23 de des. 2010
19 de des. 2010
FONTS NADAL
Recull d'enllaços amb diferents fonts per a fer fitxes aquest nadal:
http://www.theholidayspot.com/christmas/fonts
http://www.acidfonts.com/christmasfonts1.htm
http://www.dafont.com/theme.php?cat=804
http://www.xmasfonts.com
http://www.free-fonts.com/font/christmas.html
http://xmasfun.com/Downloads.asp
http://www.4yeo.com/holidays/xmas98
http://www.theholidayspot.com/christmas/fonts
http://www.acidfonts.com/christmasfonts1.htm
http://www.dafont.com/theme.php?cat=804
http://www.xmasfonts.com
http://www.free-fonts.com/font/christmas.html
http://xmasfun.com/Downloads.asp
http://www.4yeo.com/holidays/xmas98
18 de des. 2010
17 de des. 2010
TREBALLEM EL NADAL
16 de des. 2010
14 de des. 2010
PRAXIAS DE BOB ESPONJA
13 de des. 2010
MARCS NADAL
És una material d'elaboració pròpia del Picasa de CABALLA69: http://picasaweb.google.com/caballa69
CARES I EXPRESSIONS
M'he trobat amb aquest material el qual crec que seria molt útil plastificat, al racó de les emocions, o del llenguatge.
Font: Picasa AyL_psicopeda : http://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia
Visitau´la!
Font: Picasa AyL_psicopeda : http://picasaweb.google.com/mibibliotecadelogopedia
Visitau´la!
9 de des. 2010
3 de des. 2010
1 de des. 2010
CONTE RELAXACIÓ
AQUÍ EN FORMATO WORD
hO VAIG VEURE EN AQUESTA PÀGINA:
http://eraseunavezunacasitaencantada.blogspot.com/2009/12/cuento-de-relajacion.html
29 de nov. 2010
24 de nov. 2010
DISFEMIA PAUTES
L'objectiu d'aquestes targetes és que el nin practiqui i interiotitzi les pautes que li ajudaran a reduïr les disfluències.
Les diferents maneres d'introduir-les poden ser:
- Inventar un conte en el qual cada personatge tengui una manera de parlar, (corresponent a una pauta), o que el protagonista es vegi obligat a parlar de diferents maneres.
- Quan el treball és en petit grup o individual, els nins es poden repartir les targetes i fer frases, o lectures, o petites cançons, utilitzant aquestes pautes. La resta ha d'endivinar quina pauta està utilitzant.
- Una altra manera serà ficar totes aquestes targetes dins una bosseta, el nin va treient de la bossa i fa diferents activitats (p.e. resposta a preguntes) utilitzant les diferents pautes.
Jo tenc una capseta amb diferents activitats, com "Llegeix aquest poema", o "qué faries si..." o "digues aquest embarrusament...", o "enumera coses que...". Ai´xí el nin tria una activitat, la qual ha de fer utilitzant una pauta diferent.
Per jo és molt important que aquestes pautes quedin dins l'aula, que el tutor/tutora, sigui conscient d'elles, que s'incloguin com a una manera de parlar correcta, que es recordin i es facin servir
Bé, aquesta és la meva manera d'utilitzar-les, si teniu altres idees, deixau-les als comentaris, per favor!
20 de nov. 2010
ASSOCIACIÓ DE MESTRES D'AUDICIÓ I LLENGUATGE DE LES ILLES BALEARS
19 de nov. 2010
25 NOVEMBRE-DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA
He rebut aquest e-mail de l'STE-i i m'agradaria compartir-ho amb vosaltres:
Benvolgudes companyes, benvolguts companys,
Dia 25 de novembre és el dia Internacional contra la violencia masclista. Enguany són moltes les dones mortes, una d’elles, la setmana passada a Pollença.
La violencia de gènere és una greu qüestió que s’ha d’abordar des de la societat, la família i l’escola. Per això, us enviam tres correus: aquest mateix amb un cartell i els altres dos, amb una Unitat Didàctica per a Infantil i Primària i una altra per a Secundària de manera que us pugui ajudar a treballar aquest tema en el vostre centre.
Aprofitam per convidar-vos a la
CONCENTRACIÓ
Dia: 25 de novembre, dijous
Hora: 20h
Lloc. Plaça Tortugues
Us adjunt el cartell i la unitat didàctica per a infantil i primària, però crec que només treient aquest tema a alguna de les vostres converses, ja n'ha prou!
Benvolgudes companyes, benvolguts companys,
Dia 25 de novembre és el dia Internacional contra la violencia masclista. Enguany són moltes les dones mortes, una d’elles, la setmana passada a Pollença.
La violencia de gènere és una greu qüestió que s’ha d’abordar des de la societat, la família i l’escola. Per això, us enviam tres correus: aquest mateix amb un cartell i els altres dos, amb una Unitat Didàctica per a Infantil i Primària i una altra per a Secundària de manera que us pugui ajudar a treballar aquest tema en el vostre centre.
Aprofitam per convidar-vos a la
CONCENTRACIÓ
Dia: 25 de novembre, dijous
Hora: 20h
Lloc. Plaça Tortugues
Us adjunt el cartell i la unitat didàctica per a infantil i primària, però crec que només treient aquest tema a alguna de les vostres converses, ja n'ha prou!
17 de nov. 2010
CONTE DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
CONTE: UN SENYOR MOLT IMPORTANT. Per a treballar discriminació auditiva en E.Infantil
CLIKA AQUÍ PER A DESCARREGARS ELS SONS
Per cert, el conte és "Un señor muy importante", i és de la col·lecció CANTANDO APRENDO A HABLAR
CLIKA AQUÍ PER A DESCARREGARS ELS SONS
Per cert, el conte és "Un señor muy importante", i és de la col·lecció CANTANDO APRENDO A HABLAR
16 de nov. 2010
CREATIVITAT
AQUÍ DEIX UNES DIRECCIONS PER VEURE VÍDEOS AL YOUTUBE.
www.youtube.com/watch?v=ib-j87eAnCU&feature=related
SÓN LES APORTACIONS REALITZADES PER KEN ROBINSON SOBRE LA CREATIVITAT I EL SISTEMA EDUCATIU.
11 de nov. 2010
BLOG LOGOPEDES APPS I ALBUMS PICASA D'AUDICIÓ I LLENGUATGE
Ja sabeu que m'agraden els albums PICASA. Aquí teniu una RECOPILACIÓ D'ALBUMS AMB MATERIAL D'A.L.Aprofitau per a visitar el blog LOGOPEDES APPS! Trobareu enllaços molt interessants!
10 de nov. 2010
Un conte de la "Senyora llengua"
M'he trobat aquest conte per a E.I.
Es treballen els moviments linguals.
Esper que us sigui útil.
Aprofito per a comentar-vos que en el llibre "La voz infantil", de Sagrario Echeverria (CEPE). trobareu moltíssimes activitats de relaxació, respiració, buf i pràxies, fonació... en ell en trobareu també els "cuentos de la señora lengua"... uns clàssics per als mestres d'A.L.
Es treballen els moviments linguals.
Esper que us sigui útil.
Aprofito per a comentar-vos que en el llibre "La voz infantil", de Sagrario Echeverria (CEPE). trobareu moltíssimes activitats de relaxació, respiració, buf i pràxies, fonació... en ell en trobareu també els "cuentos de la señora lengua"... uns clàssics per als mestres d'A.L.
7 de nov. 2010
RACO LLETRES
Aquests dies estic revisant materials que altres companys han penjat a les seves Picasa.
Aquest és de Dirigiendo Manitas.
FIns aviat!
6 de nov. 2010
2 de nov. 2010
29 d’oct. 2010
22 d’oct. 2010
LA NOSTRA TASCA I EL NOSTRE DESIG
Aquesta setmana han publicat en el Diari de Mallorca la carta que na Bel (una de les nostres tutores d'E.I) va escriure, amb el recolçament de tot el nostre claustre, al director general de personal docent.
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:
21 d’oct. 2010
EL PAPER DEL MESTRE EN LA CONVERSA
Aquest és un document que ens va deixar l'equip d'immersió. Per a tots els mestres que volen utilitzar la conversa con a eina de desenvolupament de llenguatge.
19 d’oct. 2010
SIMPTOMES AUTISME
Fa un parell de setmanes una de les tutores d'E.I em comentava que no tenia clars els trets bàsics per a la detecció d'un nin amb autisme.
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
9 d’oct. 2010
PAUTES NIN QUE NO PARLA
Durant les primeres setmanes de classe, els nins mostren diferents actituts (que ja coneixem) quan comencen escola a 3 anys.
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/
17 de maig 2010
EL CAZO DE LORENZO
30 de març 2010
ALGUNS JOCS DE MATEMÀTIQUES
En Jaume (de 4art de la nostra escola) m'ha demanat si podia penjar al nostre bloc algunes activitats de matemàtiques, sobretot, si eren amb nombres decimals. Aquí les teniu.
Jaume, no he trobat cap que només sigui de nombres decimals però he trobat aquest paquet d'activitats que he pensat et pugui agradar. Hi ha nombres decimals, fraccions, operacions,...són per nins i nines que fan cinqué però penso que tu ja els pots fer, no creus?
Una besada ben forta i fins demà!!
Sandra