22 de des. 2008
FEIM DE PICASSO!!
18 de des. 2008
SETMANA CULTURAL
16 de des. 2008
RECULL DE WEBS RELACIONADES AMB AUDICIÓ I LLENGUATGE
15 de des. 2008
GUIA ATENCIÓ ALUMNES AMB AUTISME
(Aquest treball és una llicència per estudis de na Anna Maria Gayet Pastor (curs 2003-2004))
Fins aviat!!
14 de des. 2008
ATENCIÓ A LA DIVERSTAT
"PRAXIAS DIVERTIDAS"
Aquesta és la direcció: http://blogauladeal.blogspot.com/.
12 de des. 2008
Esper que us sigui útil!
Fins aviat!!
6 de des. 2008
IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA
5 de des. 2008
SISTEMES ALTERNATIUS I AUGMENTATIUS DE LA COMUNICACIÓ
Fins aviat!
http://www.catedu.es/arasaac/
3 de des. 2008
ACTIVITATS DE MATEMATIQUES
- Numeració
- Decimals, Fraccionaris, Mixtos Percentatges i nombres primers
- Deducció, Propietats i jocs
- Equacions, arrels i potències
- Problemes i enigmes
- Les operacions
- Càlcul mental
- Geometria plana
http://www.xtec.cat/centres/a8027365/concurs/concursple/activitatmates.htm
Fins aviat!!!
22 de nov. 2008
ENDIVINA ENDIVINALLA
En aquesta pàgina trobareu un recull de 171 endevinalles, compostes per una animació flash i un text
Trobat a http://ticceppalma.blogspot.com/
CANÇONS PER A EDUCACIÓ INFANTIL
CLICAU AQUÍ PER DESCARREGAR ELS ARXIUS
21 de nov. 2008
RECURSOS CLIC NEWS (JCLIC)
Aquí us deixo aquest enllaç on trobareu tots els projectes JCLIC que s'han publicat fins ara.
http://clic.xtec.net/es/com/clicnews.htmDe moment, hi ha 19 clic news amb un munt d'activitats per poder treballar. Hi ha molts projectes interessants però us deixo un document que recull on podeu localitzar alguns dels que jo empleo a l'aula així com què es treballa amb cadascun d'ells.
Necessitareu tenir instal·lada la plataforma JAVA en el vostre ordinador per poder obrir els projectes. En aquest enllaç trobareu tot el necessari per a poder-lo fer.
http://clic.xtec.net/es/jclic/index.htm
19 de nov. 2008
MÉS SOBRE HABILITATS SOCIALS, EMOCIONS I SENTIMENTS
Aquí teniu uns documents amb imatges de situacions reals molt clares que poden anar bé per il.lustrar aquests aspectes i treballar-los amb el grup a l'aula. Espero que us siguin útils!
http://www.mediafire.com/file/xzgntkmo5yn/Targes_amb_fotos_de_SEAL.pdf
http://www.mediafire.com/file/dvjyznamjtj/Mes_targes_amb_fotos_de_SEAL.pdf
PAGINA CREENA
Els materials estan en català però el nostre director ens ha comentat que utilitza el http://www.internostrum.com/ per traduïr-los.
16 de nov. 2008
CONTES RECEPTES DE CUINA I MÉS
http://www.unamadecontes.cat(una web on podem trobar tots els contes de la sèrie catalana; molt útil per treballar diferents aspectes: contes, tècniques de plàstica; emocions i sentiments,....)
http://www.tv3.cat/ptv3/tv3TotsVideos.jsp?idint=14815 (en aquesta web podreu trobar un programa de cuina fet amb titelles on, a cada episodi, tenen com a convidat a la seva cuina a un personatge d'un conte popular que explicarà una recepta
15 de nov. 2008
PROGRAMA DECIDEIX I DOCUMENT E. BOLEA I F. VILÀ
El primer és un document molt interessant sobre els trastorns de conducta a l'escola. És un treball de n'Enric Bolea i en Francesc Vilà (entre d'altres) i plantegen la intervenció en aquests casos des d'una perspectiva diferent. Espero que us sigui útil!
També us deixo el programa "Decideix" (1 i 2). És un programa adreçat a primària per aprendre a resoldre situacions determinades mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives (tarda una mica en carregar perquè "pesa" molt; intentaré cercar l'enllaç on el vaig trobar per tal que sigui més àgil).
12 de nov. 2008
CREDA LLEIDA
http://www.xtec.es/serveis/creda/c5900022/
Aquí he copiat les novetats de novembre:
Recursos TIC-TAC
JClic de logopedes. Margarita Fortuny. JClic amb els fonemes vocàlics, consonàntics, grups consonàntics, modus i punt d'articulació i sonoritat. Activitats amb diferents llistes de paraules en les que es pot enregistrar la paraula o el so i escoltar-ho al moment. http://www.xtec.cat/~mfortun4/jclics/logopedia.htm
26 coses de classe. Immaculada Vilatersana Lluch. JClic per treballar lèxic de l'escola amb fotos: http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3480
MONTSE MOLET. Lèxic de l'escola. CREDA-Lleida, 2008. Dos lotos i dues oques amb vocabulari de l'escola. http://www.xtec.cat/creda-lleida/mataval.htm
La Caputxeta Vermella. Elisabeth Freixa Armengol, Maribel Villagrasa García i Marta Roca Fajarnés. Dibuixos: Enric Balaguer Roca. http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3092 Paquet d'activitats al voltant del conte de La Caputxeta Vermella. El paquet pretén treballar diferents aspectes de la llengua i consta d'11 parts: Conte, Comprensió, Endreçar imatges, Semàntica, Frases i texts, Endevinalles, Bafarades, Articles per concordança, Preposicions per concordança, Verbs per concordança, Signes de puntuació.
Sàlix i els sentits. Lacenet Callús (Bages). Aquest és un projecte pensat per facilitar el treball dels sentits a l'educació infantil.El fil conductor és un personatge de ficció, en Sàlix, que introdueix cada sentit i proposa unes activitats. El projecte consta de 5 apartats un per cadascún dels sentits. Podeu treballar discriminació auditiva, paraules oposades, ... http://clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3258
Diccionari d'imatges, agrupades per categories semàntiques. http://www.leoloqueveo.org/inicio.htm
http://www.systranbox.co.uk/ Traductor. Pàgina web on podeu introduir textos curts o pàgines web i ho tradueix. Tradueix de - a: Arabic, Chinese, Dutch, English, French, German, Greek, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish and Swedish.
GENERALITAT DE CATALUNYA. Optimot, consultes lingüístiques. Consta d'un cercador d'informació lingüística que ajuda a resoldre dubtes sobre la llengua catalana. Quan les opcions de cerca que ofereix l'Optimot no resolen el dubte lingüístic, es pot accedir a un servei d'atenció personalitzada. http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/template.PAGE/menuitem.0ee0bcc77434e6b0a2fd1210b0c0e1a0/?vgnextoid=947501713ef61110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=947501713ef61110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default
GENERALITAT DE CATALUNYA. Traductor automàtic.
El servei de traducció automàtica de la Generalitat permet traduir en línia textos curts i pàgines web.La traducció resultant és de qualitat esborrany i s'ha de revisar per obtenir la qualitat d'una traducció professional.Està disponible per als parells de llengües següents: català ↔ castellà, català ↔ anglès, català ↔ francès, català ↔ alemany, català ↔ occità, català ↔ occità aranès, castellà ↔ occità, castellà ↔ occità aranès. Traducció de textos. Traducció de pàgines web http://traductor.gencat.cat/index_ca.jsp
Traducció de textos
Traducció de pàgines web
->
Volem pa amb oli!. http://http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3499. Maria Torres Español. CEIP Els Planells. Artesa de Segre (Noguera) Projecte d'activitats JClic on partint de l'alimentació saludable, casolana i tradicional per treballar aquests tastets a P3, i fer-ne un treball pràctic i de paper a l'aula. Després, a P4 poden fer les activitats a l'aula d'informàtica.
HIVERN - NADALDibuixos i imatges per pintar o retallar. També n'hi ha de Nadal, l'hivern, ...
Loto amb imatges. Buscar les diferències. L' hivern http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3494 Marta Iglesias i Marta Mañas. C Escola Vedruna. Arbúcies (Selva) Projecte d'activitats adreçat a alumnes de P5 sobre l'estació de l'hivern. Al llarg del projecte es treballen diferents aspectes relacionat amb l'estació, el fred, els animals que hivernen, la població d'Arbúcies, la roba que fem servir a l'hivern, etc.
http://www.edu365.cat/infantil/medi/index.htm El món per un forat.
L'hivern.http://www.edu365.cat/nadal/ Molts enllaços relacionats.
http://cpnl.cat/nadal/ Consorci per a la Normalització Ling.
http://nadal.lamalla.cat/ Cançons, postals, receptes, ...
11 de nov. 2008
ESCOLA DE PARES
M'ha agradat la idea (que ja m'anava rondant pel cap). Amb les tutores d'E.I podriem organitzar alguna cosa semblant. El curs que vé, clar...
De moment, tenim aquest document, que trob molt útil, tant per a mestres com per a pares.
AH! Els llibres que surten a la bibliografia els tenim al departament de suport. Estan a la vostra disposició
10 de nov. 2008
PROVA DE RESPIRACIÓ
(http://odonto32.com/noticias/articulos/el-respirador-bucal.htm (pitja per a informació sobre respiradors bucals i prova de Rosenthal))
Els nins han de fer 20 respiracions, primer amb la boca tancada, respirant pel nas, després amb un forat del nas tapat i després amb l'atre.
Aquest dies hem fet l'activitat en E.I, les tutores (totes estressades) anaven apuntant si els nins feien o no les respiracions, mentre jo contaba 1,2,3,4... fins a 20!
Aquest són alguns dels dibuixos dels nins de 5 anys A:
(Pel qui no oi arribi la imaginació és el caragol (protagonista del conte), amb les seva porta (boca) ben tancada i les finestres (forats del nas) obertes.
9 de nov. 2008
EL PAPEL DEL MESTRE EN LA CONVERSA
MODEL LINGÜÍSTIC
- Adapta el seu llenguatge, però no l’emprobreix ni el deforma
- Articula bé.
- Utilitza termes precisos
- S’ajuda amb el gest i la intencionalitat.
- Evita frases llargues i subordinades
DINAMITNZADOR
- Fomenta l’intercanvi comunicatiu d’una manera organitzada i intencionada, fent intervenir tots els infants : dóna iniciatives concretes als interlocutors.
- Aprofita les intervencions dels infantls més avançats, però també fa intervenir als més endarrerits.
- Fa intervenir els infants d’IT (després dels companys: model de producció verbal)
INTERLOCUTOR
- Proposa temes relacionats amb el seu entorn immediat, els seus interessos i necessitats.
- Interpreta els missatges incomplets o poc precíss i ajuda a completar-los.
- Propícia que els infants facin preguntes conceptuals i lingüístiques.
- Dóna informació i fomenta que els infants se’n donin uns als altres.
CORRECTOR SUBTIL
- Fa preguntes tancades (dues possibilitats)
- Repeteix correctament, en forma de pregunta, les produccions de l’infant.
- Repeteix correctament, en forma d’assentiment, les produccions de l’infant.
- Amplia les frases dels infants.
- Repeteix correctament les produccions de l’infant cap a la resta de grup.
- Fa repetir alguns termes clau.
- Presenta models de frases concretes que l’infant haurà d’utilitzar amb freqüència (rutines i hàbits)
- Utilitza cantarelles repetitives i rodolins
- Fa repetir la frases quan es considera que ho pot dir correctament.
AMB ELS INFANTS D’IT
- Li dirigeix la paraula.
- Valora i recull les intencions comunicatives i les iniciatives d’expressió (renou, gest, paraula)
- L’estimula a participar i a mantenir intercanvis verbals.
- Dóna pistes per a produir una paraula o un missatge, quan no el recorda exactament: gest, assenyalant, dibuixant, començament o final de paraula…
- Interpreta, completa i reformula en veu alta el missatge: aclariments, tradueix el llenguatge gestual…
1 de nov. 2008
ORIENTACIONS PER A ESTIMULAR EL LLENGUATGE A CASA
27 d’oct. 2008
DISFEMIA, GUIA PER A EDUCADORS
20 d’oct. 2008
LOS CIEN LENGUAJES DEL NIÑO
18 d’oct. 2008
JOCS D'EXPRESSIÓ ORAL
ACTUALITZACIÓ: Sembla que aquest enllaç ha deixat de funcionar. Cliqueu AQUÍ per descarregar altres materials semblants
13 d’oct. 2008
AUDIOPUZZLES
LA WEB D'EN BIEL
JENNY HARRIS
SUPER SIMPLE SONGS
CAPSETES DE MÚSICA
8 d’oct. 2008
7 d’oct. 2008
ABSURDS VISUALS
Aquestes làmines es poden utilitzar en petit o gran grup per a desenvolupar expressió oral
Font: http://picasaweb.google.com/clauditacontardo/AbsurdosVisuales#
6 d’oct. 2008
DETECCIÓ DE PERDUES AUDITIVES
5 d’oct. 2008
AVALUACIÓ TALLERS E.INFANTIL
4 d’oct. 2008
MAKING FACES
ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE
* Utilitzar constantment un llenguatge clar i adult, evitant els diminutivos i el llenguatge infantilizado.
* Respectar el ritme personal del nen quan s'expressa. No interrompre-li quan conta una mica. No anticipar la seva resposta encara que tard en donar-la.
* Si el nen comet errors en el seu llenguatge, no riure aquestes incorreccions, repetir constantment l'expressió. Es pot utilitzar el mètode de correcció indirecta de les paraules del nen, responent-li freqüentment, repetint les seves frases, corregint les paraules mal aquestes i afegint les quals no diu, però sempre després que ell hagi acabat de parlar.
* Habituar al nen que sàpiga escoltar i que ell també sigui escoltat.
*Acostumar al nen que miri als ulls a la persona que parla, acudir quan se li crida, deixar el que aquesta fent i atendre al que se li diu, no interrompre als altres fins que no hagin acabeu el seu missatge. Que sàpiga escoltar fins al final.
ACTIVITATS I JOCS
1º. Esquema corporal....
Quan el nen està jugant amb alguna pepa, podem nomenar-li cada part del cos , assenyalar-la i tocar-la. Després farem que sigui ell mateix qui ho faci, formulant-li preguntes com: Què és això?....On té el nas la pepa?.... També podem aprofitar els moments del bany per a fer-li les mateixes preguntes sobre si mateix. DESCOBRIRÀ EL SEU PROPI COS!
2º. Els Colors.....
Mostrar-li al nen diversos objectes amb diferents colors i demanar-li per exemple que ens de "la poma vermella", "el llapis blau", etc.... Després se li suprimeix l'ajuda de donar-li el nom de l'objecte i solament se li demana el color. Per ultimo serà el nen qui faci les peticions a l'adult. ES DIVERTIRÀ!
3º. Què anem a fer?.....
Aprofitar qualsevol activitat quotidiana per a entaular una conversa amb el nen, un dia de neteja, la cura de les plantes, fer un pastís, etc.... Utilitzar l'activitat per a anar nomenant els diferents objectes que s'utilitzen, dir alguna característica dels mateixos, dir coses que siguin semblants, diferents, etc....
4º. Què hi ha aquí?...... E
s buscarà el que hi ha dintre de: la bossa de mà, la cartera del col·legi, la borsa de la compra, la borsa de lavabo, la caixa d'eines, la butxaca de l'abric, etc.. Cal fer que el nen busqui dintre de la bossa i vagi nomenant tot o que hi ha. Es poden treure tots els objectes i que el nen els vagi introduint dintre nomenant-los. Aquest exercici també es pot utilitzar matemàticament, introduint els nombres, agrupant etc..... QUANTES COSES!
5º. Anem a recordar.....
Qualsevol experiència passada viscuda pel nen pot servir-nos com punt de partida per a parlar amb ell, també podem explicar-li el procés de desenvolupament de cadascun d'aquests esdeveniments. Recordem, un viatge, una visita a casa dels avis, un natalici, una activitat en el col·legi, etc..... HO RECORDES?
6º. Anem a escoltar!
Gravar en un cassette sons que el nen haurà d'identificar. Aquests sons poden ser de: - animals ( ocells, gossos, gats, etc...) - medi ambient (una porta que es tanca, trons, pluja, gent, etc...) - instruments musicals ( una flauta, un tambor, etc...) - propi cos ( roncar, veu, tossir, riures, plors, etc..)
7º. Associació auditiva.....
una, dues i tres......! Digues-me coses que comencin per......
* "a" com avió, àvia........
* "e" com elefant, escombra...........
una, dues i tres...! Digues-me noms de...........
* Joguines, animals, fruites...........
un, dos i tres..! Un gegant és gran, un nan és.............. L'avi és vell, el nen és.................... Els gossos fan "guau", els gats fan...........
GENERE I NOMBRE
LOTOS FONÈTICS
ORIENTACIONS PER A TREBALLAR AMB ELS LOTOS FONÈTICS
Es poden imprimir 2 vegades. La primera quedarà plastificada sencera (els 12 dibuixos) i l'altra s'ha de retallar dibuix a dibuix.
A. Loto tradicional: El nin va agafant les imatges d'una bosseta, diu el nom i col·loca la imatge en el lloc adient.
B. A la vegada que el nin treu la imatge explica alguna cosa sobre la mateixa
. Quinto: Es necessiten dos o més jugadors: Les targetes corresponents a cada cartró es mesclen a una bosseta. Es juga com al quinto de tota la vida.
D. Es reparteixen les imatges petites als alumnes, qui van montant una història en la qual han de sortir totes les imatges (cada nin decideix quan presenta la seva imatge). El nin més petits poden juntar-seperparelles i fer una frase en la qual surtan les dues imatges.
E. El nin treu dos imatges, diu el nom (es important recordar que l'objectiu principal és l'articulació correcta) i pensa en què es poden asemblar (o diferenciar).
E.
1 d’oct. 2008
PROGRAMES D'ESTIMULACIÓ DEL LLENGUATGE EN E.I
30 de set. 2008
ACTIVITATS DE TANCAMENT GRAMATICAL
Aquí en formato imagen
Aquí en powerpoint
ON VA PERDRE LA LLUNA LA RIALLA?
ON VA PERDRE NA LLUNA LA RIALLA?Miriam Sánchez y Federico Fernández.
A la panxa de la cabra?
Davall del banc de la cuina?
Damunt el bec de l'anec? Entre els ous de les gallines?
- Fes-me una rialla -li va demanar el seu germà. Però la nina no reia.- Mare, on és la rialla de Na Lluna? - jo no ho sé! va dir ella. El nin va pensar i pensar, però no va conseguir trobar la rialla de la nina. I va dir:- Lluna, jo cercaré la teva rialla.
Pel camí, es va trobar al moix del veïns, i li va demanar: - Has vist la rialla de Na Lluna? - Jo no, demana-li a la vaca que dóna llet. En Daniel es va acostar a riu, i li va demanar a la vaca: - has vist la rialla de la Lluna?- No, jo no, demana-li a la granota! Va mugir la vaca.
Daniel va pujar fins la cova del llop, i li va demanar:- Has vist per alguna banda la rialla de la Lluna?-No, jo no. parla amb l'òliva, que tot ho veu -va aullar el llop.
Ja era de nit, els animals dormian. Només l'òliva vigilava els somnis des de la branca d'un arbre.-Amb l'ajuda d'una ploma, donaràs amb la rialla de la Lluna, va dir l'òliva. I entre pessigolles de ploma va aparèixer la rialla de la nina. Primer, una rialla petita, després una rialla més gran i al final una gran riallada!
Primer va passar conversa sobre les rialles. Al final del conte va treure una ploma i va cridar a alguns nins per provar a passar la ploma i veure si reien.
Va aprofitar per fer sortir als nins més "seriosos" i tots varem comprovar que la ploma funciona de bon de veres.
http://enlavalla.wordpress.com/2007/10/29/%C2%BFdonde-perdio-luna-la-risa-miriam-sanchez-y-federico-fernandez/