4 d’oct. 2008

LOTOS FONÈTICS

Com ja sabeu, les mestres d'A.L tenim dificultats per a trobar material publicat en català i, generalment, ho hem de fer nosaltres mateixes. Aquesta és una adaptació del loto fonético de CICERON (CEPE). Vaig afegir els sons del català /z/ i /v/



ORIENTACIONS PER A TREBALLAR AMB ELS LOTOS FONÈTICS
Es poden imprimir 2 vegades. La primera quedarà plastificada sencera (els 12 dibuixos) i l'altra s'ha de retallar dibuix a dibuix.
A. Loto tradicional: El nin va agafant les imatges d'una bosseta, diu el nom i col·loca la imatge en el lloc adient.
B. A la vegada que el nin treu la imatge explica alguna cosa sobre la mateixa
. Quinto: Es necessiten dos o més jugadors: Les targetes corresponents a cada cartró es mesclen a una bosseta. Es juga com al quinto de tota la vida.
D. Es reparteixen les imatges petites als alumnes, qui van montant una història en la qual han de sortir totes les imatges (cada nin decideix quan presenta la seva imatge). El nin més petits poden juntar-seperparelles i fer una frase en la qual surtan les dues imatges.
E. El nin treu dos imatges, diu el nom (es important recordar que l'objectiu principal és l'articulació correcta) i pensa en què es poden asemblar (o diferenciar).
E.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
Soc logopeda i m'ha resultat molt útil i interessant el material penjat del loto adaptat de CEPE però tinc problemes per a descarregar-lo. Algú em podria ajudar?

Unknown ha dit...

Sóc una mestra d'educació infantil i volia baixar-me les imatges. Només em permet baixar les que es mostren. És possible tenir el loto complert?
Gràcies