Fa temps faig servir aquesta web per treure dites, refranys i embarrussaments els quals utilitzo quan els nins han d-automatitzar qualsevol fonema. Els nins han de repetir aquestes frases i/o memoritzar-les. M-agrada que les frases tenguin un poquet de relaci'o amb el tema treballat a l-aula i per aix[o aquest recurs el trobo molt 'util.
PITJAU AQUÍ: http://www.angeldaban.com/modules.php?name=Content
15 de des. 2011
14 de des. 2011
EMBARRUSSAMENTS
AQUI TROBAREU UN RECULL D-EMBARRUSSAMENTS
I EN AQUESTA PAGINA ENS EXPLIQUEN COM TREBALLAR ELS EMBARRUSSAMENTS.
9 de des. 2011
PREPOSICIONS (FOTOS)
Del Blog (amb majúscules) EL SONIDO DE LA HIERBA AL CRECER he utilitzat aquest materials per a treballar l'organització espaïal amb un nin amb transtorn del llenguatge.
He aprofitat per a fer les activitats que es proposen i hem treballat per torns la comprensió i expressió de conceptes espaïals.
Gràcies!
5 de des. 2011
IMATGES MANS CREATIVES
https://picasaweb.google.com/109054656251745470950/MansCreatives?feat=content_notification#slideshow/5682380281568552338
POEMES I CANÇONS DELS BOLETS
Al blog POESIA AL AULA he trobat aquesta presentació tan maca.
Poemes i cançons de bolets.
View more presentations from ncortiel
2 de des. 2011
SEQÜÈNCIES (CLIC)
Aquesta setmana he descobert una activitat del clic. Es tracta d'ordenar una seqüència de tres fotos.
Les fotos són reals i de diferents dificultats.
Es pot utilitzar durant una sessió d'A.L , per a estimulació i estructuració de la frase i també els nins poden fer-la tots sols i després escriure les frases...
29 de nov. 2011
MATERIAL PER A DISCRIMINACIO L/D/R
Al CREDA LLEIDA he trobat aquesta activitat tan interessant per a treballar la discriminaci'o de sons D/L/R. La meva intenci'o es plastificar cada imatge per separat, i darrere fer els cuadradets en petit, amb la resposta correcta, per assegurar l-autocorrecci'o.
Podem deixar el material en una capseta al rac'o de llenguatge, o repartir les imatges en petits grups quan feim sessions d-estimulaci'o de llenguatge.
clika AQUI per anar al document
19 de nov. 2011
JOCS DE LEXIC I EXPRESSIÓ (L'ALBER)
Fa un parell d'anys (supòs que abans de la crisi!)al nostre departament varem comprar aquest material:
Són una eina molt molt útil, es treballa l'expressió oral d'una manera divertida pels nins, amb jocs tipus dominós, oques, memorys... Jo encara no he plastificat tots els jocs (són moltíssims) només els que més m'agrades. Per exemple: La ruleta (associació de significats), l'ovella negra (terç exclòs), el dau juganer (masculí-femení, singular-plural)... en fin, que si teniu doblers a la vostra escola aquest material em sembla una molt bona inversió.
He trobat per internet una petita foto amb tot el material ja plastificat:
18 de nov. 2011
JOC D'ATENCIÓ
Em sembla que darrerament estic utilitzant més aquest materials i activitats que ja coneixia de fa temps.
. Entre altres activitats, avui he treballat amb un dels alumnes amb transtorn greu de llenguatge, amb aquesta aplicació:
És una de les activitats -mireu l'apartat "coincidències" de "LA VACA CONNIE". Nosaltres la hem utilitzat al final de la sessió (sempre ens agrada fer alguna cosa més fácil i relaxada), per a recordar vocabulari, atenció i maneig del ratolí.
17 de nov. 2011
MATERIALS PER A TREBALLAR PRAGMÀTICA
Avui he tret del "baúl de los recuerdos" aquest material:
El vaig trobar fa temps al PICASA DE EUGENIA
Trob que és un material molt interessant, tant per a E.I com per a primària, dóna joc a utilitzar-lo de manera oral, escrita, fent dramatitzacions.
En principi el meu objectiu és deixar-ho com a material del "Racó del llenguatge", on els nins puguin fer tot sols aquesta feina, pot ser en parelles... A la meva escola tenim molts de nins amb necessitats a l
El vaig trobar fa temps al PICASA DE EUGENIA
Trob que és un material molt interessant, tant per a E.I com per a primària, dóna joc a utilitzar-lo de manera oral, escrita, fent dramatitzacions.
En principi el meu objectiu és deixar-ho com a material del "Racó del llenguatge", on els nins puguin fer tot sols aquesta feina, pot ser en parelles... A la meva escola tenim molts de nins amb necessitats a l
LA MEVA PETITA FABRICA DE CONTES
Ha costat, pero ja tenim al departament un nou llibre molt interessant el qual estic dessitjant posar en practica amb els alumnes. Es LA MEVA PETITA FABRICA DE CONTES
Es tracta d-un llibre de pestanyes amb frases escrites, el qual deixa moltes possibilitats de creacio de diferents histories.
Crec que anira perfecte per a partir del primer cicle, que ja poden llegir tot sols.
Es pot utilitzar per al treball oral, o en petit grups, per a treballar expressio escrita.
Si el trob molt util m-estic plantetjant aferrar un petit simbol d-ARASAAC devora de cada frase, per a fer/ho accesible a aquells alumnes que encara no llegeixen, o amb dificultats de comprensio oral o escrita.
Per suposat, posam aquest material a l-abast de tot el personal de la nostra escola.
16 de nov. 2011
ACTIVITATS PER A CASA (RR)
Entrada ràpida per a compartir aquest material trobat al blog SUSANA MAESTRA DE A.LMirau bé el blog de na Susana, té materials realment interessants!
15 de nov. 2011
EDUCACIÓ INCLUSIVA
Al blog Hacia una escuela inclusiva (gràcies!!) m'he trobat aquest complet document sobre educació i diversitat. Val la pena aturar-nos uns minutets per fer-hi una ullada
14 de nov. 2011
ACTIVITAT PER A TREBALLAR ELS SONS L-R-D
Com ja sabeu, les substitucions i assimilacions entre aquests fonemes són comunes, (i "caballo de batalla" )durant tota l'educació infantil i de vegades al primer cicle.
Hem de sabre (per si això ho llegeix qualsevol persona no especialista) que aquests tres sons són molt semblants (es denomina "el triangle alveolar"), amb casi el mateix modus i mateix punt d'articulació, sobretot la /r/ i la /l/, als quals només cambia la configuració de la llengua; durant l'emisió de /l/ l'aire surt pels laterals de la llengua i en la /r/ surt per l'apice, fent una petita vibració.
Entre la /d/ i la /r/ també la diferència és mínima, el modus d'articulació és el mateix, encara que la posició lingual canvia de linguo-dental (/d/) a linguo-alveolar (/r/).
TOT AIXÔ FA necessària molta precisió, tant a nivell lingual com de discriminació auditiva.
(No oblidem que moooltes vegades els nins no pronuncien be perquè no discriminen bé els sons!).
Aquesta dificultat sitúa el procés entre uns dels darrers en assolir, junt a altres com la articulació de "rr", "s" o travades.
Com ho embestim?
Primer de tot amb moltes activitats de discriminació auditiva d'aquest so: primer trobar paraules (discriminació amb suport auditiu) que comencin per un so determinat, que el contenguin, classificar les que el contenen o no, per a després classificar imatges (l'adult ja no dóna suport auditiu i és el propi nin el que ha de pensar com se diu la paraula).
Sempre ens pot servir el suport visual: Per això li hem d'explicar com es pronuncien aquests fonemes, que ens imiti i interioritzi aquesta posició)
A jo em serveix fer targetes amb el so escrit i devora un dibuix molt senzill d'una boca ben oberta amb amb una llengua molt prima col·locada darrera dels dents (L), una boqueta més tancada, amb un sonriure i la llengua col·locada igual, però més gruxada i tapant les dents laterals (R) i una boca amb una petita llengua que surt (D).
Una aplicació que ajuda en aquest procés :
Hem de sabre (per si això ho llegeix qualsevol persona no especialista) que aquests tres sons són molt semblants (es denomina "el triangle alveolar"), amb casi el mateix modus i mateix punt d'articulació, sobretot la /r/ i la /l/, als quals només cambia la configuració de la llengua; durant l'emisió de /l/ l'aire surt pels laterals de la llengua i en la /r/ surt per l'apice, fent una petita vibració.
Entre la /d/ i la /r/ també la diferència és mínima, el modus d'articulació és el mateix, encara que la posició lingual canvia de linguo-dental (/d/) a linguo-alveolar (/r/).
TOT AIXÔ FA necessària molta precisió, tant a nivell lingual com de discriminació auditiva.
(No oblidem que moooltes vegades els nins no pronuncien be perquè no discriminen bé els sons!).
Aquesta dificultat sitúa el procés entre uns dels darrers en assolir, junt a altres com la articulació de "rr", "s" o travades.
Com ho embestim?
Primer de tot amb moltes activitats de discriminació auditiva d'aquest so: primer trobar paraules (discriminació amb suport auditiu) que comencin per un so determinat, que el contenguin, classificar les que el contenen o no, per a després classificar imatges (l'adult ja no dóna suport auditiu i és el propi nin el que ha de pensar com se diu la paraula).
Sempre ens pot servir el suport visual: Per això li hem d'explicar com es pronuncien aquests fonemes, que ens imiti i interioritzi aquesta posició)
A jo em serveix fer targetes amb el so escrit i devora un dibuix molt senzill d'una boca ben oberta amb amb una llengua molt prima col·locada darrera dels dents (L), una boqueta més tancada, amb un sonriure i la llengua col·locada igual, però més gruxada i tapant les dents laterals (R) i una boca amb una petita llengua que surt (D).
Una aplicació que ajuda en aquest procés :
13 de nov. 2011
ACTIVITATS PER A PRONUNCIAR /f/ (CLIC)
El JClic sempre és un recurs útil, no? Els nins ja coneixen com funciona i estan més que avesats a fer feina amb aquest tipus d'activitats.
Però jo trob que la part fonològica sempre queda un poquet fluixa, ja que és molt difícil exercitar-la sense model adult, que sempre aporta la insistència, precisió i sobretot el "feedback"que el nin necessita.
En aquesta aplicació en concret trobareu l'activitat "grava`t i escolta't", que em sembla una manera diferent de fer al nin conscient de la seva articulació.
Esper que us sigui útil.
12 de nov. 2011
EXERCICIS PER A PRONUNCIAR "RR" (CLIC)
11 de nov. 2011
ACTIVITAT CONSCIÈNCIA FOLOLOGICA (CLIC)
4 de nov. 2011
ACTIVITATS ELS BOLETS
24 d’oct. 2011
EXERCICIS DE RELAXACIÓ (Del llibre: La voz infantil)
Aquest dies he tornat a imprimir un material que m'encanta.
Són les imatges corresponents als exercicis proposats al llibre La voz infantil.
Tenc aquest llibre des de fa anys i crec que les activitats estan molt bé plantejades.
Per a realitzar amb els infants la part de relaxació de la cara i del cos utilitzo les imatges de na Eugènia Romero
Altres vegades he imprés i plastificat les imatges, però no em resultava funcional ja que són moltes imatges i anaven desapareguent misteriosament, amés amès, al ser només imatge, sense explicació, de vegades, no sabia a quina activitat corresponia, total! que sempre feia els mateixos exercicis.
Enguany he imprés les imatges i les he enquadernat ( no tenc temps ni per a plastificar!). Això sí, darrere de cada imatge he escrit com es realitza la activitat. Així no he d'anar amb el llibre d'instruccions.
Demà posaré aquest quadernet a l'abast de les companyes d'E.I, esperant que l'utilitzin mooooltes vegades! I tendrem uns nins mooolt relaxadets!
20 d’oct. 2011
PRAXIES TARDOR
CLIKA AQUÍ PER ANAR AL BLOG "AULA VIRTUAL DE A Y L" I DESCARREGAR LA PRESENTACIÓ: http://aulavirtualdeayl.blogspot.com/2011/10/praxias-para-educacion-infantil.html
Clika aqui per a descarregar només les imatges
Aquesta presentació és preciosa!!!
13 d’oct. 2011
29 de juny 2011
BON ESTIU!
16 de juny 2011
PARLEM D'AUTISME
15 de juny 2011
MESURES D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
La nostra companya Marta (ATE) ens ha compartit aquest document el qual trob força interessant. Aquí us deixo l'enllaç.
http://es.scribd.com/doc/26155709/Medidas-de-atencion-a-la-diversidad
També està penjat al meu picasa:
http://es.scribd.com/doc/26155709/Medidas-de-atencion-a-la-diversidad
També està penjat al meu picasa:
12 de juny 2011
FITXES EL CIRC
Decididament els materials d'aquesta al·lota són boníssims! Com a la nostra escola s'ha treballat el circ aquest any, estic segura de que aniran bé aquestes fitxes per al final de curs.
Visitau el Picasa de Jessica: https://picasaweb.google.com/jbujalancesanchez?feat=content_notification
Visitau el Picasa de Jessica: https://picasaweb.google.com/jbujalancesanchez?feat=content_notification
8 de juny 2011
VOCABULARI EL COS
He trobat aquestes imatges tan wapes per a treballar vocabulari parts dels cos:
Visitau el picasa de Roser Odriozola
Visitau el picasa de Roser Odriozola
5 de juny 2011
4 de juny 2011
3 de juny 2011
ESCENARIS PER A CONTES
Segú que aquests escenaris per a situar contes ens serán molt útils a les persones que dibuixam molt malament (m'imagin només imprimint i plastificant-los i després plastificant i aferrant els personatges)
Visitau el picasa de EUGIENIA BRAVO: https://picasaweb.google.com/eugeniabr85
Té altres materials interessants: mesos del any, làmines per a conversa, mandales i molts de dibuixos per a pintar
Edito aquesta entrada per a afegir aquest material de MARIBEL MARTINEZ CAMACHO Y GINES CIUDAD REAL, que ens pot servir de guia per ajudar als nins a montar les seves pròpies històries.
CALCUL MENTAL
2 de juny 2011
1 de juny 2011
29 de maig 2011
27 de maig 2011
COMPRENSIÓ LECTORA
Al picasa de GCASTELL he trobat aquestes fitxes per a treballar la comprensió lectora. Trob que són molt interessants, basades en situacions de la vida real,com ha de ser, seguint l'enfocament constructivista.
MAterials així hauriem de trobar-nos més sovint! Gràcies
Al mateix picasa trobareu un material que es diu CONTINUA LA HISTÒRIA. És genial!!
MAterials així hauriem de trobar-nos més sovint! Gràcies
Al mateix picasa trobareu un material que es diu CONTINUA LA HISTÒRIA. És genial!!
17 de maig 2011
10 de maig 2011
L'OVELLA NEGRA (Terç excloso)
Un altre material per a treballar vocabulari (camps semàntics) i raonament.
Esper que us sigui útil!
Visitau el picasa de ABRUNASA: https://picasaweb.google.com/abrunasa
6 de maig 2011
Si podeu, llegiu aquesta entrada del BLOG ALTERNATIVO
O podeu mirar aquesta presentació, una reflexió sobre educació:
Educación de la vieja a la nueva enseñanza
"Nos encontramos ante dos islas: Una, la de la educación oficial donde se hallan la inmensa mayoría de los estudiantes y otra, la de los proyectos y escuelas alternativas, aún no terminada de dibujar. Un espacio todavía insalvable las separa, se puede ir de una a otra en pequeñas embarcaciones, campeando los temporales; pero estos medios de comunicación no permiten pasar al grueso de la población. La solución: construir un puente"
O podeu mirar aquesta presentació, una reflexió sobre educació:
Educación de la vieja a la nueva enseñanza
View more presentations from Angel Gonzalez
"Nos encontramos ante dos islas: Una, la de la educación oficial donde se hallan la inmensa mayoría de los estudiantes y otra, la de los proyectos y escuelas alternativas, aún no terminada de dibujar. Un espacio todavía insalvable las separa, se puede ir de una a otra en pequeñas embarcaciones, campeando los temporales; pero estos medios de comunicación no permiten pasar al grueso de la población. La solución: construir un puente"
3 de maig 2011
MÉS FOTOS D'ONOMATOPEIES
Del blog Logopedia escolar Asturias que ja us vaig recomanar, he tret aquestes fotos tan boniques d'onomatopeies.
Esper que us siguin útils!
Esper que us siguin útils!
26 d’abr. 2011
CONTE NEDA QUE NEDA
Mirau quin conte més bonic! Ens pot servir per a parlar sobre el treball en equip, també sobre la inclusió i les diferències individuals.
19 d’abr. 2011
15 d’abr. 2011
8 d’abr. 2011
LOTO SINGULAR-PLURAL
Visitau el picasa de MARIA SEBASTIAN : https://picasaweb.google.com/104652218113587068623
7 d’abr. 2011
ACTIVITATS TIPUS SEMÀNTICA
Al nostre seminari d'A.LL que feim al CEP varem convidar a na Miquela Sastre perquè ens parlàs de com fa la seva feina d'A.LL dins l'aula ordinària.
Na Miquela ens va insistir en que és més important tenir un bon repertori d'ACTIVITATS TIPUS que un material determinat.
El material és el mateix que tenen a la classe, fins i tot amb a la fitxa que estan fent la resta de companys li podem treure tot el suc, i fer el que vulguem (sempre que tinguem clar on volem arribar, què volem fer.
Per treure'l el suc a aquests materials crec que hem de contar amb una motxilla d'activitats possibles les quals podem adaptar a qualsevol material.
Aquest és un recull d'activitats tipus que vaig fer quan vaig començar a fer les meves sessions dins l'aula i que em va servir de "chuleta" :
ACTIVITATS TIPUS SEMÁNTICA
- Uneix paraules/imatges que tinguin relació
- Dibuixar alguna cosa que tingui relació amb
- Fer una història en la que van apareixent una tira de paraules
- Completar frases: Per a tallar un vestit usem les...”
• Idem però triant entre tres imatges /paraules.
- Assenyalar (dibuixos amb una i dues característiques): Una cosa que sigui petita i estigui a la dreta
- Conceptes bàsics:
o assenyala el que es/està +petit, +lluny, avall, damunt
o Ordena de major a menor (animals, coses)
o Escriure/dir/assenyalar l’acció que es fa just abans i després de: posar-se el pijama, anar a escola, pagar el bitllet de bus, obrir la porta, menjar, llegir un llibre, ficar-se a la banyera, rentar-se les dents, posar aigua a un tassó
o Donada una seqüència de 3 accions, ordenar
o Classificar/pintar de diferent color objectes segon la forma
o Dir les relacions espacials entre objectes
- Dir en què es pareixen i diferencien 2 paraules
- Absurds: Davant una imatge, fer-li preguntes: els.... poden….? Els …. Fan? Podries (fer alguna cosa) amb (qualque objecte)?.
o Explicar l’error que hi ha a una frase que jo dic
- Camps semàntics: Dir/escriure/ noms de plantes, oficis, coses que
o necessitem per a....,
o se usen per a....
o posem a la maleta quan ens anem de viatge,
o s’escolten al carrer,
o fan molt de renou,
o serveixen per a...,
o se puguin...., coses que poden fer/fan els (animals, persones), coses que es poden ficar a una capsa (petites) o que no (grans), tenen o estan fets de fusta, metall, vidre, plomes
o A un full amb 2/3 columnes, classificar paraules/dibuixos que tinguin relació amb... (2/3 camps semàntics diferents)
o Igual però classificar accions que se poden fer a (llocs: cotxe, cuina, escola, muntanya, carrer, camp de futbol)), o amb les mans i els peus, amb la boca, els ulls
o Coses que se puguin ver / escoltar, animals que tenen ploma/no tenen ploma
o Separar 2 camps semàntics i dir què son
o Donades tres paraules/imatges, dir a quin grup pertanyen
o Donades 4 paraules/imatges, dir quina és diferent i per què.
o Dir en veu alta, alternativament, paraules de 2/3 camps semàntics.
o Dir accions relaccionades amb..... i després fe3r una història
o Families de paraules: completar: ca-canet
- Oficis: Fer-li preguntes.. qui treballa amb fusta?
- Definicions:
o Dir a quin objecte es refereix: Té 4 potes, és de fusta i serveix per a seure
o Dir què és o què significa... paraules
(triant entre tres)
- Unir segons el significat:
o A l’estiu fa fred
o A l’hivern pel riu
o El fuster anem a la platja
o L’aigua corre treballa amb fusta
- Seguir ordres.151,153,157,158,174,175176,177,178
- Situacions: Què faries si....
Triant entre 3
o Si tinguessis que ..... què necessitaries, de quina manera ho faries més ràpid
- Raonament: Completar frases: A l’hivern usem abrics perquè....
ACTIVITATS PER A LA MILLORA DE L'EXPRESSIÓ VERBAL
-Llegir-li un text i que conti la història del personatge.
-Contar la seva pròpia història (organització familiar, procedència, etc.)
-Donats/llegits diversos textos, contestarà oralment a preguntes relacionades amb la lectura (lectura comprensiva)
-Se li presentaran historietes i el nen narrarà el que ocorre.
-Descriurà objectes reals o dibuixats.
-S'enregistrarà una entrevista amb l'alumne i després deixarà que l'escolti comentant i analitzant les respostes.
-Escoltarà contes breus i després els contarà (podrà sentir-los totes les vegades que vulgui).
-Ensenyarà al nen un conte en imatges, li demanarà que narri la història, s'enregistrarà i s'escoltarà.
-Fer preguntes que el nen respongui amb frases completes:
Ex. "Digues el teu nom i cognoms, edat, data de naixement, professió dels teus pares, on vius, ciutat, carrer, pis, número de telèfon"
-Construir frases a partir de paraules soltes.
-Completar frases.
-Amplificació progressiva de frases mantenint el sentit inicial.
-Explicar verbalment recorreguts realitzats per ella mateixa.
Ex. - de casa a l'escola.
- de casa al forn.
-Explicar com es juga a un joc determinat:
Futbol, agafat, boletes, amagatall, basquetbol...
-Explicar com es fa una determinada activitat.
Un cucurull, una gorra de paper, una bola de paper, un exercici d'EF, etc.
-Explicar COM, PER QUÈ, PER A QUÈ, etc. a una activitat concreta:
- com s'alimenta un ocell, per què i per a què.
- com es vesteix un futbolista, per què i per a què.
- com es prepara un filet amb patates, per què i per a què.
-Realitzar telefonades reals o imaginàries.
-Donar explicacions lògiques a situacions de la vida real presentades pel professor o per altres companys, del tipus de:
a) Vas a casa teva des del col•legi i comença a ploure Què faries?
b) Estàs en casa teva i se n'ha anat la llum. Quins feixos?
c) Has trencat un vidre Què faries?
d) T'has trobat 100 pessetes Què faries?
e) Et truquen per telèfon (s'escenifica) el nen hi ha se seguir la conversa.
f) Relatar una experiència real o imaginària.
g) Veure un vídeo o TV i repetir verbalment el programa vist, ressaltant el més significatiu.
h) Endevinar mitjançant preguntes una paraula secreta (Ex "gos".
- És animal? - Té pèl? -És salvatge? - Té banyes?
i) Per què hi ha gent que vol que no plogui a l'estiu?
j) Com podria saber un cec que alguna cosa es crema?
k) Indicar semblants i diferències entre dues coses:
- gos i gat - gat i ratolí
- pera i poma - cadira i taula
- martell i clau - aigua i vi
- terra i farina - farina i sal
- llet i aigua - pantaló i faldilla
- llapis i bolígraf - tortuga i peix
- bitllet i moneda - llebre i tortuga
l) Què faries si el perruquer et tallés el cabell més curt de com ho volies?
ll) Què faries si menges en un lloc (casa d'un amic, de la veïna, d'un familiar, un restaurant) i l'menjar no està del teu grat?
m) Què faries si el teu professor et diu que portes tacada la roba?
n) Què faries si anessis a comprar llet i el tender et diu que no la ven?
-Contarà experiències personals:
a) El dia que va veure una colobra al camp.
b) El dia que es va trobar un niu d'ocell.
c) La sensació que va sentir quan va veure el mar.
d) La sensació que va sentir el dia que va anar al zoo.
-Donat un dibuix o vinyeta relatarà el que ocorre en el dibuix i el que li fa sentir (o opina).
DESCARREGA AQUÍ EL DOCUMENT
SI US FA GANES, PODEU TAMBÉ COMPARTIR LES VOSTRES ACTIVITATS TIPUS!!
Na Miquela ens va insistir en que és més important tenir un bon repertori d'ACTIVITATS TIPUS que un material determinat.
El material és el mateix que tenen a la classe, fins i tot amb a la fitxa que estan fent la resta de companys li podem treure tot el suc, i fer el que vulguem (sempre que tinguem clar on volem arribar, què volem fer.
Per treure'l el suc a aquests materials crec que hem de contar amb una motxilla d'activitats possibles les quals podem adaptar a qualsevol material.
Aquest és un recull d'activitats tipus que vaig fer quan vaig començar a fer les meves sessions dins l'aula i que em va servir de "chuleta" :
ACTIVITATS TIPUS SEMÁNTICA
- Uneix paraules/imatges que tinguin relació
- Dibuixar alguna cosa que tingui relació amb
- Fer una història en la que van apareixent una tira de paraules
- Completar frases: Per a tallar un vestit usem les...”
• Idem però triant entre tres imatges /paraules.
- Assenyalar (dibuixos amb una i dues característiques): Una cosa que sigui petita i estigui a la dreta
- Conceptes bàsics:
o assenyala el que es/està +petit, +lluny, avall, damunt
o Ordena de major a menor (animals, coses)
o Escriure/dir/assenyalar l’acció que es fa just abans i després de: posar-se el pijama, anar a escola, pagar el bitllet de bus, obrir la porta, menjar, llegir un llibre, ficar-se a la banyera, rentar-se les dents, posar aigua a un tassó
o Donada una seqüència de 3 accions, ordenar
o Classificar/pintar de diferent color objectes segon la forma
o Dir les relacions espacials entre objectes
- Dir en què es pareixen i diferencien 2 paraules
- Absurds: Davant una imatge, fer-li preguntes: els.... poden….? Els …. Fan? Podries (fer alguna cosa) amb (qualque objecte)?.
o Explicar l’error que hi ha a una frase que jo dic
- Camps semàntics: Dir/escriure/ noms de plantes, oficis, coses que
o necessitem per a....,
o se usen per a....
o posem a la maleta quan ens anem de viatge,
o s’escolten al carrer,
o fan molt de renou,
o serveixen per a...,
o se puguin...., coses que poden fer/fan els (animals, persones), coses que es poden ficar a una capsa (petites) o que no (grans), tenen o estan fets de fusta, metall, vidre, plomes
o A un full amb 2/3 columnes, classificar paraules/dibuixos que tinguin relació amb... (2/3 camps semàntics diferents)
o Igual però classificar accions que se poden fer a (llocs: cotxe, cuina, escola, muntanya, carrer, camp de futbol)), o amb les mans i els peus, amb la boca, els ulls
o Coses que se puguin ver / escoltar, animals que tenen ploma/no tenen ploma
o Separar 2 camps semàntics i dir què son
o Donades tres paraules/imatges, dir a quin grup pertanyen
o Donades 4 paraules/imatges, dir quina és diferent i per què.
o Dir en veu alta, alternativament, paraules de 2/3 camps semàntics.
o Dir accions relaccionades amb..... i després fe3r una història
o Families de paraules: completar: ca-canet
- Oficis: Fer-li preguntes.. qui treballa amb fusta?
- Definicions:
o Dir a quin objecte es refereix: Té 4 potes, és de fusta i serveix per a seure
o Dir què és o què significa... paraules
(triant entre tres)
- Unir segons el significat:
o A l’estiu fa fred
o A l’hivern pel riu
o El fuster anem a la platja
o L’aigua corre treballa amb fusta
- Seguir ordres.151,153,157,158,174,175176,177,178
- Situacions: Què faries si....
Triant entre 3
o Si tinguessis que ..... què necessitaries, de quina manera ho faries més ràpid
- Raonament: Completar frases: A l’hivern usem abrics perquè....
ACTIVITATS PER A LA MILLORA DE L'EXPRESSIÓ VERBAL
-Llegir-li un text i que conti la història del personatge.
-Contar la seva pròpia història (organització familiar, procedència, etc.)
-Donats/llegits diversos textos, contestarà oralment a preguntes relacionades amb la lectura (lectura comprensiva)
-Se li presentaran historietes i el nen narrarà el que ocorre.
-Descriurà objectes reals o dibuixats.
-S'enregistrarà una entrevista amb l'alumne i després deixarà que l'escolti comentant i analitzant les respostes.
-Escoltarà contes breus i després els contarà (podrà sentir-los totes les vegades que vulgui).
-Ensenyarà al nen un conte en imatges, li demanarà que narri la història, s'enregistrarà i s'escoltarà.
-Fer preguntes que el nen respongui amb frases completes:
Ex. "Digues el teu nom i cognoms, edat, data de naixement, professió dels teus pares, on vius, ciutat, carrer, pis, número de telèfon"
-Construir frases a partir de paraules soltes.
-Completar frases.
-Amplificació progressiva de frases mantenint el sentit inicial.
-Explicar verbalment recorreguts realitzats per ella mateixa.
Ex. - de casa a l'escola.
- de casa al forn.
-Explicar com es juga a un joc determinat:
Futbol, agafat, boletes, amagatall, basquetbol...
-Explicar com es fa una determinada activitat.
Un cucurull, una gorra de paper, una bola de paper, un exercici d'EF, etc.
-Explicar COM, PER QUÈ, PER A QUÈ, etc. a una activitat concreta:
- com s'alimenta un ocell, per què i per a què.
- com es vesteix un futbolista, per què i per a què.
- com es prepara un filet amb patates, per què i per a què.
-Realitzar telefonades reals o imaginàries.
-Donar explicacions lògiques a situacions de la vida real presentades pel professor o per altres companys, del tipus de:
a) Vas a casa teva des del col•legi i comença a ploure Què faries?
b) Estàs en casa teva i se n'ha anat la llum. Quins feixos?
c) Has trencat un vidre Què faries?
d) T'has trobat 100 pessetes Què faries?
e) Et truquen per telèfon (s'escenifica) el nen hi ha se seguir la conversa.
f) Relatar una experiència real o imaginària.
g) Veure un vídeo o TV i repetir verbalment el programa vist, ressaltant el més significatiu.
h) Endevinar mitjançant preguntes una paraula secreta (Ex "gos".
- És animal? - Té pèl? -És salvatge? - Té banyes?
i) Per què hi ha gent que vol que no plogui a l'estiu?
j) Com podria saber un cec que alguna cosa es crema?
k) Indicar semblants i diferències entre dues coses:
- gos i gat - gat i ratolí
- pera i poma - cadira i taula
- martell i clau - aigua i vi
- terra i farina - farina i sal
- llet i aigua - pantaló i faldilla
- llapis i bolígraf - tortuga i peix
- bitllet i moneda - llebre i tortuga
l) Què faries si el perruquer et tallés el cabell més curt de com ho volies?
ll) Què faries si menges en un lloc (casa d'un amic, de la veïna, d'un familiar, un restaurant) i l'menjar no està del teu grat?
m) Què faries si el teu professor et diu que portes tacada la roba?
n) Què faries si anessis a comprar llet i el tender et diu que no la ven?
-Contarà experiències personals:
a) El dia que va veure una colobra al camp.
b) El dia que es va trobar un niu d'ocell.
c) La sensació que va sentir quan va veure el mar.
d) La sensació que va sentir el dia que va anar al zoo.
-Donat un dibuix o vinyeta relatarà el que ocorre en el dibuix i el que li fa sentir (o opina).
DESCARREGA AQUÍ EL DOCUMENT
SI US FA GANES, PODEU TAMBÉ COMPARTIR LES VOSTRES ACTIVITATS TIPUS!!
5 d’abr. 2011
FITXES COMPRENSIÓ LECTORA
Esper que us siguin útils!
Visitau el picasa de NATALIA MARTÍNEZ: https://picasaweb.google.com/natalia.bdn2
1 d’abr. 2011
control pragmàtica
Vaig fer aquesta petita graella que em serveix de guia per a avaluar la part pragmàtica de manera espontània: conversa amb companys, en moments de joc, mentre juga als racons, al pati...
Esper que us sigui útil!
29 de març 2011
MATERIAL AITOR ZENAZURRABEITA
Fa temps vaig fer un curs amb n'Aitor Zenazurrabeita. Ens va donar un munt de material amb activitats per treballar el llenguatge oral.
Ara, visitant la web del CRAER ELCHE DE LA SIERRA (vaig fer feina per aquesta zona tan bonica quan vivia per allà) m'he trobat que havien penjat aquests i altres materials de n'Aitor.
Esper que us siguin útils!
25 de març 2011
ASOCIAR POR FUNCIÓN
Amb aquestes fitxes treballarem a la vegada raonament, vocabulari i estructuració de frases
Visitau la web Picasa de Carolina Montero: https://picasaweb.google.com/caromp67
Visitau la web Picasa de Carolina Montero: https://picasaweb.google.com/caromp67
19 de març 2011
17 de març 2011
16 de març 2011
ORIENTACIONS PER A PARES
Aquest és un enllaç on podeu trobar diverses orientacions per a la modificació de conducta.
13 de març 2011
REVISTA INNOVIB
La revista InnovIB és una publicació de periodicitat anual adreçada a tota la comunitat educativa de les Illes Balears. L'objectiu d'aquesta publicació és donar la màxima difusió dels treballs realitzats pel professorat als centres educatius i a la Universitat.
A més a més, inclou una secció dedicada als treballs guardonats en l’edició dels Premis a Experiències Educatives convocats per la Direcció General d’Innovació i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears
10 de març 2011
CONCEPTES OPOSATS I VOCABULARI
Una altra vegada, BRICHI ens comparteix un material molt útil: Un dominó per a treballar conceptes oposats.
Visitau la seva picasa: https://picasaweb.google.com/brimar333, hi trobareu també:
- VOCABULARI DE FRUITES I VERDURES
- VOCABULARI D'ANIMALS
- VOCABULARI D'ANIMALS DE LA GRANJA
8 de març 2011
1 de març 2011
LLIBRE: UN NIN AMB AUTISME A LA FAMÍLIA
Aquesta guia bàsica per a les famílies que han rebut un diagnòstic d'autisme pel seu fill o filla, és el resultat del treball conjunt realitzat per un equip de la Unitat Asistencial per a persones amb autisme i Discapacintats del desenvolupament de la Universitat de Salamanca.
M'ha agradat perquè és fàcil de llegir i entendre. Cap guia ens donarà les pautes màgiques per donar resposta a les necesitats d'aquests nins, però al menys aquests tipus de guies poden ser un suport i ajuda per a les famílies.
22 de febr. 2011
21 de febr. 2011
APLICACIONS JOCS LLENGUA
15 de febr. 2011
CARACTERÍSTIQUES X FRÀGIL
Cercant aquesta informació sobre l'X fràgil em vaig trobar amb aquest blog tan maco. Pasen y vean...
CAMINAD A MI LADO
12 de febr. 2011
MATERIAL COMPRENSIÓ ORAL
Un altre blog preferit. Crec que ja us havia posar l'enllaç, però val la pena.
M'ha agradat molt aquest material de comprensió oral; es semblant al "qui és qui": el nin té un personatge i ha de contestar/ ha d'anar col·locant devora la pregunta la resposta "sí" o "no". Sembla divertit, no? Gràcies Yolanda!
11 de febr. 2011
GESTOS D'AJUDA PER A L'ARTICULACIÓ DELS FONEMES
Hola, Mª Virginia,
No sé si et refereixes a imatges dels fonemes (cares amb nins que articulen els fonemes) o als gestos d'ajuda als fonemes, és a dir, a cada fonema li correspon un gest. Si acompanyem l'articulació amb el gest, al nin li ajuda molt.
En aquest programa surt el gest acompanyat d'un petit video. És molt bó. Està fet per n'Amaia Rivero Zabaleta i na Maite MArtínez Martínez, logopedes del ZENTROA. Per favor, si ho comparteixes, no oblidis dir el nom de les autores.Sempre pots "capturar" les imatges i imprimir-les, o treballar directament amb l'ordinador.
CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR
Salutacions
ACTUALITZACIÓ DEL 11 DE FEBRER DE 2011
Us deixo un nou document amb fotos de gestos d'ajuda als fonemes
No sé si et refereixes a imatges dels fonemes (cares amb nins que articulen els fonemes) o als gestos d'ajuda als fonemes, és a dir, a cada fonema li correspon un gest. Si acompanyem l'articulació amb el gest, al nin li ajuda molt.
Així que penjaré les dues coses, i ja ens contaràs.
Imatges dels fonemes pots trobar:
- a la guia pdf del programa Pronunciem, que varem penjar fa un parell de dies.
A la pàgina http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/spanish/frameset.html
de l'Universitat d'Iowa (castellà)
de l'Universitat d'Iowa (castellà)
Al llibre "Entrenamiento fonetico" de CEPE, també surten dibuixos de nins articulant tots els fonemes. Té un munt d'anys aquest llibre, (per cert, les pràxies per a ballar són una versió moderna de les pràxies que hi surten!).
Gestos pels fonemes
En aquest programa surt el gest acompanyat d'un petit video. És molt bó. Està fet per n'Amaia Rivero Zabaleta i na Maite MArtínez Martínez, logopedes del ZENTROA. Per favor, si ho comparteixes, no oblidis dir el nom de les autores.Sempre pots "capturar" les imatges i imprimir-les, o treballar directament amb l'ordinador.
CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR
Salutacions
ACTUALITZACIÓ DEL 11 DE FEBRER DE 2011
Us deixo un nou document amb fotos de gestos d'ajuda als fonemes
10 de febr. 2011
7 de febr. 2011
4 de febr. 2011
31 de gen. 2011
28 de gen. 2011
27 de gen. 2011
LLISTAT D'ENLLAÇOS
Actualitzat el 9 de MARÇ de 2011
FONÈTICA
Materials de la pàgina del Creda per treballar els diferents fonemes
Enllaç a la pàgina del Creda on podem trobar jclic /R/, oca bisíl·labes, plurals, oca /s/,/z/
Es pot fer servir per treballar la lectura i l'escriptura de paraules amb les primeres consonants (l, p, m, s, n).
29 activitats clic per a cada una de les lletres que es treballen: P, N, L, M, D i T (174 activitats en total)
Aplicació Jclic per gravar sons, paraules, ...
GLOBUS 3. Exercicis d'intensitat i/o absència/presència de so
PRELINGUA: Programa pel treball dels aspectes preverbals de la parla
Activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.
MILLORAR ARTICULACIÓ: diferents ppt de la pàgina d'ARASAAC per a millorar l'articulació
FONOLOGIA
Col.locar vocals varis temes
Col.locar vocals animals
Jocs de taula. són prop de 40 materials per treballar el fonema r
Jocs de taula amb diferents sons
Discriminació auditiva de paraules semblants en la seva pronúncia i escriptura, però diferents en un fonema
Consciència fonològica: Exercicis sobre Paraules Bessones
Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura
Treball de rimes, de sil·labes ... conciència fonològica
Materials de la Universitat de Málaga, trobareu materials de fonologia morfosintaxi
Clic consciència fonològica
PRÀXIES
Pàgina en castellà amb recursos per a fer l’exploració orofacial i de deglució. Llistes de pràxies, jocs d’oca, daus, … per a imprimir i jugar!.
Emocions.Imitació de cares
AUDICIÓ
Animalades
Discriminació auditiva
Joc onomatopeies, contes, anima
Parlar, gravar, escoltar
Discriminació de sons familiars, solament és una pantalla
Programa dels sentits, audició
Una pantalla sons dels animals de granja
Discriminació auditiva, sons animals, classe, casa, natura, transports
Fer Cares d’animals i se sent el so
Endevinar instruments
Discriminació de vocals en monosíl·labs
Escoltar.cat és el paisatge sonor dels Països Catalans on pots publicar sons i sentir els d’altres usuaris, natura,…
Activitats de discriminació auditiva. identificar sons emmascarats i produïts
simultàniament i finalment, ordenar els sonssegons la seqüència escoltada
Oca llarg-curt treballar paraules llargues i curtes
MORFOLOGIA
Marc teòric: evolució, errors, estratègies, situacions d’ensenyament-aprenentatge, funcions del llenguatge, …
Identificació d’adjectius, com ets, com et sents
Pronoms
Cal mirar!!!!!
Mirar disfasiaTreball de Jordi Esteban, jocs del vaixell per conjugar verbs.
Joc amb animals, moure els ulls, dalt/baix, esquerra/dreta. Amb els sons dels animals.
Conte Caputxeta, concordances, frases
Joc treballar trist i content
Memory de frases amb les tres bessones
Joc QUE-QUI per a treballar la flexió verbal
Els temps verbals. Present-Passat-Futur
SINTAXI
Treball de Jordi Esteban, per a fer descripcions, està en jocs diversos.
Buscar les diferencies entre dos dibuixos
Buscar l’element que relaciona,
Diferències, dibuixos per pintar
Millorar les habilitats lectores a C Mitjà, Superior, i 1r cicle d’ESO
Primeres lectures
Joc de simulació de comprar-vendre
Construir les frases. Està en present, passat i futur
Estructuració de la frase en etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Activitats de llegir i escriure. “llegim accions”, diferents frases simples S+V+CD, S+V+CD+CC, … A l’apartat d’ “estudia“, hi ha diferents temes de ciències naturals.
Centre educatiu: Jacint Verdaguer. Activitats diverses per desenvolupar l’agilitat lectora i el propi llenguatge.
Nivell llindar per a escolars de 8 a 14 anys competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure)
Més activitats competència comunicativa (per imprimir)Activitats de lectura i escriptura: la roba
CONTES
Activitats a partir de 4 contes, materials multimèdia
El material consta de 5 contes:El vestit nou del rei , Els amics del granger, Pinotxo i els colors, La ventafocs , La mongetera màgica
Històries elaborades mitjançant el SPC: El Gegant del pi i la Història de la Universitat de Cervera.
Pagina on podràs trobar diferents contes en SPC com “El Tabales” “La castanyera” ”La llegennda de Sant Jordi” i d’altres.
Conte del Patufet
Conte patufet
Conte Joan brut, activitats signades per obrir-lo cal descomprimir i posar obrir amb microsoft
Conte el lleó i el ratolí
Contes del Tom i la Laia
Conte de la Caputxeta
Projecte d'activitats sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian
Recull de contes en llenguatge de signes en castellà
Recull de contes, endevinalles, en castellà
Conte de Nadal i conceptes de davant
Recull de contes en castella
Jocs, contes, vídeos, activitats amb els diferents personatges de Disney
Recull de dos contes: En Martí no pot dormir. La casta de la Tefi.
El gos d'en Pol i El pastís de la Paula
Pots llegir contes, i en pots escriure!
Els 3 porquets. Amb jocs.
Contes bojos. Espai per crear contes.
Contes muts en vídeo.
Contes SPC. En Power Point o fitxers Word que es poden imprimir o modificar.
UNA MÁ DE CONTES: Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes
Titelles, fades i follets
Materials pel conte: El Secret de l’Avi
Col·lecció de contes sobre l’implant coclear
Nabar és un ós contacontes
Nou!!!
Rondalles als païssos catalans
Nou!!!
CANÇONS
Cançó gallina policana
Cançó el lleo no emfa por
Cançó peix, peixet
Cançó comprar peix, s’anomenen molts verbsCançó Una mosca volava per la llum
Cançó el gall i la gallina
Cançons infantils
Recull de poesies
COMPRENSIÓ
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic.Descodificació i Comprensió lectora
Activitats diverses per desenvolupar l'agilitat lectora i el propi llenguatge
Reforçar l’aprenentatge de la lectura
http://clic.xtec.net/projects/racopens/jclic/racopens.jclic.zip
CENTRES D’INTERÈS
Identificació i nom de les parts del cos
Identificar el nom de parentiu
Identificar noms de vestits
Retallables de peces de roba
Joc de vestir personatges, segons l’epoca de l’any
Joc de vestir personatges per carnestoltes
Vestits.Retallables personalitzats
Disfressar personatges de la Lada
Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir
Vocabulari del castell, nivell avançat
Ombres d’animals
Joc per montar escenari a la sabana
http://pbskids.org/mamamirabelle/savanna_puppet.html
Donar menjar segons el menú de la Lada
Joc d’escollir aliments, per fer esmorzar, no molt motivador
Nadal
L’hivern. Projecte d’activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l’estació de l’hivern
L’aigua
http://jocsinfantils.com/
El mon per un forat, la festa de Sant JOrdi
900 jocs tradicionals i d'arreu del món
Megajocs Un portal de jocs en flash
web actualitzada amb noticies sobre el món del joc
Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs
Pàgina amb diferents enllaços organitzats per centres d’interès
JClic's, Centres d'interès
Recursos educatius sobre diferents centres d’interès
Treball de Jordi Esteban, hi ha oques per camps semàntics
Trobareu diferents interfícies per a triar diverses activitats com : treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
Creació de plafons SPC amb el Word
Programa per a la creació de materials per a treballar el lèxic (mots encreuats, sopes de lletres, colocar la paraula adient).
Programes senzills per a fer puzles, sopes de lletres, dòminos
Treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Pàg. colorear
Dibuixos en blanc i negre
Dibuixos en blanc i negre molts temes
Web organitzada per molts temes
Web amb diferents activitats, emparellar, memòria, siluetes.
Activitat “Fem feinetes” on podem tronar sis activitats diferents amb lèxic de diferents camps semàntics
Trobar l’element que no correspon
Web (francesa) amb una gran quantitat d’activitats educatives. Hi ha propostes interessants per a les quals no cal conèixer l’idioma
BANC D'IMATGES I SONS
http://www.xtec.es/dnee/mic/
http://www.freefoto.com/index.jsp
http://www.picto.qc.ca/
http://foto2.difo.uah.es/fototeca
http://bancoimagenes.com/banco.php
Banc d’imatges i sons del isftic
VOCABULARI
Imatges de vegetals
Les botigues, les joguines, 112 accions. Jocs de comprar i vendre, repartiment i classificació dels productes
Vocabulari relacionat amb les necessitats més bàsiques i l'entorn més proper
Diccionari d’accions
Vocabulari classificat per centres d’interés. Es pot visualitzar al mateix ordinador però si voleu les imatges les heu d’extreure del .zip
Vocabulari per imprimir en castellà
Recursos de primària i preescolar. Exercicis de llenguatge, vocabulari...
Materials per a l'aprenentatge elaborats per la Secretaria de Política Lingüística
Diccionari català-àrab
Làmines, dibuixos, definicions
MIC magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
Web italiana on hi ha moltes imatges
Diccionari de signes manuals amb suport d'imatges de vídeo
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
ALTRES ÀREES
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic
Ordenar un text.una activitat
Comprensió lectora d’una descripció donada
Descodificació i comprensió lectora
Orientacio espacial
Les hores
Col·lecció de vídeos digitals amb determinats conceptes espacials i de quantitat
Abecedari de joguinesNOU!!!
TRUCS D’INFORMÀTICA
Plantilles per crear jocs de taula (daus, ...)
Com fer presentacions PowerPoint i Open Office
Crear una carpeta, Capturar imatges, Modificar les imatges, Inserir imatges dins una taula Word, Desar les plantilles Word
WordCorrect és un corrector ortogràfic i gramatical de català que s'integra en el processador de textos i que millora les seves prestacions
Els esquemes del processador de text un recurs per ensenyar a estructurar un text
Els blogs com a recurs didàctic.
RECURSOS PER TREBALLAR LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA
Nou!!!
Espai LIC
Una aproximació a la llengua de l’alumnat estranger de catalunya
Espai de llengües del Servei educatiu del Gironès
Llengües de la nova ciutadania
Declaració Universal dels Drets Lingüístics
LINGUAMÓN - Casa de les llengües
LINGUAPAX
Les llengües del món
FRERE JAQUES:llengües i alfabets del mon
Totes les llengües classificades per ordre alfabètic, per països, per famílies, per nombre de parlants,…
Nens i nenes que diuen algunes paraules en les seves llengües
Cançons del món cantades per nens i nenes, amb la lletra
DOCUMENTS DE CONSULTA
Treball sobre la disfèmia, orientacions als docents, pares...
Treball del C. Llombar, tinc un alumne sord a l’aula, moltes orientacions des dels aparells fins a l’aula.
Continguts teòrics de la gramàtica i fonètica catalana
Dins la revista minusval, un dossier que comença a la pàg.17 sobre la comunicació augmentativa i alternativa, diferents articles.
Catàleg d'ajudes tècniques
Adreces web de diferents associacions
Els Audífons
Eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena
Llibre: Un nin amb autisme a la família
Estan adaptats d'un document que vaig trobar per internet fa temps,però ara no se a on, em sap greu no poder citar la font.
FONÈTICA
Materials de la pàgina del Creda per treballar els diferents fonemes
Enllaç a la pàgina del Creda on podem trobar jclic /R/, oca bisíl·labes, plurals, oca /s/,/z/
Es pot fer servir per treballar la lectura i l'escriptura de paraules amb les primeres consonants (l, p, m, s, n).
29 activitats clic per a cada una de les lletres que es treballen: P, N, L, M, D i T (174 activitats en total)
Aplicació Jclic per gravar sons, paraules, ...
GLOBUS 3. Exercicis d'intensitat i/o absència/presència de so
PRELINGUA: Programa pel treball dels aspectes preverbals de la parla
Activitats interactives treballen tant la identificació perceptiva dels sons com la seva producció a partir de la repetició i la imitació.
MILLORAR ARTICULACIÓ: diferents ppt de la pàgina d'ARASAAC per a millorar l'articulació
FONOLOGIA
Col.locar vocals varis temes
Col.locar vocals animals
Jocs de taula. són prop de 40 materials per treballar el fonema r
Jocs de taula amb diferents sons
Discriminació auditiva de paraules semblants en la seva pronúncia i escriptura, però diferents en un fonema
Consciència fonològica: Exercicis sobre Paraules Bessones
Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura
Treball de rimes, de sil·labes ... conciència fonològica
Materials de la Universitat de Málaga, trobareu materials de fonologia morfosintaxi
Clic consciència fonològica
PRÀXIES
Pàgina en castellà amb recursos per a fer l’exploració orofacial i de deglució. Llistes de pràxies, jocs d’oca, daus, … per a imprimir i jugar!.
Emocions.Imitació de cares
AUDICIÓ
Animalades
Discriminació auditiva
Joc onomatopeies, contes, anima
Parlar, gravar, escoltar
Discriminació de sons familiars, solament és una pantalla
Programa dels sentits, audició
Una pantalla sons dels animals de granja
Discriminació auditiva, sons animals, classe, casa, natura, transports
Fer Cares d’animals i se sent el so
Endevinar instruments
Discriminació de vocals en monosíl·labs
Escoltar.cat és el paisatge sonor dels Països Catalans on pots publicar sons i sentir els d’altres usuaris, natura,…
Activitats de discriminació auditiva. identificar sons emmascarats i produïts
simultàniament i finalment, ordenar els sonssegons la seqüència escoltada
Oca llarg-curt treballar paraules llargues i curtes
MORFOLOGIA
Marc teòric: evolució, errors, estratègies, situacions d’ensenyament-aprenentatge, funcions del llenguatge, …
Identificació d’adjectius, com ets, com et sents
Pronoms
Cal mirar!!!!!
Mirar disfasiaTreball de Jordi Esteban, jocs del vaixell per conjugar verbs.
Joc amb animals, moure els ulls, dalt/baix, esquerra/dreta. Amb els sons dels animals.
Conte Caputxeta, concordances, frases
Joc treballar trist i content
Memory de frases amb les tres bessones
Joc QUE-QUI per a treballar la flexió verbal
Els temps verbals. Present-Passat-Futur
SINTAXI
Treball de Jordi Esteban, per a fer descripcions, està en jocs diversos.
Buscar les diferencies entre dos dibuixos
Buscar l’element que relaciona,
Diferències, dibuixos per pintar
Millorar les habilitats lectores a C Mitjà, Superior, i 1r cicle d’ESO
Primeres lectures
Joc de simulació de comprar-vendre
Construir les frases. Està en present, passat i futur
Estructuració de la frase en etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Activitats de llegir i escriure. “llegim accions”, diferents frases simples S+V+CD, S+V+CD+CC, … A l’apartat d’ “estudia“, hi ha diferents temes de ciències naturals.
Centre educatiu: Jacint Verdaguer. Activitats diverses per desenvolupar l’agilitat lectora i el propi llenguatge.
Nivell llindar per a escolars de 8 a 14 anys competència comunicativa (escoltar, parlar, llegir i escriure)
Més activitats competència comunicativa (per imprimir)Activitats de lectura i escriptura: la roba
CONTES
Activitats a partir de 4 contes, materials multimèdia
El material consta de 5 contes:El vestit nou del rei , Els amics del granger, Pinotxo i els colors, La ventafocs , La mongetera màgica
Històries elaborades mitjançant el SPC: El Gegant del pi i la Història de la Universitat de Cervera.
Pagina on podràs trobar diferents contes en SPC com “El Tabales” “La castanyera” ”La llegennda de Sant Jordi” i d’altres.
Conte del Patufet
Conte patufet
Conte Joan brut, activitats signades per obrir-lo cal descomprimir i posar obrir amb microsoft
Conte el lleó i el ratolí
Contes del Tom i la Laia
Conte de la Caputxeta
Projecte d'activitats sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian
Recull de contes en llenguatge de signes en castellà
Recull de contes, endevinalles, en castellà
Conte de Nadal i conceptes de davant
Recull de contes en castella
Jocs, contes, vídeos, activitats amb els diferents personatges de Disney
Recull de dos contes: En Martí no pot dormir. La casta de la Tefi.
El gos d'en Pol i El pastís de la Paula
Pots llegir contes, i en pots escriure!
Els 3 porquets. Amb jocs.
Contes bojos. Espai per crear contes.
Contes muts en vídeo.
Contes SPC. En Power Point o fitxers Word que es poden imprimir o modificar.
UNA MÁ DE CONTES: Web interactiu amb contes (en català, aranès i anglès) i tallers de dibuix, de retall i composició i d'il·lustració de contes
Titelles, fades i follets
Materials pel conte: El Secret de l’Avi
Col·lecció de contes sobre l’implant coclear
Nabar és un ós contacontes
Nou!!!
Rondalles als païssos catalans
Nou!!!
CANÇONS
Cançó gallina policana
Cançó el lleo no emfa por
Cançó peix, peixet
Cançó comprar peix, s’anomenen molts verbsCançó Una mosca volava per la llum
Cançó el gall i la gallina
Cançons infantils
Recull de poesies
COMPRENSIÓ
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic.Descodificació i Comprensió lectora
Activitats diverses per desenvolupar l'agilitat lectora i el propi llenguatge
Reforçar l’aprenentatge de la lectura
http://clic.xtec.net/projects/racopens/jclic/racopens.jclic.zip
CENTRES D’INTERÈS
Identificació i nom de les parts del cos
Identificar el nom de parentiu
Identificar noms de vestits
Retallables de peces de roba
Joc de vestir personatges, segons l’epoca de l’any
Joc de vestir personatges per carnestoltes
Vestits.Retallables personalitzats
Disfressar personatges de la Lada
Activitats de lectura i escriptura amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir
Vocabulari del castell, nivell avançat
Ombres d’animals
Joc per montar escenari a la sabana
http://pbskids.org/mamamirabelle/savanna_puppet.html
Donar menjar segons el menú de la Lada
Joc d’escollir aliments, per fer esmorzar, no molt motivador
Nadal
L’hivern. Projecte d’activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l’estació de l’hivern
L’aigua
http://jocsinfantils.com/
El mon per un forat, la festa de Sant JOrdi
900 jocs tradicionals i d'arreu del món
Megajocs Un portal de jocs en flash
web actualitzada amb noticies sobre el món del joc
Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs
Pàgina amb diferents enllaços organitzats per centres d’interès
JClic's, Centres d'interès
Recursos educatius sobre diferents centres d’interès
Treball de Jordi Esteban, hi ha oques per camps semàntics
Trobareu diferents interfícies per a triar diverses activitats com : treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
Creació de plafons SPC amb el Word
Programa per a la creació de materials per a treballar el lèxic (mots encreuats, sopes de lletres, colocar la paraula adient).
Programes senzills per a fer puzles, sopes de lletres, dòminos
Treball de vocabulari, diàlegs, frases, narracions curtes
Pàg. colorear
Dibuixos en blanc i negre
Dibuixos en blanc i negre molts temes
Web organitzada per molts temes
Web amb diferents activitats, emparellar, memòria, siluetes.
Activitat “Fem feinetes” on podem tronar sis activitats diferents amb lèxic de diferents camps semàntics
Trobar l’element que no correspon
Web (francesa) amb una gran quantitat d’activitats educatives. Hi ha propostes interessants per a les quals no cal conèixer l’idioma
BANC D'IMATGES I SONS
http://www.xtec.es/dnee/mic/
http://www.freefoto.com/index.jsp
http://www.picto.qc.ca/
http://foto2.difo.uah.es/fototeca
http://bancoimagenes.com/banco.php
Banc d’imatges i sons del isftic
VOCABULARI
Imatges de vegetals
Les botigues, les joguines, 112 accions. Jocs de comprar i vendre, repartiment i classificació dels productes
Vocabulari relacionat amb les necessitats més bàsiques i l'entorn més proper
Diccionari d’accions
Vocabulari classificat per centres d’interés. Es pot visualitzar al mateix ordinador però si voleu les imatges les heu d’extreure del .zip
Vocabulari per imprimir en castellà
Recursos de primària i preescolar. Exercicis de llenguatge, vocabulari...
Materials per a l'aprenentatge elaborats per la Secretaria de Política Lingüística
Diccionari català-àrab
Làmines, dibuixos, definicions
MIC magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
Web italiana on hi ha moltes imatges
Diccionari de signes manuals amb suport d'imatges de vídeo
Diccionari de símbols SPC i el gestor de llenguatges pictogràfics GLP
ALTRES ÀREES
Comprensió lectora amb enunciats dels problemes de raonament lògic - matemàtic
Ordenar un text.una activitat
Comprensió lectora d’una descripció donada
Descodificació i comprensió lectora
Orientacio espacial
Les hores
Col·lecció de vídeos digitals amb determinats conceptes espacials i de quantitat
Abecedari de joguinesNOU!!!
TRUCS D’INFORMÀTICA
Plantilles per crear jocs de taula (daus, ...)
Com fer presentacions PowerPoint i Open Office
Crear una carpeta, Capturar imatges, Modificar les imatges, Inserir imatges dins una taula Word, Desar les plantilles Word
WordCorrect és un corrector ortogràfic i gramatical de català que s'integra en el processador de textos i que millora les seves prestacions
Els esquemes del processador de text un recurs per ensenyar a estructurar un text
Els blogs com a recurs didàctic.
RECURSOS PER TREBALLAR LA DIVERSITAT LINGÜÍSTICA
Nou!!!
Espai LIC
Una aproximació a la llengua de l’alumnat estranger de catalunya
Espai de llengües del Servei educatiu del Gironès
Llengües de la nova ciutadania
Declaració Universal dels Drets Lingüístics
LINGUAMÓN - Casa de les llengües
LINGUAPAX
Les llengües del món
FRERE JAQUES:llengües i alfabets del mon
Totes les llengües classificades per ordre alfabètic, per països, per famílies, per nombre de parlants,…
Nens i nenes que diuen algunes paraules en les seves llengües
Cançons del món cantades per nens i nenes, amb la lletra
DOCUMENTS DE CONSULTA
Treball sobre la disfèmia, orientacions als docents, pares...
Treball del C. Llombar, tinc un alumne sord a l’aula, moltes orientacions des dels aparells fins a l’aula.
Continguts teòrics de la gramàtica i fonètica catalana
Dins la revista minusval, un dossier que comença a la pàg.17 sobre la comunicació augmentativa i alternativa, diferents articles.
Catàleg d'ajudes tècniques
Adreces web de diferents associacions
Els Audífons
Eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena
Llibre: Un nin amb autisme a la família
Estan adaptats d'un document que vaig trobar per internet fa temps,però ara no se a on, em sap greu no poder citar la font.
ARASAAC ALS PREMIS INTERNET 2011
Textual del blog "LA SONRISA DE ARTURO"
"ARASAAC en los premios de Internet
El Portal Aragonés de la Comunicación Aumentativa y Alternativa ha presentado su candidatura a los Premios de Internet 2011.
Por las oportunidades que dan a Arturo de comunicarse, aprender, y comprender el mundo que le rodea, porque apuestan por la igualdad de oportunidades para todos, os pido 1 minuto cada día hasta el próximo 20 de abril para votar por ellos."
Esther
Enlace a ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
"ARASAAC en los premios de Internet
El Portal Aragonés de la Comunicación Aumentativa y Alternativa ha presentado su candidatura a los Premios de Internet 2011.
Por las oportunidades que dan a Arturo de comunicarse, aprender, y comprender el mundo que le rodea, porque apuestan por la igualdad de oportunidades para todos, os pido 1 minuto cada día hasta el próximo 20 de abril para votar por ellos."
Esther
Enlace a ARASAAC http://www.catedu.es/arasaac/
25 de gen. 2011
PROGRAMA PER A CREAR PUZZLES
Al blog DESVAN DE LAS PALABRAS trobareu uns puzzles de nadal molt divertits (per a l'any que ve, ejem...)
Però he obert aquesta entrada per a compartir el programa per a fer puzzles, elq ual no coneixia. Segú que ens serà molt útil.
CLICAU DAMUNT LA IMATGE PER A ANAR AL PROGRAMA
Però he obert aquesta entrada per a compartir el programa per a fer puzzles, elq ual no coneixia. Segú que ens serà molt útil.
CLICAU DAMUNT LA IMATGE PER A ANAR AL PROGRAMA
24 de gen. 2011
JOC ONLINE PER A RECONEIXEMENT I IMITACIÓ D'EMOCIONS
He trobat aquest joc tan divertit. Només s'ha de triar si es juga amb ratolí,i el personatge que realitza el gest. Crec que potser molt profitós.
Aprofitau per a fer una volteta pel blog CHIQUITAJOS. Ofereix molts de recursos d'atenció primerenca.
Saludos
23 de gen. 2011
BLOG ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
20 de gen. 2011
19 de gen. 2011
Subscriure's a:
Missatges (Atom)