens i nenes, amb la lletra
DOCUMENTS DE CONSULTA
Treball sobre la disfèmia, orientacions als docents, pares...
Treball del C. Llombar, tinc un alumne sord a l’aula, moltes orientacions des dels aparells fins a l’aula.
Continguts teòrics de la gramàtica i fonètica catalana
Dins la revista minusval, un dossier que comença a la pàg.17 sobre la comunicació augmentativa i alternativa, diferents articles.
Catàleg d'ajudes tècniques
Adreces web de diferents associacions
Els Audífons
Eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena
Llibre: Un nin amb autisme a la família
Estan adaptats d'un document que vaig trobar per internet fa temps,però ara no se a on, em sap greu no poder citar la font.
ARASAAC ALS PREMIS INTERNET 2011
Textual del blog "LA SONRISA DE ARTURO"
"ARASAAC en los premios de Internet

El Portal Aragonés de la Comunicación Aumentativa y Alternativa ha presentado su candidatura a los Premios de Internet 2011.
Por las oportunidades que dan a Arturo de comunicarse, aprender, y comprender el mundo que le rodea, porque apuestan por la igualdad de oportunidades para todos, os pido 1 minuto cada día hasta el próximo 20 de abril para votar por ellos."
Esther
Enlace a ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
"ARASAAC en los premios de Internet

El Portal Aragonés de la Comunicación Aumentativa y Alternativa ha presentado su candidatura a los Premios de Internet 2011.
Por las oportunidades que dan a Arturo de comunicarse, aprender, y comprender el mundo que le rodea, porque apuestan por la igualdad de oportunidades para todos, os pido 1 minuto cada día hasta el próximo 20 de abril para votar por ellos."
Esther
Enlace a ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
25 de gen. 2011
PROGRAMA PER A CREAR PUZZLES
Al blog DESVAN DE LAS PALABRAS trobareu uns puzzles de nadal molt divertits (per a l'any que ve, ejem...)
Però he obert aquesta entrada per a compartir el programa per a fer puzzles, elq ual no coneixia. Segú que ens serà molt útil.

CLICAU DAMUNT LA IMATGE PER A ANAR AL PROGRAMA
Però he obert aquesta entrada per a compartir el programa per a fer puzzles, elq ual no coneixia. Segú que ens serà molt útil.

CLICAU DAMUNT LA IMATGE PER A ANAR AL PROGRAMA
24 de gen. 2011
JOC ONLINE PER A RECONEIXEMENT I IMITACIÓ D'EMOCIONS
He trobat aquest joc tan divertit. Només s'ha de triar si es juga amb ratolí,i el personatge que realitza el gest. Crec que potser molt profitós.
Aprofitau per a fer una volteta pel blog CHIQUITAJOS. Ofereix molts de recursos d'atenció primerenca.
Saludos
23 de gen. 2011
BLOG ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
20 de gen. 2011
19 de gen. 2011
18 de gen. 2011
15 de gen. 2011
13 de gen. 2011
EMBARBUSSAMENTS I ENDIVINALLES
Un parell de fitxes amb embarbussaments i endivinalles de la web picasa de CARMIUA: http://picasaweb.google.com/117266041388149497111
12 de gen. 2011
CISTELLA DE BUF
8 de gen. 2011
23 de des. 2010
19 de des. 2010
FONTS NADAL
Recull d'enllaços amb diferents fonts per a fer fitxes aquest nadal:
http://www.theholidayspot.com/christmas/fonts
http://www.acidfonts.com/christmasfonts1.htm
http://www.dafont.com/theme.php?cat=804
http://www.xmasfonts.com
http://www.free-fonts.com/font/christmas.html
http://xmasfun.com/Downloads.asp
http://www.4yeo.com/holidays/xmas98
http://www.theholidayspot.com/christmas/fonts
http://www.acidfonts.com/christmasfonts1.htm
http://www.dafont.com/theme.php?cat=804
http://www.xmasfonts.com
http://www.free-fonts.com/font/christmas.html
http://xmasfun.com/Downloads.asp
http://www.4yeo.com/holidays/xmas98
18 de des. 2010
17 de des. 2010
TREBALLEM EL NADAL
16 de des. 2010
14 de des. 2010
PRAXIAS DE BOB ESPONJA
13 de des. 2010
MARCS NADAL
És una material d'elaboració pròpia del Picasa de CABALLA69: http://picasaweb.google.com/caballa69
CARES I EXPRESSIONS
M'he trobat amb aquest material el qual crec que seria molt útil plastificat, al racó de les emocions, o del llenguatge.
Font: Picasa AyL_psicopeda : http://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia
Visitau´la!
Font: Picasa AyL_psicopeda : http://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia
Visitau´la!
9 de des. 2010
3 de des. 2010
1 de des. 2010
CONTE RELAXACIÓ

AQUÍ EN FORMATO WORD
hO VAIG VEURE EN AQUESTA PÀGINA:
http://eraseunavezunacasitaencantada.blogspot.com/2009/12/cuento-de-relajacion.html
29 de nov. 2010
24 de nov. 2010
DISFEMIA PAUTES
L'objectiu d'aquestes targetes és que el nin practiqui i interiotitzi les pautes que li ajudaran a reduïr les disfluències.
Les diferents maneres d'introduir-les poden ser:
- Inventar un conte en el qual cada personatge tengui una manera de parlar, (corresponent a una pauta), o que el protagonista es vegi obligat a parlar de diferents maneres.
- Quan el treball és en petit grup o individual, els nins es poden repartir les targetes i fer frases, o lectures, o petites cançons, utilitzant aquestes pautes. La resta ha d'endivinar quina pauta està utilitzant.
- Una altra manera serà ficar totes aquestes targetes dins una bosseta, el nin va treient de la bossa i fa diferents activitats (p.e. resposta a preguntes) utilitzant les diferents pautes.
Jo tenc una capseta amb diferents activitats, com "Llegeix aquest poema", o "qué faries si..." o "digues aquest embarrusament...", o "enumera coses que...". Ai´xí el nin tria una activitat, la qual ha de fer utilitzant una pauta diferent.
Per jo és molt important que aquestes pautes quedin dins l'aula, que el tutor/tutora, sigui conscient d'elles, que s'incloguin com a una manera de parlar correcta, que es recordin i es facin servir
Bé, aquesta és la meva manera d'utilitzar-les, si teniu altres idees, deixau-les als comentaris, per favor!
20 de nov. 2010
ASSOCIACIÓ DE MESTRES D'AUDICIÓ I LLENGUATGE DE LES ILLES BALEARS
19 de nov. 2010
25 NOVEMBRE-DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA
He rebut aquest e-mail de l'STE-i i m'agradaria compartir-ho amb vosaltres:
Benvolgudes companyes, benvolguts companys,
Dia 25 de novembre és el dia Internacional contra la violencia masclista. Enguany són moltes les dones mortes, una d’elles, la setmana passada a Pollença.
La violencia de gènere és una greu qüestió que s’ha d’abordar des de la societat, la família i l’escola. Per això, us enviam tres correus: aquest mateix amb un cartell i els altres dos, amb una Unitat Didàctica per a Infantil i Primària i una altra per a Secundària de manera que us pugui ajudar a treballar aquest tema en el vostre centre.
Aprofitam per convidar-vos a la
CONCENTRACIÓ
Dia: 25 de novembre, dijous
Hora: 20h
Lloc. Plaça Tortugues
Us adjunt el cartell i la unitat didàctica per a infantil i primària, però crec que només treient aquest tema a alguna de les vostres converses, ja n'ha prou!
Benvolgudes companyes, benvolguts companys,
Dia 25 de novembre és el dia Internacional contra la violencia masclista. Enguany són moltes les dones mortes, una d’elles, la setmana passada a Pollença.
La violencia de gènere és una greu qüestió que s’ha d’abordar des de la societat, la família i l’escola. Per això, us enviam tres correus: aquest mateix amb un cartell i els altres dos, amb una Unitat Didàctica per a Infantil i Primària i una altra per a Secundària de manera que us pugui ajudar a treballar aquest tema en el vostre centre.
Aprofitam per convidar-vos a la
CONCENTRACIÓ
Dia: 25 de novembre, dijous
Hora: 20h
Lloc. Plaça Tortugues
Us adjunt el cartell i la unitat didàctica per a infantil i primària, però crec que només treient aquest tema a alguna de les vostres converses, ja n'ha prou!

17 de nov. 2010
CONTE DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
CONTE: UN SENYOR MOLT IMPORTANT. Per a treballar discriminació auditiva en E.Infantil
CLIKA AQUÍ PER A DESCARREGARS ELS SONS
Per cert, el conte és "Un señor muy importante", i és de la col·lecció CANTANDO APRENDO A HABLAR
CLIKA AQUÍ PER A DESCARREGARS ELS SONS
Per cert, el conte és "Un señor muy importante", i és de la col·lecció CANTANDO APRENDO A HABLAR
16 de nov. 2010
CREATIVITAT
AQUÍ DEIX UNES DIRECCIONS PER VEURE VÍDEOS AL YOUTUBE.
www.youtube.com/watch?v=ib-j87eAnCU&feature=related
SÓN LES APORTACIONS REALITZADES PER KEN ROBINSON SOBRE LA CREATIVITAT I EL SISTEMA EDUCATIU.
11 de nov. 2010
BLOG LOGOPEDES APPS I ALBUMS PICASA D'AUDICIÓ I LLENGUATGE
Ja sabeu que m'agraden els albums PICASA. Aquí teniu una RECOPILACIÓ D'ALBUMS AMB MATERIAL D'A.L.Aprofitau per a visitar el blog LOGOPEDES APPS! Trobareu enllaços molt interessants!

10 de nov. 2010
Un conte de la "Senyora llengua"
M'he trobat aquest conte per a E.I.
Es treballen els moviments linguals.
Esper que us sigui útil.

Aprofito per a comentar-vos que en el llibre "La voz infantil", de Sagrario Echeverria (CEPE). trobareu moltíssimes activitats de relaxació, respiració, buf i pràxies, fonació... en ell en trobareu també els "cuentos de la señora lengua"... uns clàssics per als mestres d'A.L.
Es treballen els moviments linguals.
Esper que us sigui útil.

Aprofito per a comentar-vos que en el llibre "La voz infantil", de Sagrario Echeverria (CEPE). trobareu moltíssimes activitats de relaxació, respiració, buf i pràxies, fonació... en ell en trobareu també els "cuentos de la señora lengua"... uns clàssics per als mestres d'A.L.
7 de nov. 2010
RACO LLETRES
Aquests dies estic revisant materials que altres companys han penjat a les seves Picasa.
Aquest és de Dirigiendo Manitas.
FIns aviat!
6 de nov. 2010
2 de nov. 2010
29 d’oct. 2010
22 d’oct. 2010
LA NOSTRA TASCA I EL NOSTRE DESIG
Aquesta setmana han publicat en el Diari de Mallorca la carta que na Bel (una de les nostres tutores d'E.I) va escriure, amb el recolçament de tot el nostre claustre, al director general de personal docent.
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:

21 d’oct. 2010
EL PAPER DEL MESTRE EN LA CONVERSA
Aquest és un document que ens va deixar l'equip d'immersió. Per a tots els mestres que volen utilitzar la conversa con a eina de desenvolupament de llenguatge.
19 d’oct. 2010
SIMPTOMES AUTISME
Fa un parell de setmanes una de les tutores d'E.I em comentava que no tenia clars els trets bàsics per a la detecció d'un nin amb autisme.
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
9 d’oct. 2010
PAUTES NIN QUE NO PARLA
Durant les primeres setmanes de classe, els nins mostren diferents actituts (que ja coneixem) quan comencen escola a 3 anys.
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/
17 de maig 2010
EL CAZO DE LORENZO
30 de març 2010
ALGUNS JOCS DE MATEMÀTIQUES
En Jaume (de 4art de la nostra escola) m'ha demanat si podia penjar al nostre bloc algunes activitats de matemàtiques, sobretot, si eren amb nombres decimals. Aquí les teniu.

Jaume, no he trobat cap que només sigui de nombres decimals però he trobat aquest paquet d'activitats que he pensat et pugui agradar. Hi ha nombres decimals, fraccions, operacions,...són per nins i nines que fan cinqué però penso que tu ja els pots fer, no creus?
Una besada ben forta i fins demà!!
Sandra
23 de nov. 2009
NAIXEMENT D'UN FILL "ESPECIAL"
Avui en Xema "m'ha passat" aquesta metàfora que xerra de l'espera d'un fill i el naixement d'un fill amb discapacitat. M'ha semblat molt bonic, per això, aquí us el deixo.
Autora: Emily Pearl Kinsgley
"Esperar un bebé es como planear un fabuloso viaje de vacaciones a Italia: compras muchas guías de turismo y haces unos planes maravillosos: el Coliseo, el David de Miguel Angel, las góndolas de Venecia… También puedes aprender algunas frases en italiano. Todo es excitante.
Después de meses de preparación, finalmente llega el día: haces las maletas y estás nervioso.
Algunas horas después, en el avión, la azafata dice: “Bienvenidos a Holanda”, “¿Holanda?”, preguntas. “¿Cómo que Holanda? ¡Yo pagué para ir a Italia! Toda mi vida he soñado con ir a Italia." Sin embargo, ha habido un cambio en el plan de vuelo, el avión ha aterrizado en Holanda y ahí te tienes que quedar. Así que tienes que salir y comprar nuevas guías de turismo, incluso tendrás que aprender un idioma nuevo.
Lo importante es que no te han llevado a un lugar horrible: se trata, simplemente, de un lugar diferente. Es más lento y menos deslumbrante que Italia. Pero después de pasar allí algún tiempo y de recuperar la respiración, empiezas a mirar a tu alrededor y te das cuenta de que Holanda tiene molinos de viento, tulipanes, incluso Rembrandts…
Después de meses de preparación, finalmente llega el día: haces las maletas y estás nervioso.
Algunas horas después, en el avión, la azafata dice: “Bienvenidos a Holanda”, “¿Holanda?”, preguntas. “¿Cómo que Holanda? ¡Yo pagué para ir a Italia! Toda mi vida he soñado con ir a Italia." Sin embargo, ha habido un cambio en el plan de vuelo, el avión ha aterrizado en Holanda y ahí te tienes que quedar. Así que tienes que salir y comprar nuevas guías de turismo, incluso tendrás que aprender un idioma nuevo.
Lo importante es que no te han llevado a un lugar horrible: se trata, simplemente, de un lugar diferente. Es más lento y menos deslumbrante que Italia. Pero después de pasar allí algún tiempo y de recuperar la respiración, empiezas a mirar a tu alrededor y te das cuenta de que Holanda tiene molinos de viento, tulipanes, incluso Rembrandts…
Pero todos tus conocidos están ocupados yendo y viniendo de Italia, presumiendo de los días maravillosos que han pasado. Y durante el resto de tu vida, te dirás: “Sí, ahí es donde se suponía que iba yo. Eso es lo que yo había planeado.”
Este dolor no desaparecerá nunca, porque la pérdida de este sueño es una pérdida muy significativa. Pero si malgastas tu vida lamentado no haber ido a Italia, nunca podrás ser libre para disfrutar de lo que es especial: las cosas encantadoras que te ofrece Holanda"
Este dolor no desaparecerá nunca, porque la pérdida de este sueño es una pérdida muy significativa. Pero si malgastas tu vida lamentado no haber ido a Italia, nunca podrás ser libre para disfrutar de lo que es especial: las cosas encantadoras que te ofrece Holanda"
Autora: Emily Pearl Kinsgley
Escriptora del programa de TV “Barrio Sésamo” i mare d'un nin amb Síndrome de Down, va escriure aquest conte per descriure la experiència d'educar a un fill amb necessitats especials.
28 d’oct. 2009
RECURSOS I MÉS RECURSOS
Bones a tothom!
Ja feia temps que no "penjava" res però, com va explicar na Mariajo, enguany vaig "a tope". Aprofito ara que tinc 5 minutets per deixar-vos l'enllaç a aquest bloc que la seva autora defineix com de recursos per treballar amb infants amb NEE i per fer les adaptacions curriculars.
Espero que us sigui útil i també espero poder "tornar aviat"
Fins prest!
Ja feia temps que no "penjava" res però, com va explicar na Mariajo, enguany vaig "a tope". Aprofito ara que tinc 5 minutets per deixar-vos l'enllaç a aquest bloc que la seva autora defineix com de recursos per treballar amb infants amb NEE i per fer les adaptacions curriculars.
Espero que us sigui útil i també espero poder "tornar aviat"

23 de set. 2009
EL MESTRE D'AUDICIÓ I LLENGUATGE A L'ESCOLA INCLUSIVA
Us deixo un enllaç a les ponències de les II Jornades d'audició i llenguatge (Puertollano, abril d'aquest any).
Es va parlar del mestre d'A.L a l'escola inclusiva.
La conferència d'en Manuel Vazquez Uceda em sembla mooooolt interessant.
Crec que poquet a poquet els mestres d'A.L hem de sortir dels nostres "xiringuitos", intentar fer la nostra feina a l'entorn més natural possible per als nins (les seves aules)i en col·laboració amb les persones més properes a ell (companys, tutors i pares).
Fins aviat!
http://ceppuertollano.blogspot.com/
Es va parlar del mestre d'A.L a l'escola inclusiva.
La conferència d'en Manuel Vazquez Uceda em sembla mooooolt interessant.
Crec que poquet a poquet els mestres d'A.L hem de sortir dels nostres "xiringuitos", intentar fer la nostra feina a l'entorn més natural possible per als nins (les seves aules)i en col·laboració amb les persones més properes a ell (companys, tutors i pares).
Fins aviat!
http://ceppuertollano.blogspot.com/

25 de juny 2009
ALTRE VIDEO SOBRE AUTISME
Subscriure's a:
Missatges (Atom)