23 de nov. 2009

NAIXEMENT D'UN FILL "ESPECIAL"

Avui en Xema "m'ha passat" aquesta metàfora que xerra de l'espera d'un fill i el naixement d'un fill amb discapacitat. M'ha semblat molt bonic, per això, aquí us el deixo.

"Esperar un bebé es como planear un fabuloso viaje de vacaciones a Italia: compras muchas guías de turismo y haces unos planes maravillosos: el Coliseo, el David de Miguel Angel, las góndolas de Venecia… También puedes aprender algunas frases en italiano. Todo es excitante.
Después de meses de preparación, finalmente llega el día: haces las maletas y estás nervioso.
Algunas horas después, en el avión, la azafata dice: “Bienvenidos a Holanda”, “¿Holanda?”, preguntas. “¿Cómo que Holanda? ¡Yo pagué para ir a Italia! Toda mi vida he soñado con ir a Italia." Sin embargo, ha habido un cambio en el plan de vuelo, el avión ha aterrizado en Holanda y ahí te tienes que quedar. Así que tienes que salir y comprar nuevas guías de turismo, incluso tendrás que aprender un idioma nuevo.

Lo importante es que no te han llevado a un lugar horrible: se trata, simplemente, de un lugar diferente. Es más lento y menos deslumbrante que Italia. Pero después de pasar allí algún tiempo y de recuperar la respiración, empiezas a mirar a tu alrededor y te das cuenta de que Holanda tiene molinos de viento, tulipanes, incluso Rembrandts…
Pero todos tus conocidos están ocupados yendo y viniendo de Italia, presumiendo de los días maravillosos que han pasado. Y durante el resto de tu vida, te dirás: “Sí, ahí es donde se suponía que iba yo. Eso es lo que yo había planeado.”
Este dolor no desaparecerá nunca, porque la pérdida de este sueño es una pérdida muy significativa. Pero si malgastas tu vida lamentado no haber ido a Italia, nunca podrás ser libre para disfrutar de lo que es especial: las cosas encantadoras que te ofrece Holanda"

Autora: Emily Pearl Kinsgley
Escriptora del programa de TV “Barrio Sésamo” i mare d'un nin amb Síndrome de Down, va escriure aquest conte per descriure la experiència d'educar a un fill amb necessitats especials.

28 d’oct. 2009

RECURSOS I MÉS RECURSOS

Bones a tothom!
Ja feia temps que no "penjava" res però, com va explicar na Mariajo, enguany vaig "a tope". Aprofito ara que tinc 5 minutets per deixar-vos l'enllaç a aquest bloc que la seva autora defineix com de recursos per treballar amb infants amb NEE i per fer les adaptacions curriculars.
Espero que us sigui útil i també espero poder "tornar aviat"

Fins prest!

23 de set. 2009

EL MESTRE D'AUDICIÓ I LLENGUATGE A L'ESCOLA INCLUSIVA

Us deixo un enllaç a les ponències de les II Jornades d'audició i llenguatge (Puertollano, abril d'aquest any).
Es va parlar del mestre d'A.L a l'escola inclusiva.
La conferència d'en Manuel Vazquez Uceda em sembla mooooolt interessant.
Crec que poquet a poquet els mestres d'A.L hem de sortir dels nostres "xiringuitos", intentar fer la nostra feina a l'entorn més natural possible per als nins (les seves aules)i en col·laboració amb les persones més properes a ell (companys, tutors i pares).
Fins aviat!

http://ceppuertollano.blogspot.com/

25 de juny 2009

ALTRE VIDEO SOBRE AUTISME

En aquest enllaç trobareu un video molt bonic sobre un nin amb autisme, contant per la seva germana. "Mi hermanito de la luna"

11 de juny 2009

VIDEO ASPERGER

He descobert un nou blog que ràpidament he afegit a Preferits. És Xino-xano:



Ens deixan un enllaç a un video de sobre el síndrome d'Asperger que m'agradaria compartir amb vosaltres. És un poquet llarg, però val la pena. M'han cridat l'atenció les paraules de la mare, i com resumeixen en una frase ben col·loqual això que molts pensam e intentam dur a la pràctica. "El que no te acepte, peor pa él! És como yo, que me he pasao la vida queriendo cambiarlo, cuando vi que no podía ser! Es como el que es rubio, moreno, blanco o negro"

Ahí queda eso!

http://www.youtube.com/watch?v=TM6PIWxDLc4

10 de juny 2009

UN CONTE SOBRE AUDÍFONS

A una nina de les nostres aules d'E.I li han posat un audífon. Encara que sembla que ho ha acceptat molt bé i que la seva classe és molt integradora, crec que aquest conte no està de més.

2 de juny 2009

JOCS DE BUF

Un recurs que utilitzo moooolt per a treballar control, força i direcció de buf, són les curses.

Aquí teniu una cursa dels Reis Mags, per a arribar a donar-li els regals al nin. A un costat de la taula varem posar el "Neixement" i dels altres tres costats sortien els Reis.
1. Els nins col·loquen als Reis i al Nin, cada un a un costat.





2. Comença la cursa... Els nins, bufant, han de dur als Reis devora el Nin.






3. Ja han arribat!



Bé, aixó era per Nadal, però ja us podeu imaginar que ho hem fet aprofitat tots els moments del curs. També amb la Jaia Corema. Cada nin pintaba la seva titella de la Jaia (bufant amb una canyeta la pintura) i després d'aferrar-la per donar-li forma, començava la cursa de Jaies.

D'aquesta activitat no tenc fotos. Aquest és el meu model.

Us anim a fer aquests tipus d'activitats, són molt divertides per als nins i es treballen aspectes ben importants.



SEQÜÈNCIES TEMPORALS

A aquestes alçades de curs hem de fer activitats més variades, amb nous materials, ja que els nins (i alguns mestres) estem una mica cansats.

He utilitzat fitxes dels quadernets d'infantil "descatalogats" que tenim tots a qualque racó de l'escola.


Al estar en aquest format i plastificades els nins poden manipular-les i dibuixar (amb retoladors permanents) el final.

Amés jo he tengut sort perquè totes són hàbits, i donen joc per xerrar-ne.

25 de maig 2009

INCLUSIÓ EDUCATIVA

Article escrit per una mamà. Per a reflexionar una mica. Tret de: http://madresparacambiarlascosas.blogspot.com/2009/05/una-aportacion-de-eva-la-mama-de-gloria.html
En España nos cuesta mucho entender las cosas. Debe ser que no nos las explican bien, porque no saben o porque no quieren.
España firma, acepta, asume la Convención de la ONU sobre los derechos de las personas con discapacidad, pero debe ser que nuestro gobierno,lo hace sin leerla o bien sin intención real de cumplirla, porque de otra forma no se explica lo que muchas familias estamos sufriendo:

Artículo 24. Educación
Los Estados Partes reconocen el derecho de las personas con discapacidad a la educación. Con miras a hacer efectivo este derecho sin discriminación y sobre la base de la igualdad de oportunidades, los Estados Partes asegurarán un sistema de educación inclusivo a todos los niveles así como la enseñanza a lo largo de la vida.

¿Alguien sabe qué significa una EDUCACIÓN INCLUSIVA? Pues sinceramente me temo que no. Que hay muchos profesionales, docentes, políticos, funcionarios, incluso padres que desconocen la importancia de estos términos.Durante muchos años en España se hicieron (y se siguen haciendo) esfuerzos para incluir en los colegios "normales" (aulas ordinarias) a los niños que tenían algún tipo de diversidad funcional física: problemas de movilidad, audición, problemas de visión... pero que se entendía,no estaban afectados a nivel de desarrollo cognitivo (inteligencia).
Esto se acepto relativamente bien: quitar barreras arquitectónicas, dotar a los alumnos de medios técnicos o adaptados para procurar que pudieran seguir su escolarización en un colegio con los demás niños.Todavía hoy queda mucho por hacer, y hay numerosas quejas de colegios que no cumplen la normativa en estos asuntos, incluso recién construídos.Pero ¿qué ocurre con aquellos niños que teniendo diversidad funcional física, también la tienen psíquica?
Ohhhh, esos tienen que ir a un COLEGIO ESPECIAL!!!!!! con niños como ellos, con sus mismos problemas... ¿Cómo se van a unir con niños normales?
La comunidad de síndrome de Down lleva muchos años luchando contra esta idea, y peleando para que sus hijos sean vistos como niños como los demás, y han conseguido que poco a poco en los colegios los niños con cromosopatías estén en la clase con sus compañeros, sean queridos por ellos, dando lugar a un primer y fundamental paso en la inclusión educativa psíquica.
No hace falta que en clase estemos todos haciendo los mismos ejercicios, unos podemos estar haciendo unas cosas y otros otras, cada uno adaptándose a su propio nivel (atención a la diversidad) pero SI PODEMOS ESTAR JUNTOS. PODEMOS Y DEBEMOS, PORQUE VIVIMOS EN EL MISMO MUNDO, Y LA ESCUELA NO PUEDE SER DISTINTA A LA SOCIEDAD EN LA QUE ESTÁ INMERSA. Bien sin entrar en las razones que hacen que se tenga que optar por un colegio de educación especial en determinados casos por el bien del alumno, ,(y respetando todas las decisiones por supuesto) lo que quiero denunciar es que los niños con N.E.E. que están integrados en aulas ordinarias siguiendo estos principios de INCLUSIÓN EDUCATIVA, no reciben las atenciones que necesitan para que dicha inclusión sea real, efectiva, y positiva.
NO LAS RECIBEN PORQUE LA ADMINISTRACIÓN SE NIEGA A PONERLAS.Vamos a bajar al nivel de lenguaje coloquial, el de las puertas del cole: un niño (con diversidad funcional psíquica) comentarios de padres desconocedores del problema: "ese niño no puede estar con nuestros hijos, porque muerde, porque grita, porque no sabe estar en un clase como los demás." "¿Qué hace ese niño aquí, que se vaya a un colegio para niños como él?" "NO puede ir a las excursiones, porque como no se sabe comportar..." "El otro día estaba gritando en la super, tirado en el suelo, y todo el mundo mirando, qué vergüenza, pobre madre"...
¿Cuál es la verdadera razón de que un niño que NECESITA LA INCLUSIÓN EDUCATIVA, se convierta de víctima en "agresor", y sea para toda la comunidad educativa un "problema molesto"?Yo os lo explico muy claro: LA FALTA DE RECURSOS HUMANOS PARA ATENDER A LOS NIÑOS CON DIVERSIDAD FUNCIONAL PSÍQUICA.Los niños con diversidad psíquica necesitan, especialmente en los primeros años de escolarización, una permanente supervisión, necesitan una figura que hace de Mediador, que ayuda a ir reconduciendo las conductas del alumno, para que vayan poco a poco haciéndose adecuadas dentro de un aula. Así no se darían esos problemas de conducta, o serían menores, pues habría una figura personal constante que ayudaría a controlar todos esos problemas, y los demás alumnos estarían tranquilos comprendiendo que ese compañero "no es malo porque grite, o porque tenga rabietas, o porque no esté sentado en su silla..." sino que "es igual aunque diferente, diferente PERO IGUAL", entenderían su diversidad, y no la "sufrirían como un problema".
Si un@ tuto@r tiene 25 alumnos (o más) y entre ellos uno o más alumnos con problemas de conducta derivados de algún tipo de Trastorno Generalizado del Desarrollo, TEA, TDHA, el caos en el aula está asegurado si no hay un segundo profesor o monitor, o profesor sombra o como lo queramos llamar, que apoye la labor de ese docente.¿Cómo controlar un bloqueo de un alumno con trastorno del Espectro Autista, si tienes otros 24 niños de 3, 4 o 5 años en la clase, y estás solo?Cuando un alumno tiene conductas agresivas, bloqueos, rabietas, o simplemente se dispersa por un problema neurológico que le impide concentrarse, cuando eso ocurre, necesitamos un guia, un mediador, que tome a esos alumnos y los calme, los saque del aula si es necesario momentáneamente para darles un tiempo de desbloqueo, para reconducirlos a las atividades del aula, para integrarlos en el patio en los juegos...
Una figura MEDIADORA INCLUSIVA.Las aulas de transición escolar, y los profesores sombra NO EXISTEN EN ESPAÑA,o al menos no en TODOS LOS COLEGIOS DONDE SON NECESARIAS (es que en España no todos tenemos los mismos derechos, según los lugares donde vivimos), la crisis económica HA LLEGADO A EDUCACIÓN, Y ESPECIALMENTE A LA EDUCACIÓN INCLUSIVA.Los niños con TGD,TEA,TDHA, están sufriendo las consecuencias de que no se cumpla el artículo 24 de la Convención antes mencionada. NO TIENEN IGUALDAD DE OPORTUNIDADES.En lenguaje coloquial y llano: Es como si obligas a ir a clase a un niño con problemas motóricos SIN SILLA DE RUEDAS. "Si quieres puedes ir a clase, pero sin silla". ¿
Increible no?Pues es lo que se está haciendo a un numeroso grupo de alumnos diagnosticados con Trastornos del Espectro autista, Trastornos Generalizados del Desarrollo, Trastornos por hiperactividad y déficit de atención, Trastornos semántico-pragmáticos... y un montón más de distintas diversidades funcionales psíquicas, obligarles a ir a clase sin su "particular silla de ruedas" sin el elemento que necesitan para poder comunicarse con sus compañeros.
La figura del "mediador", del "profesor sombra", es para un niño con diversidad funcional psíquica similar a la SILLA DE RUEDAS, O EL BRAILLE, O EL AUDÍFONO O EL INTÉRPRETE DE SIGNOS...
Pero en España nadie se quiere enterar. Los políticos dan pan y circo a los votantes: uno ofrece ordenadores portátiles, otro fija el debate de la educación en si debe o no haber religión, cultura religiosa o educación para la ciudadanía, los nacionalistas se empeñan en dar historia de su calle, y borrar la de la calle de al lado, y que se hable en el "idioma" que entienden sólo los de "su barrio".
Ya está bien de usar la educación como arma arrojadiza.LA EDUCACIÓN ESPECIAL SIEMPRE ES LA ÚLTIMA DE LA FILA. PUES ESTAMOS HARTOS. HARTOS. ¡DERECHOS HUMANOS YA!. ¡EDUCACIÓN EN IGUALDAD DE OPORTUNIDADES PARA TODOS YA!. ESPAÑA DISCRIMINA A SUS ALUMNOS POR SU DIVERSIDAD FUNCIONAL, Y YA ES HORA QUE SE DENUNCIE EN VOZ ALTA.No queremos ordenadores, queremos PERSONAS, profesionales de la educación, generar puestos de trabajo para atender las necesidades educativas de miles de alumnos cuyas posibilidades de autonomía e integración dependen angustiosamente de que esa ESCUELA INCLUSIVA que defiende la ONU, sea una realidad, y dentro de unos años, si luchamos por eso poniendo los medios necesarios, habremos conseguido por fin una VERDADERA SOCIEDAD INCLUSIVA

20 de maig 2009

CONTES LOGOPÈDICS

Com sempre em passa, cercant altres coses m'he trobat amb aquest blog.

M'han agradat els "contes logopèdics", per a onomatopeies i praxies en E.I

11 de maig 2009

LA MOSQUETA

M'ha agradat aquesta pàgina per a fer activitats amb els petits i/o amb dificultats greus.

1 de maig 2009

UN EXEMPLE DE SUPERACIÓ...

Fa pocs dies el País Semanal ens va oferir un reportatge d'en Juanjo Millàs sobre en Daniel Álvarez, un home sord des dels 4 anys i cec des dels 30, i que és president de la Asociación de Sordociegos de España. Us deixo el vídeo . A mi, personalment, m'emociona. Cal veure'l.


29 d’abr. 2009

IDENDISMEMO

IDENDISMEMO és un programa informàtic de discriminació i associació de la font sonora amb la imatge corresponent.

Per això s'han desenvolupat una sèrie d'activitats pedagògiques que no només tenen com a objectiu el desenvolupament de la discriminació auditiva, també l'atenció, memòria, vocabulari, classificació...


Pitja aquí per a descarregar l'arxiu:


6 d’abr. 2009

LA VACA: PRAXIES

Video semifinalista del concurs Un aula visual para Chile". Amb la caricatura d' una simpàtica vaqueta ensenya exercicis de pràxies linguals i de mandíbula, per a millorar la vocalització en nins amb trastorn del llenguatge i parla. Molt bonic!

28 de març 2009

RECURSOS PDF SOBRE EDUCACIÓ ESPECIAL

Ja us havíem deixat l'enllaça a la pàgina "Creena". Aquí us deixo l'enllaç directe a aquest bloc on trobareu tot un seguit de llibres i documents en format PDF sobre educació especial. Espero que us sigui útil!

Fins aviat!

24 de març 2009

DICCIONARI

He trobat al blog http://blog.educastur.es/diversidadrecursos/ aquest diccionari amb molt d'idiomes. Com té imatges, trob que és molt interesant. Esper que us sigui útil.


22 de març 2009

DIA MUNDIAL SINDROME DE DOWN

Ahir va ser el dia Mundial de la Síndrome de Down. He aprofitat per fer una ullada la la web http://www.sindromedown.net/, i m'han agradat els materials penjats sobre desenvolupament d'habilitats socials a casa. Sobretot el manual dedicat als pares, que parla sobre les diferents necessitats que poden tenir els nins amb discapacitat intelectual. Del manual per als mestres he tret algunes idees. Esper que vos siguin útils.

PIANO I MEMORIA AUDITIVA

Aqui teniu un piano on line, es pot utilitzar per a treballar:


- Discriminació auditiva: Els nins d'esquena al PC diran si les dues notes que escolten són iguals o diferents.

- Memòria auditiva: L'adult (o altre nin) toca 1, 2, 3... notes diferents i el nin ha de reproduir la melodia.

- Associació de colors i memòria visual: El nin ha de tocar la nota la qual té el color que apareix un poc més abaix.

- Reproducció de sons-entonació.

- I segú que moltes més coses que ara no hi pens! Podeu compartir les vostres idees als "comentaris".



I aquí trobareu jocs per treballar la memòria auditiva(tipus "simon"). Si clicau en "más juegos", el nº 3 és un memory de notes que també pot ser interesat.

10 de març 2009

GUIA ATENCIÓ TGD

Aquí teniu el volum 2 d'un document elaborat per un grup de mestres que recull les intervencions fetes (o també, orientacions i principis pedagògics) amb infants amb TGD. M'ha semblat interessant perquè abarca des de pràctiques educatives dins l'aula com l'atenció al temps d'esplai o les adaptacions de materials curriculars ordinaris, entre d'altres.


El volum 1 d'aquesta sèrie s'anomena "Los trastornos generales del desarrollo". Estic intentant trobar-lo. Tot d'una ho tengui, també el penjaré.

Fins aviat!

3 de març 2009

ESTRUCTURACIÓ TEMPS

Per "problemes tècnics" no he pogut penjar aquesta entrada aquí. És una presentació d'imatges de materials que empleam al nostre centre per facilitar l'estructuració del temps. Aquí us deixo l'enllaç per si voleu fer-li una ullada.

Fins aviat!

SEQÜÈNCIES TEMPORALS

Us deixo aquest material. Són uns dibuixos per treballar seqüències temporals. M'agraden perquè no són les situacions "típiques" d'aquest material (de vegades molt senzilletes). Van des de 3 imatges fins a 6. Jo les he tret i les he fet un poquet més grosses (pintades i plastificades queden molt bé!).
Espero que us vagin bé!

DISCRIMINACIÓ AUDITIVA L-R-D

Hola, Marga!
Jo utilitzo el programa clic aquest, que segú que coneixes:

http://clic.xtec.net/db/act_es.jsp?id=1165

També en la pàgina del CREDA lleida trobaràs lotos, oques, etc.:
http://www.xtec.cat/creda-lleida/materials.htm

Si necessites més, digues coses.
Besos

AVALUACIO FONETICA

Us deixo una presentació que ens servirà per a fer les nostres avaulacions fonològiques.

Es correspon amb la prova d'avaluació del llenguatge del CREDAC Pere Barnills que vaig penjar fa un parell de dies.
I la he trobat al blog LOGOAULA ESCOBAR, d'en Francisco Escobar. Està compençant i sembla molt interessant.

27 de febr. 2009

PER ALUMNES AMB TGD O AMB DIFICULTATS GREUS D'EXPRESSIÓ ORAL

Us deixo l'enllaç a una web on podreu crear taulers de comunicació per a alumnes amb greus dificultats expressives orals. Permet la realització d'agendes que ajudin als alumnes en l'estructuració espai-temporal. A mode d'exemple, a la web es proposa la creació de:
- Menus diaris
- Horaris pictogràfics
- Panells d'estacions, clima, festes...
- Seqüències de "cap de setmana"... Moltes de les orientacions que trobarem són molt adients per la feina dins l'aula dels alumnes amb TGD. Mirau el punt "Orientaciones didácticas" ja que trobareu moltes idees d'adaptacions de materials (contes, jocs dels racons, etc).
Espero que us sigui útil!

Fins aviat!

18 de febr. 2009

QUÈ ENS DEMANARIA UN NIN AUTISTA?

Estic segura que molt de vosaltres ja coneixeu el llistat de necessitats que, a mode de resum, va fer n'Àngel Rivière sobre els aspectes que hem de tenir en compte al moment d'interaccionar amb un infant amb autisme. Navegant pel Youtube, he trobat aquest vídeo que explica de manera molt clara, elements claus a tenir en compte en la nostra intervenció. És una mica llarg, però si teniu deu minutets, val la pena mirar-ho.





Fins aviat!

Bibliografia Àngel Rivière

16 de febr. 2009

CLIC CARNESTOLTES


Us deixo una activitat clic de Carnestoltes. És per a Infantil

10 de febr. 2009

GUIA ATENCIÓ DISFÈMIA

Fa poc vaig trobar per internet una guia sobre aquest tema. Hi trobarem una mica d'explicació per poder entendre què és, quines són les possibles causes i quines pautes i intervencions podem dur a terme amb aquests infants a les aules.





Fins aviat!

ENSENYA'M A PARLAR

Sempre m'ha agradat el material "Ensenya'm a parlar" (LÓPEZ GARZÓN, GLORIA. GRUPO EDITORIAL UNIVERSITARIO (GRANADA), però he de reconèixer que no ho feia servir massa, sobretot per la quantitat de targetes; havia de preparar les frases i sel·leccionar les targetes abans de la sessió o els nins perdien massa temps per cercar la targeta corresponent... en fin, tras veure què pràctic resulta l'horari d'un nin amb TGD que tenim a 1r, que va dissenyar na Sandra, vaig pensar a fer una cosa semblant per a un dels nostres nins de 4 anys amb dificultats de llenguatge.


Aquest és el resultat:

Pitja per veure-ho més gran.


ELS NINS AMB SINDROME D'ASPERGER. GUIA PROFESSORAT

Fa un mes ha arribat un nin amb Síndrome d'Asperger a l'escola.
Aquest document em pareix molt interessant ja que està elaborat de manera senzilla, explica clarament les característiques d'aquests infants als tutors i pares .
Amés amés ens dóna orientacions pel treball a l'aula.




FONT: http://www.xtec.es/formaciotic/dvdformacio/materials/tdtgd/pdf/asperger.pdf

9 de febr. 2009

GUIA AVALUACIO DEL LLENGUATGE

Al seminari d'A.L que feim a Palma estem elaborant un munt de materials que ens faciliten la pràctica diària.
Na Trinitat Ramis ens ha passat aquest document del CREDA Pere Barnils, un document guia per a l'avaluació dels alumnes amb dificultats del llenguatge.

http://www.xtec.net/serveis/eap/a8900243/Documents/Instruments%20dAvaluacio/guia.pdf

Al mateix document es fa una referència a "L'escala de llenguatge preescolar: un instrument d'avaluació del llenguatge per a nens i nenes amb necessitats educatives especials", de Rosa Villaseca, Imma Casanova i Gemma Sala.

Podeu descarregar-ho aquí:

RACO: revistes catalanes amb accés obert

Què és?
RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert) és un repositori cooperatiu des del que es poden consultar, en accés obert, els articles a text complet de revistes científiques, culturals i erudites catalanes.
La principal finalitat de RACO és augmentar la visibilitat i consulta de les revistes que inclou i difondre la producció científica i acadèmica que es publica a revistes catalanes.
http://www.raco.cat/


5 de febr. 2009

RACÓ DE PRIMÀRIA

Ara estic fent un curs sobre l'ús dels blocs amb n'Àngels (http://raconsdecolors.blogspot.com/) com a tutora (moltes gràcies per l'ajuda!!). Havia de "crear" un bloc nou i l'he decidit fer sobre recursos per a primària amb la intenció de, posteriorment, "reconvertir-lo" en un bloc d'aula (ja veuré com ho faig!). Us deixo l'enllaç per si voleu fer-li una ullada. Encara està "amb pincetes" però alguna coseta ja he penjat. I, si voleu deixar algun comentari, serà molt ben rebut com sempre!


Fins aviat!

3 de febr. 2009

ACTIVITATS ON-LINE

Per a treballar els aspectes funcionals (praxies, buf, onomatopeies)
Els nins han d'imitar els moviments de les imatges.

http://aprendemosjugando3.iespana.es/PRAXIAS/paxias1.htm




http://aprendemosjugando3.iespana.es/PRAXIAS/paxias1.htm


28 de gen. 2009

FER CARES AMB ALIMENTS

Al blog "TIC, LLAPIS I PAPER", he trobat aquest enllaç tan apetecible:

Visitau també el blog: http://blocs.xtec.cat/cgalobar/





27 de gen. 2009

CERCADORS DE RECURSOS

Merlí és un cercador de recursos educatius. Els recursos que hi ha han estat creats i catalogats per la pròpia comunitat educativa. Cada recurs té associada una fitxa amb descriptors com el nivell, l'àrea, la descripció, paraules clau, etc.

I, aquesta, és una pàgina on trobareu moltíssims recursos audiovisuals de diferents àrees.

Fins aviat!

26 de gen. 2009

OPOSICIONS FONOLOGIQUES

Material per a imprimir i deixar al racó del llenguatge amb l'objectiu de millorar l'articulació i consciència fonològica.
http://www.xtec.es/dnee/jornada/material8.htm

23 de gen. 2009

ALUMNES AMB DISLÈXIA

Basat en la feina de n'Enriqueta Garriga (que és un material que ja va penjar na Mariajo i el podeu trobar a la carpeta de Consciència fonològica) he escanejat un document que conté orientacions d'activitats per treballar dins l'aula i que afavoreixen, especialment, als infants amb dislèxia o trets dislèxics (crec que no es veu molt nítid, però es pot llegir). Podeu fer adaptacions de les activitats que proposa així com "canviar-li el format": fer-les com un joc, com una feina de paper, etc.


Després també he penjat uns materials d'activitats que jo vaig emplear amb un grup de primer i que poden aprofitar tot el grup . He intentat descriure les activitats detalladament; de totes maneres, com ja sabeu, si voleu res m'ho demanau (cap problema!!).



I, per últim, he penjat un abecedari-fonètic. Amb els infants amb dislèxia que he fet feina, moltes vegades, els ha anat molt bé associar la grafia d'una lletra amb el so que produim en dir-la; els hi resulta més fàcil "recordar"(més que amb una paraula que comença amb aquella lletra). Per aìxò, us deixo aquest abecedari. No hi són totes les lletres però, tot d'una que els trobi, penjaré els que falten (així com els dígrafs).


Fins aviat!

22 de gen. 2009

ORDENAR TEXTOS

Hola, Marga!
Et penjo un parell de cosetes que tenia per aquí. No sé si és exactament el que demanes:

Històries de Carolina Tremolina. Els nins poden ordenar els textos amb o sense ajuda d'imatges. Les frases estan en català, però és un document de word. Es tradueixen fàcilment. I tu més,jeje. Aquest material ho va penjar Amaia_188 al trueque, jo ho vaig traduir del castellà, però vaig esborrar l'original (som així de espabilá)


https://docs.google.com/#folders/folder.0.0BwETENWXLT6GMGQxMjMyODctMDBlNC00ZjRhLWE2MGMtMTVhZmUwODhjODk4






Això és un powerpoint fet amb seqüències temporals (crec que d'editorial AKROS). Es por imprimir i jugar a ordenar la història i el text.


CLICAU AQUÍ PER A DESCARREGAR



Activitat jclic. Primer surt el mini-conte i després s'han de completar i ordenar frases i textos.





DOMINO D'OFICIS

La web del CPR Alt Urgell ofereix molt de recursos. No dexeu de visitar-la.
He descarregat el dominó d'oficis ja que ho veig molt útil per al racó de llenguatge a les nostres aules.

19 de gen. 2009

AVALUACIÓ LECTURA

Aqui teniu un material que vaig trobar a una de les activitats del jclic (activitats amb 100 paraules). Consisteix en un llistat de paraules ordenades de menys a més dificultat (paraules amb síl.labes directes, indirectes, travades, etc). Jo l'empleo, sobretot, a 5 anys i primer d'EP per avaluar la lectura de paraules. Tenc pendent fer la graella de registre; quan la faci, també us la penjaré.




Espero que us sigui útil! Fins aviat!

RECURSOS PLÀSTICA

Aqui teniu dos enllaços interessants. El primer és una pàgina web on trobareu un recull molt ampli d'obres d'art ordenades per diferents categories: autor, museu, cronologia, etc. Si cercau una obra per treballar amb els infants segur que la trobareu!!

El segon enllaç és un bloc fantàstic que, tot i que trobareu recursos de tot tipus, dedica una part molt important a l'àrea visual-plàstica. Visiteu-lo perquè val la pena.

Fins aviat!!

PRONUNCIEM

És un joc per a aprendre pronunciació i entonació del català. M'ha semblat molt útil.

16 de gen. 2009

IMATGES VOCABULARI LES BOTIGUES


En aquest enllaç trobareu material visual per treballar la llengua oral (o altres aspectes que volgueu). Es tracta d'un recull d'imatges d'unes botigues i els productes que s'hi poden trobar.








Fins aviat!!!

15 de gen. 2009

RECURSOS EDUCACIÓ FÍSICA

Degut a les "queixes" (i, amb tota la raó) d'alguns/es companys/es de feina d'aquesta especialitat que em diuen que sempre ens "oblidem" d'ells, he fet una mica de recerca i he trobat aquestes pàgines de recursos dedicades a la seva àrea. En tot cas, si hi ha qualque mestre o professor d'EF visitant del bloc que ens pot recomanar alguna pàgina més (segur que n'hi ha moltíssimes molt interessants), que no dubti en fer arribar els enllaços perquè els poguem penjar. Gràcies!

http://www.xtec.net/~mmusson3/

http://www.xtec.es/~jsanz/

http://www.xtec.es/~jroca222/

http://www.xtec.net/~mescoi/

12 de gen. 2009

BLOC DE RECURSOS EDUCATIUS

Us deixo l'enllaç d'aquest bloc que he trobat molt interessant. Hi ha molts recursos i jocs educatius per diferents nivells.



Fins aviat!!

9 de gen. 2009

BLOG SOBRE EDUCACION EMOCIONAL

Passejant per internet he topat amb aquest bloc sobre l'educació emocional. Us deixo l'enllaç perquè, si teniu una estoneta, li feu una ullada.


Fins aviat!