29 d’oct. 2010
22 d’oct. 2010
LA NOSTRA TASCA I EL NOSTRE DESIG
Aquesta setmana han publicat en el Diari de Mallorca la carta que na Bel (una de les nostres tutores d'E.I) va escriure, amb el recolçament de tot el nostre claustre, al director general de personal docent.
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:
Potser no arribi a cap lloc, però, com ella mateixa va dir, el "dret a la pataleta" no ens el pot llevar ningú.
Esper que al menys, serveixi per fer-nos reflexionar:
21 d’oct. 2010
EL PAPER DEL MESTRE EN LA CONVERSA
Aquest és un document que ens va deixar l'equip d'immersió. Per a tots els mestres que volen utilitzar la conversa con a eina de desenvolupament de llenguatge.
19 d’oct. 2010
SIMPTOMES AUTISME
Fa un parell de setmanes una de les tutores d'E.I em comentava que no tenia clars els trets bàsics per a la detecció d'un nin amb autisme.
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
I jo que me pensava que els tutors ho saben tot! ;)
Esper que us sigui útil:
Font: Picasa de n'Anabel Cornago
9 d’oct. 2010
PAUTES NIN QUE NO PARLA
Durant les primeres setmanes de classe, els nins mostren diferents actituts (que ja coneixem) quan comencen escola a 3 anys.
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/
Una de les estratègies per a enfrontar-se a aquest nou espai amb noves cares és fer ús del seu dret a no parlar, amb la corresponent desesperació de la mestra o mestre, que veu fracasats els seus intents de "guanyar-se" al nin.
En aquests casos es fa difícil la intervenció, ja que és una decisió seva que forma part del seu procés d'adaptació.
La primera cosa que hem de fer és cerciorar-nos de que a casa el nin no té cap problema.
La segona cosa és respectar aquest procés, encara que podem seguir alguna pauta per a que el nin prengui confiança i es senti tranquil i preparat per a interactuar.
Quan aquesta situació es manté més enllà del primer mes, afecta al seu rendiment curricular i el nin comença a tenir dificultats de relació amb companys, és quan hem de fer demanda al nostre Equip d'Orientació, ja que en aquest cas estam parlan de Mutisme selectiu.(Més informació: http://www.aidex.es/lenguaje/taller2/dsm4mutismo.htm)
Us adjunt un interessant document amb PAUTES D'ORIENTACIÓ A L'ESCOLA, que encara que estan adreçades amb nins amb Mutisme selectiu, es poden utilitzar amb aquests nins que, com he dit, han pres la decisió de no parlar, com a estatègia d'adaptació les primeres setmanes d'escola.
Esper que vos sigui útil
Aquest document ho he trobat en aquest blog: http://psicoeducacio.blogspot.com/