27 de febr. 2009

PER ALUMNES AMB TGD O AMB DIFICULTATS GREUS D'EXPRESSIÓ ORAL

Us deixo l'enllaç a una web on podreu crear taulers de comunicació per a alumnes amb greus dificultats expressives orals. Permet la realització d'agendes que ajudin als alumnes en l'estructuració espai-temporal. A mode d'exemple, a la web es proposa la creació de:
- Menus diaris
- Horaris pictogràfics
- Panells d'estacions, clima, festes...
- Seqüències de "cap de setmana"... Moltes de les orientacions que trobarem són molt adients per la feina dins l'aula dels alumnes amb TGD. Mirau el punt "Orientaciones didácticas" ja que trobareu moltes idees d'adaptacions de materials (contes, jocs dels racons, etc).
Espero que us sigui útil!

Fins aviat!

18 de febr. 2009

QUÈ ENS DEMANARIA UN NIN AUTISTA?

Estic segura que molt de vosaltres ja coneixeu el llistat de necessitats que, a mode de resum, va fer n'Àngel Rivière sobre els aspectes que hem de tenir en compte al moment d'interaccionar amb un infant amb autisme. Navegant pel Youtube, he trobat aquest vídeo que explica de manera molt clara, elements claus a tenir en compte en la nostra intervenció. És una mica llarg, però si teniu deu minutets, val la pena mirar-ho.





Fins aviat!

Bibliografia Àngel Rivière

16 de febr. 2009

CLIC CARNESTOLTES


Us deixo una activitat clic de Carnestoltes. És per a Infantil

10 de febr. 2009

GUIA ATENCIÓ DISFÈMIA

Fa poc vaig trobar per internet una guia sobre aquest tema. Hi trobarem una mica d'explicació per poder entendre què és, quines són les possibles causes i quines pautes i intervencions podem dur a terme amb aquests infants a les aules.





Fins aviat!

ENSENYA'M A PARLAR

Sempre m'ha agradat el material "Ensenya'm a parlar" (LÓPEZ GARZÓN, GLORIA. GRUPO EDITORIAL UNIVERSITARIO (GRANADA), però he de reconèixer que no ho feia servir massa, sobretot per la quantitat de targetes; havia de preparar les frases i sel·leccionar les targetes abans de la sessió o els nins perdien massa temps per cercar la targeta corresponent... en fin, tras veure què pràctic resulta l'horari d'un nin amb TGD que tenim a 1r, que va dissenyar na Sandra, vaig pensar a fer una cosa semblant per a un dels nostres nins de 4 anys amb dificultats de llenguatge.


Aquest és el resultat:

Pitja per veure-ho més gran.


ELS NINS AMB SINDROME D'ASPERGER. GUIA PROFESSORAT

Fa un mes ha arribat un nin amb Síndrome d'Asperger a l'escola.
Aquest document em pareix molt interessant ja que està elaborat de manera senzilla, explica clarament les característiques d'aquests infants als tutors i pares .
Amés amés ens dóna orientacions pel treball a l'aula.




FONT: http://www.xtec.es/formaciotic/dvdformacio/materials/tdtgd/pdf/asperger.pdf

9 de febr. 2009

GUIA AVALUACIO DEL LLENGUATGE

Al seminari d'A.L que feim a Palma estem elaborant un munt de materials que ens faciliten la pràctica diària.
Na Trinitat Ramis ens ha passat aquest document del CREDA Pere Barnils, un document guia per a l'avaluació dels alumnes amb dificultats del llenguatge.

http://www.xtec.net/serveis/eap/a8900243/Documents/Instruments%20dAvaluacio/guia.pdf

Al mateix document es fa una referència a "L'escala de llenguatge preescolar: un instrument d'avaluació del llenguatge per a nens i nenes amb necessitats educatives especials", de Rosa Villaseca, Imma Casanova i Gemma Sala.

Podeu descarregar-ho aquí:

RACO: revistes catalanes amb accés obert

Què és?
RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert) és un repositori cooperatiu des del que es poden consultar, en accés obert, els articles a text complet de revistes científiques, culturals i erudites catalanes.
La principal finalitat de RACO és augmentar la visibilitat i consulta de les revistes que inclou i difondre la producció científica i acadèmica que es publica a revistes catalanes.
http://www.raco.cat/


5 de febr. 2009

RACÓ DE PRIMÀRIA

Ara estic fent un curs sobre l'ús dels blocs amb n'Àngels (http://raconsdecolors.blogspot.com/) com a tutora (moltes gràcies per l'ajuda!!). Havia de "crear" un bloc nou i l'he decidit fer sobre recursos per a primària amb la intenció de, posteriorment, "reconvertir-lo" en un bloc d'aula (ja veuré com ho faig!). Us deixo l'enllaç per si voleu fer-li una ullada. Encara està "amb pincetes" però alguna coseta ja he penjat. I, si voleu deixar algun comentari, serà molt ben rebut com sempre!


Fins aviat!

3 de febr. 2009

ACTIVITATS ON-LINE

Per a treballar els aspectes funcionals (praxies, buf, onomatopeies)
Els nins han d'imitar els moviments de les imatges.

http://aprendemosjugando3.iespana.es/PRAXIAS/paxias1.htm




http://aprendemosjugando3.iespana.es/PRAXIAS/paxias1.htm