Estratègies per fer un entorn
més comunicatiu
ESTRATÈGIES PER A LA CONSTRUCCIÓ
DE L’ANDAMIATGE
(Acosta,
V. Rev.Logop.Fon:audiol.2006,vol 26, nº 1, 36-53)
ÚS DE PREGUNTES
OBERTES:
- Per a descriure i parlar dels objectes i situacions: Què pots veure tu a aquest dibuix?, Què creus que està passant?
- Per a realitzar prediccions: Quines coses necessitaries per a construir un zoo?
- Formular explicacions: Per què creus que ha passat?, Com és de diferent a això que vàrem veure ahir?
- Relacionar situacions noves amb experiències prèvies: Té a veure amb alguna cosa que t’ha passat abans?
OFERIMENT DE FEEDBACK
- Alabances : Això és una bona idea!
- Avaluació: Has fet feina? Quin creus que és el correcte?
- Pensar en veu alta: Digues el que estàs fent.
- Requeriments per a clarificacions: Perquè poses aquesta peça aquí?
- Interpretació del significat: Pens que en Joan no ha entès el que has dit.
- Comentaris de les accions del nin: Ara tu estàs posant aigua al poal gran.
ESTRUCTURACIÓ COGNITIVA
Ajudar a establir relacions: Un pastor alemany i un buldog són cans, un dinosaure és més gran que un ocell.
Contradiccions: Vares dir que necessitaves un quadern gran i aquest és petit.
Establiment de la seqüència lògica al discurs narratiu: Què va passar quan el conductor es va trobar amb el moixet?
AJUDA PER A LA MEMÒRIA
- Recordar l’objectiu de la tasca: Recorda bé que estam escrivint aquesta nota per als teus pares.
- Realitzar resumen i donar informació: Hem decidit anar a la platja, què necessites?
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada